Is 50pk ´leuk´?

Ik geniet niet van een trage moderne motoren. Als ik bochten kan nemen met vol gas dan is het net een kermisattractie voor mij. Het liever de uitdaging nodig dat ik moet bepalen hoeveel gas ik moet geven. ipv constant vol gas te moeten rijden.
Heb ooit de MT07 gereden en dat was best een geinige motor die je zo op het achterwiel kan trekken. Dat is dan het uiterst minimale voor mij met 75pk.

Vorig jaar op een Z125 en daarbij stelde ik bij mezelf de vraag hoe dit ooit straat legaal op de markt is gebracht toen een vrachtwagen mij ging inhalen.
Met of geheel zonder tractioncontrol?
 
Kweenie wat een r3 aan vermogen heeft, maar weet zeker dat ik er super veel lol mee beleven kan. Pin onderin :].
Gisteren onder meer een Fireblade ingehaald op Zandvoort en op andere circuits ook wel een RSV4 en een RS250 zelfs twee keer elke sessie.
Maar de R3 is (uiteraard ) toch beter thuis op de openbare weg.
De acceleratie daar 0-145 km/u i.c.m. quickshifter vind ik erg fijn en spectaculair genoeg. :]
Meer is niet nodig voor een enkele rijder zonder bagage.
 
ik heb iets meer dan 50 pk, dacht iets van 60 en 370 kg, vind het prima, ding toert soepel op 140 km/u en zeker in Nederland 100-120 perfect, lekker relaxt. Ik hoef geen stoplichtraces meer te winnen, als ik vlot een auto kan inhalen is mij voldoende. Ik heb trouwens dat gejakker nooit leuk gevonden
 
Gisteren onder meer een Fireblade ingehaald op Zandvoort en op andere circuits ook wel een RSV4 en een RS250 zelfs twee keer elke sessie.
Maar de R3 is (uiteraard ) toch beter thuis op de openbare weg.
De acceleratie daar 0-145 km/u i.c.m. quickshifter vind ik erg fijn en spectaculair genoeg. :]
Meer is niet nodig voor een enkele rijder zonder bagage.
Je weet ik rij met 40,65,120 en 140 pk,en 40,40,75 en 120 Nm koppel
Elke brommer heeft zijn eigen nut,functie, sensatie gevoel en charme
Ik ben eigenlijk niet zo bezig met "wat nu beter is"🤷‍♂️
 
Jazeker maar van haarspeld naar haarspeld kom je vaak niet zo hoog in toeren, en die ninja wordt pas wakker boven de wat zal t zijn 9000 toeren ofzo…
Precies waarom ik met mn tiger 800 een ktm 950 niet bij kon houden op die wegen inderdaad, terwijl ze beide ongeveer evenveel piekvermogen hebben. Tiger is met zn 3cyl wel iets krachtiger onderin dan een 4cyl, maar valt nog steeds tegen vergeleken met een LC8 blok. Daarom dus de 1090 :+
 
Laatst bewerkt:
Je weet ik rij met 40,65,120 en 140 pk,en 40,40,75 en 120 Nm koppel
Elke brommer heeft zijn eigen nut,functie, sensatie gevoel en charme
Ik ben eigenlijk niet zo bezig met "wat nu beter is"🤷‍♂️
En dat is natuurlijk het voordeel van het ideale X+1 motor verhaal.
Met elke kan je genieten. ;)

Ik ervaar op de openbare weg gewoon geen sensatie op een '205 achterwiel pk fiets.' :N
Maar hopelijk is die wel zaterdag klaar voor Zandvoort aanstaande maandag. :X
 
En dat is natuurlijk het voordeel van het ideale X+1 motor verhaal.
Met elke kan je genieten. ;)

Ik ervaar op de openbare weg gewoon geen sensatie op een '205 achterwiel pk fiets.' :N
Maar hopelijk is die wel zaterdag klaar voor Zandvoort aanstaande maandag. :X
Ik duim met je mee :t

Zondag mag ik mijn 65 pk weer uit laten in Drachten:]
 
Op mn 18e een FZR600 begonnen. Ding was (in mijn beleving) snel. Kon de lesmotor (cb500), die ook al snel was tov van mijn Suzuki tsx50, niet aan tippen.
Tot ik op m'n 20e met de motor van papa naar school mocht, nadat ik mijn 2 jaar 25kW had uitgediend. De FZR was overigens nooit 25kw, maar zn volle 90 pk.

Papa's motor was een gsxr1100. Snel kreeg die dag een hele nieuwe betekenis..
Bij 120 in de 5 (ding heeft er maar 5) het gas opendraaien en gelanceerd worden, 130,140,150,160 en dan ineens begint dat gekke ding nog harder te sleuren! Wat een sensatie, dat deed mijn 600 niet.
Die dag ben ik verliefd geworden op een 1000cc tov lichtere fietsen.
Een motor die bij 120 harder ervandoor gaat dan een 600cc, maar bij 180 nog harder begint te sleuren, omdat ie boven de 7000 rpm komt.
Een motor die in de hoogste versnelling bij 180 harder trekt dan bij 120.. Onbegrijpelijk voor hen die nooit motor gereden hebben of die alleen een klein fietsje rijden om te gooien en smijten.

De gemiddelde rijder is met een 125cc motortje, dat wendbaarder is, echt niet zoveel sneller dan met een lichte 1000cc fiets, een supersport of powernaked. Daarvoor is de doorsnee Jan niet Rossi genoeg
 
En dat is natuurlijk het voordeel van het ideale X+1 motor verhaal.
Met elke kan je genieten. ;)

Ik ervaar op de openbare weg gewoon geen sensatie op een '205 achterwiel pk fiets.' :N
Maar hopelijk is die wel zaterdag klaar voor Zandvoort aanstaande maandag. :X
Is er iets op Zandvoort maandag dan? Kom ik ff langs met de motor ;)
 
Helaas. Mensen snappen het begrip koppel of vermogen nu eenmaal niet.
Ik weet niet of ie richting mij was? Maar ik begrijp t verschil heel goed. Alleen kon ie met zn kawa waar zowel koppel als vermogen pas hoog in toeren op de top zijn, nooit op tegen de twee cilinder Duc waar t koppel al heel laag ter beschikking is. Zeker bij haarspeldbochten waar je in zn 1 of 2 doorheen moet. Dus de opmerking daarvoor heeft ie versnellingen gaat hier niet op…
 
Is er iets op Zandvoort maandag dan? Kom ik ff langs met de motor ;)
Vrije inloop hoor om te kijken :Y maar Motorsport Lifestyle organiseert vrijrijden.
Dat wel vooraf inschrijven (er was nog wat plek vrijgekomen). ;)

Zoiets als gisteren. ;)
IMG20230913170231.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan