Inwoners Eifel zijn overlast roekeloze motorrijders beu

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Een fliter gezien, stond sympathiek in de zon met z'n stellage, had hem dus net zo snel gezien als hij mij :+. Dus ik rustig er langs... was z'n collega al bezig een sportmotor te inspecteren...

De eerste lasergun die ik hier ooit gezien heb overigens.
 
Ben ik blij dat ik niet van t weekend afhankelijk ben. Dan is t af en dan n gekkenhuis daar, zoals met die wielrenners in Limburg
Daar worden die mensen gek van, maar t brengt ook geld binnen.🤑
 
Ik zit me echt te verbazen over sommige reacties... Kennelijk zijn mensen zo erg overtuigd van hun eigen gelijk, dat alle mensen die daar iets op aan te merken hebben sukkels zijn die niks anders te doen hebben dan klagen. Zijn het de mensen aan de dijk in Lopik niet, dan zijn het - in dit geval - wel de Duitsers die in de Eifel wonen. Persoonlijk vind ik het vrij begrijpelijk dat ze last hebben van die lui met open uitlaten (want loud pipes saves lives |( ), die met mach 3 over de plaatselijke wegen begeven... Een half jaar lang... Iedere dag
 
Eifel sluiten voor benzinemotoren en alleen elektrisch toestaan. Een oplossing die prima past in de huidige tijd. Vind ik ook een prima oplossing voor de dijken in NL.
 
Ik zit me echt te verbazen over sommige reacties... Kennelijk zijn mensen zo erg overtuigd van hun eigen gelijk, dat alle mensen die daar iets op aan te merken hebben sukkels zijn die niks anders te doen hebben dan klagen. Zijn het de mensen aan de dijk in Lopik niet, dan zijn het - in dit geval - wel de Duitsers die in de Eifel wonen. Persoonlijk vind ik het vrij begrijpelijk dat ze last hebben van die lui met open uitlaten (want loud pipes saves lives |( ), die met mach 3 over de plaatselijke wegen begeven... Een half jaar lang... Iedere dag

Echt wel...en dat durf ik met 55 jaar gerust te stellen...waarom?...omdat ik het al vaak ervaren heb dat vooral appende jeugd maar ook onoplettende automobilisten wel degelijk gealarmeerd worden door mijn uitlaten, ondanks dat het meeste geluid naar achteren gaat gaat een substantieel ook naar voren en dat is genoeg...
 
Eifel sluiten voor benzinemotoren en alleen elektrisch toestaan. Een oplossing die prima past in de huidige tijd. Vind ik ook een prima oplossing voor de dijken in NL.


Electrische motoren dan hoor je tenminste niet hoe hard ze rijden.
Wat een onzin, gewoon beter handhaven,dat is beter
 
Eifel sluiten voor benzinemotoren en alleen elektrisch toestaan. Een oplossing die prima past in de huidige tijd. Vind ik ook een prima oplossing voor de dijken in NL.


Goeie oplossing, dan hoor je het voertuig dat je zo dood gaat rijden niet aankomen. :X

Wat is er in godsnaam mis met heel simpel handhaven ?


En elektrisch rijden vind ik pas een alternatief, als de problemen met actieradius en laadtijden zijn opgelost.
 
Echt wel...en dat durf ik met 55 jaar gerust te stellen...waarom?...omdat ik het al vaak ervaren heb dat vooral appende jeugd maar ook onoplettende automobilisten wel degelijk gealarmeerd worden door mijn uitlaten, ondanks dat het meeste geluid naar achteren gaat gaat een substantieel ook naar voren en dat is genoeg...

Yup, ze rijden je dan wellicht niet dood maar als je net als ik langs een dijk woont dat hoop er toch op dat iemand je toch een keer met je luide pijp over het hoofd ziet. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet dat een ander altijd last moet hebben van die takketeringherrie omdat je anders bang bent om platgereden te worden.
 
Die duisters moeten zwaardere sancties opleggen (boetes in duitsland stellen namelijk niks voor) en de infrastructuur van het wegennet inde eifel dusdanig aanpassen dat de echte asociale hardrijders zich sneller doodrijden. De mens is nu eenmaal egoistisch en hard leers....
 
Die duisters moeten zwaardere sancties opleggen (boetes in duitsland stellen namelijk niks voor) en de infrastructuur van het wegennet inde eifel dusdanig aanpassen dat de echte asociale hardrijders zich sneller doodrijden. De mens is nu eenmaal egoistisch en hard leers....
Dus jij vind dat op te hard rijden de doodstraf moet staan?
 
He lekker, weer terug naar vroeger, toen motorrijders nog tuig waren die alleen maar deden waar ze zelf zin in hadden en door andere scheef werden aangekeken! :t

Het enige verschil is dat nu ook de huisvader een toermotor of stofzuiger in de schuur heeft staan, "lekker door de file naar het werk" of "lekker van het uitzicht genieten" niet meer zwaait naar andere motorrijders (die wel van bochten houden, motorgeluid, benzinelucht en lekker pittig doorrijden) maar het "vingertje" venijnig in de lucht steekt... _O-

Wij gaan een paar keer per jaar die kant op en eigenlijk valt het op dat het bijna altijd Duitsers zelf zijn die te hard door de dorpen rijden.

Als je de wegen in de eifel en omstreken goed uitzoekt, ben je een knappe jongen die de bochten met 100 kan nemen. Wij plannen de route altijd zo dat we de heenweg een volle dag binnendoor kunnen knallen, zonder de toegestane snelheid te overschrijden(of niet te veel).
Tuurlijk, de wat langere rechte stukken moet je even inhouden en uiteraard in de dorpen, maar de bochten komen vanzelf weer :}
 
Ik rij elk jaar in Duitsland/Lux/be maar wordt ook met regelmaat hard ingehaald door de tour-motoren.. Niet door de goldwing vlaggenschepen en europans shoppers etc. Maar zeker niet alleen de sportrijders.

Als het om bochten gaat worden de meeste sport motoren ingehaald door de allroads tegenwoordig. Vergeet niet dat een KTM 1290 een kleine 160pk op het wiel heeft zitten...
 
ik rij graag in de eifel als ik op 't balkon sta zie ik Aken liggen :+
ik het weekend kom er niet meer, die dagen zijn voor de "Zotten" :(
en in een groep rij ik ook niet meer :N
zet 10 motards bijeen en er zit wel een zot tussen
ik heb geen zin meer om motoren uit het maïs te trekken
 
Yup, ze rijden je dan wellicht niet dood maar als je net als ik langs een dijk woont dat hoop er toch op dat iemand je toch een keer met je luide pijp over het hoofd ziet. :+

Bedankt zeg ik dan maar...je bent pas een kerel als je me dat persoonlijk recht in mij gezicht zegt...
 
Bedankt zeg ik dan maar...je bent pas een kerel als je me dat persoonlijk recht in mij gezicht zegt...

2 bejaarde met teveel testeron,.. waar kan ik kaartjes kopen :+
Das beter dan Mayweater versus McGregor..

Jongens het is een forum (voor volwassenen), chill.. 8-)
 
Ze zouden ook bij elke gekke bocht een uitloopstrook met grind kunnen maken.

Die bestaan toch al ? misschien moeten ze de toegangsprijzen verlagen zodat meer liefhebbers zich daar gaan uitleven. :Z
 
Hoho, Ik zeg niet bij elke bocht hè. Alleen bij degene waar de grootste brokken gemaakt worden.
En een circuit en de eifel kun je toch niet vergelijken met elkaar denk ik. Het voelt anders.
 
Hoho, Ik zeg niet bij elke bocht hè. Alleen bij degene waar de grootste brokken gemaakt worden.
En een circuit en de eifel kun je toch niet vergelijken met elkaar denk ik. Het voelt anders.

Dan houden ze zich maar in, beetje uitloopstroken bouwen voor speedfreaks het moet niet gekker worden.
Snel rijden doen ze maar op een circuit, die zijn er speciaal voor uitgerust en het is nog veiliger ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dit wat ze in de Eifel bedoelen..................?

Motormeuk Filmpje: Dagje duitsland

Ik zie er aan de ene kant wel de lol van in om zo te gassen. Toch beter op een circuit?
Aan de andere kant snap ik die Duitsers ook wel weer.......................

Steekt oma de weg over en komen er een paar van die gasten net wheely voorbij. :N
 
Zoals gezegd, handhaven.. bewust maken.. 99% van de mensen is voor rede vatbaar mits op een kalme manier benaderd. Maar het is goedkoper om het niet te doen.. probleem escaleert.. voedingsbodem voor sluitingen en verboden.

Net als verkeersdrempels in ons land.. ligt er vol mee. Ze zijn te beroerd mensen wat bij te brengen. Paar jaar geleden in de Ardenne in meer dan een week tijd 2 verkeersdrempels gezien.
 
Zoals gezegd, handhaven.. bewust maken.. 99% van de mensen is voor rede vatbaar mits op een kalme manier benaderd. Maar het is goedkoper om het niet te doen.. probleem escaleert.. voedingsbodem voor sluitingen en verboden.

Net als verkeersdrempels in ons land.. ligt er vol mee. Ze zijn te beroerd mensen wat bij te brengen. Paar jaar geleden in de Ardenne in meer dan een week tijd 2 verkeersdrempels gezien.

<Dit is zo mooi verwoord dat ik er spontaan van moet poepen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan