Inwoners Eifel zijn overlast roekeloze motorrijders beu

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Is dit wat ze in de Eifel bedoelen..................?

Motormeuk Filmpje: Dagje duitsland

Ik zie er aan de ene kant wel de lol van in om zo te gassen. Toch beter op een circuit?
Aan de andere kant snap ik die Duitsers ook wel weer.......................

Steekt oma de weg over en komen er een paar van die gasten net wheely voorbij. :N
Nee, dat is geen dagje Eifel; heb niet één bocht gezien in dat filmpje.
Gelukkig kom je dit soort kneuzen niet tegen in een haarspeldbocht :X
 
Twee jaar geleden was ik in Bitburg. In ons hotel zat een groep van ongeveer 20 man, jong spul, testosteron en zo.

Op zondagochtend stonden mijn zwager en ik de bagage op de motoren knopen voor de terugreis. Bleek van die groep dus 7 man onderweg een of ander ongelukje te hebben gehad, variërend van glijschade tot lek koelsysteem.

Kwam allemaal door die bochten die ineens terugknepen......

Dat zijn dus van die figuren waar ze blij van worden daar, hier ook trouwens.

Het is zo simpel om geen gezeik te krijgen en de wegen daar open te houden, niet teveel herrie, tempo terug in bebouwde kom en de lokale bevolking wuift je weer vriendelijk toe.
 
Ik ben nog nooit in de Eifel geweest, maar wil dit wel graag eens doen.

Ik kan mij dit echter goed voorstellen. Ik denk dat idioten op motoren overal ongewenst zijn. Een plek waar veel motoren komen en daarmee veel idioten, ja....

Nu is het wel weer zo dat straks de goede onder de slechte moeten lijden zoals dat helaas vaker het geval is.
 
Laatst bewerkt:
2 bejaarde met teveel testeron,.. waar kan ik kaartjes kopen :+
Das beter dan Mayweater versus McGregor..

Jongens het is een forum (voor volwassenen), chill.. 8-)

_O- _O- _O-

Als hij inderdaad mijn opmerking in deze context niet begrijpt, dan snap ik ook dat het hij niet begrijpt dat je geen takkenherrie moet maken met je motor. |(
 
Toen ik met mijn motorvriendjes 50 jaar geleden naar Assen, Zandvoort, Spa en de Nurburgring gingen, reden we met Nortons en Triumphs met uitlaten zonder enige demping. Die kon je bestellen bij de fabriek en ik had open scholuitlaten op een 600 cc Norton twin.

Het lawaai wat daar uit komt laat zich niet beschrijven, dat moet je horen en een Harley zonder dempers is daarmee vergeleken een fluistermotortje.

Later begrijp je pas wat een irritatie dat moet hebben gegeven bij ongeveer iedereen waar je langs rijdt en er is geen excuus te bedenken. Maar we waren begin 20 en een beetje wild en onbesuisd.

Afgelopen zondag werd ik ingehaald op de N506 door een aantal motorrijders, waarvan er een paar achterlijk veel lawaai maakten en een paar anderen reden in korte broek en T shirt en dan denk ik: wat een idioten. Maar ik was zelf misschien nog wel erger.

Dat heb je als je een oude lul bent geworden.
 
Eifel sluiten voor benzinemotoren en alleen elektrisch toestaan. Een oplossing die prima past in de huidige tijd. Vind ik ook een prima oplossing voor de dijken in NL.

Levensgevaarlijk, dan horen ze je niet aankomen en rij je er zo maar een aan in het dorp. Want al rij je 50 op je e-bike, met die snelheid een voetganger raken is toch een dingetje. :+
 
Dat lost het probleem niet op inderdaad.

Met elektrische bende kan je ook gewoon een raser sein!
 
Elektrische motoren zijn wel degelijk een oplossing: tegen de tijd dat ik daar ben aangekomen is mijn accu leeg :P
 
Toen ik met mijn motorvriendjes 50 jaar geleden naar Assen, Zandvoort, Spa en de Nurburgring gingen, reden we met Nortons en Triumphs met uitlaten zonder enige demping. Die kon je bestellen bij de fabriek en ik had open scholuitlaten op een 600 cc Norton twin.

Het lawaai wat daar uit komt laat zich niet beschrijven, dat moet je horen en een Harley zonder dempers is daarmee vergeleken een fluistermotortje.

Later begrijp je pas wat een irritatie dat moet hebben gegeven bij ongeveer iedereen waar je langs rijdt en er is geen excuus te bedenken. Maar we waren begin 20 en een beetje wild en onbesuisd.

Afgelopen zondag werd ik ingehaald op de N506 door een aantal motorrijders, waarvan er een paar achterlijk veel lawaai maakten en een paar anderen reden in korte broek en T shirt en dan denk ik: wat een idioten. Maar ik was zelf misschien nog wel erger.

Dat heb je als je een oude lul bent geworden.
Je bent geen oude lul, je bent jong van geest en geniet nog van je Norton. Ik ben niet gelovig, maar zie het leven als een geschenk en je pakt je verantwoordelijkheid door ervan te genieten.

Het scheelt natuurlijk ook hoe je rijdt rekening houdend met locatie, tijdstip, overig verkeer, dieren, kinderen etc.
 
Je bent geen oude lul, je bent jong van geest en geniet nog van je Norton. Ik ben niet gelovig, maar zie het leven als een geschenk en je pakt je verantwoordelijkheid door ervan te genieten.

Het scheelt natuurlijk ook hoe je rijdt rekening houdend met locatie, tijdstip, overig verkeer, dieren, kinderen etc.
:}
 
Heb je dit topic, en alle andere topics m.b.t. motoroverlast überhaupt wel gelezen...?

Met zo'n opmerking zet je vast snel mensen in de verdediging. Geen goede voedingsbodem voor een open discussie of begrip. Misschien precies waarom sommige mensen zo dwars zijn, de enige manier om een gevoel van macht/controle aan te ontlenen.
 
Later begrijp je pas wat een irritatie dat moet hebben gegeven bij ongeveer iedereen waar je langs rijdt en er is geen excuus te bedenken. Maar we waren begin 20 en een beetje wild en onbesuisd.

Lijkt me niet ondenkbaar dat jullie vroeger veel meer een uitzondering waren dan tegenwoordig. Met een redelijke rit ergens heen val je niet dezelfde mensen 10x lastig, bijvoorbeeld.

De sterke verhalen maakten het vast voor sommige niet motorrijders ook nog leuk?
 
Met zo'n opmerking zet je vast snel mensen in de verdediging. Geen goede voedingsbodem voor een open discussie of begrip. Misschien precies waarom sommige mensen zo dwars zijn, de enige manier om een gevoel van macht/controle aan te ontlenen.
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar dit is niet het eerste 'overlast-topic'. En uiteindelijk komt het altijd op hetzelfde neer: We moeten leven en laten leven, maar ondertussen is de "oplossing altijd: 'mensen moeten niet zo zeiken'. In de discussie heb ik nog nooit iemand gezien die tot de conclusie kwam dat het inderdaad best wel tot overlast kan leiden, om vervolgens keurig z'n db-killertje erin te hangen...
 
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar dit is niet het eerste 'overlast-topic'. En uiteindelijk komt het altijd op hetzelfde neer: We moeten leven en laten leven, maar ondertussen is de "oplossing altijd: 'mensen moeten niet zo zeiken'. In de discussie heb ik nog nooit iemand gezien die tot de conclusie kwam dat het inderdaad best wel tot overlast kan leiden, om vervolgens keurig z'n db-killertje erin te hangen...
Laat ik dan de eerste zijn voor je. Ik heb vorig jaar met al die topics over dijken sluiten mijn luide demper voorzien van een db-killer...

Aanvankelijk alleen omdat ik vaak in Rotterdam kom, en er een heksenjacht was over luide dempers.
Maar ik kom ook graag op dijkjes, en dat wil ik zo houden ook. En weet je, zonder luide pijp is het net zo leuk, SV klinkt nog ietwat harder dan standaard, maar niet aso.

Fijne dag! :)
 
Laat ik dan de eerste zijn voor je. Ik heb vorig jaar met al die topics over dijken sluiten mijn luide demper voorzien van een db-killer...

Aanvankelijk alleen omdat ik vaak in Rotterdam kom, en er een heksenjacht was over luide dempers.
Maar ik kom ook graag op dijkjes, en dat wil ik zo houden ook. En weet je, zonder luide pijp is het net zo leuk, SV klinkt nog ietwat harder dan standaard, maar niet aso.

Fijne dag! :)
Goed zo! En goed om te lezen dat het nog bevalt ook! ;)
 
Het bevalt goed hoor, nou ben ik niet iemand die revvend door Rotterdam ga rijden, of iemand die vol gas rij. Maar ik snap de aversie van bewoners wel, dus hou er rekening mee.

Ik merk wel dat mensen leuker reageren op me als ik langs rij, dus leven en laten leven, toch?
Het gaat denk ik alleen om een paar lui die het verpestten, zeker in Rotterdam, en op die dijkjes, maar ik doe daar verder geen uitspraken over. :t :]
 
In totaal waren motorrijders dit voorjaar bij maar liefst zestig verkeersongelukken betrokken, meldt de Akense politie.

Controles
Bij snelheidscontroles liepen 165 motorrijders tegen de lamp. De grootste overtreding was driemaal zo snel rijden als de toegestane snelheid van 50 km per uur binnen de bebouwde kom. Vrijdag vond opnieuw een snelheidscontrole plaats, waarbij twee motorrijders werden bekeurd. Een van hen reed bijna 140 km per uur waar 70 km is toegestaan.

Komend weekend gaat de politie opnieuw motorrijders controleren.
 
Binnenkort: lekdijk achtige maatregelen in de Eifel ...

... en de vraag is, blijft het daarbij? Nee, natuurlijk niet. Het is niet de vraag of particuliere motoren volledig verboden gaan worden, maar wel de vraag, wanneer?

Ik hoop dat het nooit zo ver komt, maar al die asociale rijders ertussen (al is het misschien nog geen 10%) springen er voor de bevolking zodanig uit dat ze het gewoon, en terecht, kotsbeu worden.

Nu kan ik me voorstellen dat er op de Lekdijk veel meer dan 10% asociaal gereden wordt. Ben er zelf nog maar enkele keren geweest, en ik dacht, "he, kijk nu, toevallig nog een of twee andere motoren die mij niet het gevoel geven dat ik stil sta ..."

Ik vermoed dat het in de Eifel niet veel anders is, het wordt door velen als een circuit beschouwd.

En zolang we "dingen" hebben als brag&boost, en wheelietime, zullen we absoluut nooit in een goed daglicht komen te staan ... zo erg jammer voor de meerderheid die geniet van een bocht zonder overdreven lawaai, en zonder roekeloos langs voetgangers en fietsers te razen etc etc ...
 
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar dit is niet het eerste 'overlast-topic'. En uiteindelijk komt het altijd op hetzelfde neer: We moeten leven en laten leven, maar ondertussen is de "oplossing altijd: 'mensen moeten niet zo zeiken'. In de discussie heb ik nog nooit iemand gezien die tot de conclusie kwam dat het inderdaad best wel tot overlast kan leiden, om vervolgens keurig z'n db-killertje erin te hangen...

Dat ben ik helemaal met je eens. De mijne heeft een mooi systeem erop met relatief bescheiden eindstukjes. Gecombineerd met mijn rijstijl denk ik dat er weinig mensen zijn de me de dijk af willen zien vliegen. Maar zeker weten doe ik het niet..

Precies zelfde als het gaat om Europa. We kunnen klagen zoveel we willen. Zolang er veel geld blijft rollen (rommel kopen en veel werken) blijven we veel belasting betalen en zal er waarschijnlijk vrij weinig veranderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan