• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Is die echt wel 25kw?

Erik'86

Die hard MF'er
Lid geworden
14 jan 2006
Waarderingsscore
0
ik heb het forum aflopen speuren om mijn vraag beantwoord te krijgen.
Ik heb een honda cbr 600F aangekocht via een dealer. op mijn kenteken heb ik een 25 kw vermelding. Toch merk ik er niks van hij loopt 200 wel (harder durfde ik niet, gaat ie denk wel, heb namelijk pas net weekie me rijbewijs)
en hij trekt sowieso tot 11.000 toeren. zonder stoten of inhouden of wat dan ook.
dus denk ik oke waneeer merk ik nu dat em 74 kw motor nog maar 25 is ...
zelf begin ik te twijfelen of die nog wel is afgeknepen.. iemand ervaring hiermee?

je kunt ook als hij wél 25kw is doortrekken tot de 11k toeren zonder mokken, niet dat het helpt maar goed, het kan...

het enige wat echt uitsluitsel geeft is een dyno-runnetje oid

Voor een verschil tussen 25 en 74kw heb je echt geen dyno-run nodig hoor :z Maar als jij zegt dat hij harder dan 200 loopt dan zal hij wel meer dan 25kw hebben

Rij in z'n 1, trek redelijk snel op naar +/- 7000, doe in een fractie van een seconde je gas dicht en gelijk volle bak open. Als je dan een wheelie maakt zal ie wel niet 25 KW zijn (wel voorzichtig doen O-) )

Iemand op laten rijden die wel meer gewend is. Het lijkt me sterk dat je t verschil niet voelt...
De eerste keer dat ik op mn ouwe gs van 34 pk naar 48 pk ging wist ik neit wat me overkwam.... wat een power!!! :z

Alstie gewoon 200 haalt, dan is de motor NIET 25kw en ben je NIET verzekerd bij een eventueel ongeval wat niet eens jou schult hoeft te zijn.

Dus, kijk maar wat je daarmee doet:
1 dealer bellen zodat zij alsnog (GRATIS!!) de 25kw set erin zetten (staat immers ook op het kenteken, dusja...hij moet dan 25kw zijn)
2 lekker niets doen, en zo verderrijden met het nodige risico, is niet verstandig maar ik heb het zelf ook een jaar gedaan :X

ik heb het forum aflopen speuren om mijn vraag beantwoord te krijgen.
Ik heb een honda cbr 600F aangekocht via een dealer. op mijn kenteken heb ik een 25 kw vermelding. Toch merk ik er niks van hij loopt 200 wel (harder durfde ik niet, gaat ie denk wel, heb namelijk pas net weekie me rijbewijs)
en hij trekt sowieso tot 11.000 toeren. zonder stoten of inhouden of wat dan ook.
dus denk ik oke waneeer merk ik nu dat em 74 kw motor nog maar 25 is ...
zelf begin ik te twijfelen of die nog wel is afgeknepen.. iemand ervaring hiermee?

laat mij dr maar op rijden. :+

serieus, laat er een monteur oid op rijden, die weten het meteen.
als ie daadwerkelijk over de 200 loopt is ie geen 25kw. een snelle 25kw houd wel op na 190.

De eerste keer dat ik op mn ouwe gs van 34 pk naar 48 pk ging wist ik neit wat me overkwam.... wat een power!!! :z

:+

ik ging van een 25kw 4 cilinder toerder naar een 120 pk 2 cilinder widow maker _O- :+

Als jij een heeel klein ventje bent dat helemaal achter zn ruitje weg kan duiken, en heb hebt een klein beetje wind mee dan zou 200 misschien net kunnen.

Anders is hij waarschijnlijk wel meer. Wil je het zeker weten zet hem even op een testbank, kost 25-50 pleuro en dan weet je het zeker..

Dat merk je echt wel. Moet zeer zeker wel te merken zijn.

Het verschil tussen een ER5 en een ER5 op 25kw is al immens, laat staan een CBR 600 met 34 of 100 pk :/

Probeer eens de klassieke shit, 0-100, 80-120 etc...

Moet je echt wel merken, of je hebt nooit op een 25kw gereden :P

Rijdt zelf een rondje op een cbr 600 die niet geknepen is.
Het is wel tegen de wet, echter is jouw fiets dat ook als hij niet geknepen blijkt te zijn.

als je dan verschil merkt weet je het. hoeft niemand anders ernaar te kijken, en je weet het echt zelf dan!!!

:+

Spreek niet uit ervaring, maar het lijkt me toch dat je echt wel merkt als hij 100 pk heeft |( .
Doe eens een stoplichtsprintje met een M3. Win je, is ie meer, verlies je, is ie 25kW :p

Hoe zit het met de tellerafwijking van zo'n Honda CBR dan :?

Maar inderdaad, knal 'm eens op zo'n testbank als je écht niet zeker weet hoe of wat... Lijkt me overigens sterk, maar beter maar zeker weten :)

meer dan 200km/h = geen 25kw, zeker niet voor zo'n relatief zware machine

Alstie gewoon 200 haalt, dan is de motor NIET 25kw en ben je NIET verzekerd bij een eventueel ongeval wat niet eens jou schult hoeft te zijn.

Dus, kijk maar wat je daarmee doet:
1 dealer bellen zodat zij alsnog (GRATIS!!) de 25kw set erin zetten (staat immers ook op het kenteken, dusja...hij moet dan 25kw zijn)
2 lekker niets doen, en zo verderrijden met het nodige risico, is niet verstandig maar ik heb het zelf ook een jaar gedaan :X

Hallo ik Rijd ook 25 kw (nog 3 maandjes) zx6r uit 1999 en die haalt de 200 ook
25 kw heeft volgens mij weinig met topsnelheid te maken
natuurlijk gaat die wel omlaag met 25kw maar volgens mij gaat t erom dat je met 25kw je niet zo druk hoeft te maken om je gas als je uit de bochtkomt
met mijn zx6r kan ik in elke versnelling behalve mn 1 volgas de bocht uit
ik zou zeggen probeer een bocht in zn 3 bij het uitkomen vol het gas dr op begint ie niet te driften dan is ie 25 kw zie je in ene je achterwiel naast je dan is ie volvermogen

ik zou er niet wakker van liggen hoor. Dat ik mijn eerste motor op 25 kw had (gsx600f) liep ie ook 210, met mazzel 220 op de teller, maar ik weet wel zeker dat ie op 25 kw stond.

Toen ik later zwaar mocht rijden merkte ik weldegelijk het verschil met optrekken. In de top scheelde het niet zo heel veel...

je kunt ook als hij wél 25kw is doortrekken tot de 11k toeren zonder mokken, niet dat het helpt maar goed, het kan...

het enige wat echt uitsluitsel geeft is een dyno-runnetje oid

Als ik doortrek tot 11.000 toeren accelereerd hij wel door. het is DUS NIET zo dat je toeren oploopt maar er nouwelijks meer wat gebeurt de snelheid. Ik hoor dus mensen van trek sprintje tegen m3. ja ik had gelezen dat cbr600 zelfs impreza's zoek rijd. maar van mijn vriendenkring is de snelste de eigenaar van een mx3 1.8 v6. die reed ik er met me crx toendertijd al met gemak nog uit.. dus waarschijnlijk met 25 kw ook nog met gemak. Maar ff een duidelijke korte vraag wat ik dus kan gaan proberen. Als die over de 200 gaat(durfe ik tot nu toe nog niet) en mogelijk zelfs de top van 260 volgens fabriek haalt is die geen 25 kw meer dus.

Dit aangezien de meningen nog wel wat uit 1 lopen.

staat zo dynobank eigenlijk bij de motoport of moet je daarvoor naar een kostbaar mannetje toe. Ben ook nog maar simpel hbo accountancy studentje dus de pocket is niet zo diep gevuld. :N

ik zou er niet wakker van liggen hoor. Dat ik mijn eerste motor op 25 kw had (gsx600f) liep ie ook 210, met mazzel 220 op de teller, maar ik weet wel zeker dat ie op 25 kw stond.

Toen ik later zwaar mocht rijden merkte ik weldegelijk het verschil met optrekken. In de top scheelde het niet zo heel veel...

dan had je gewoon een bizarre vertanding. kleiner achter bv...

Als ik doortrek tot 11.000 toeren accelereerd hij wel door. het is DUS NIET zo dat je toeren oploopt maar er nouwelijks meer wat gebeurt de snelheid. Ik hoor dus mensen van trek sprintje tegen m3. ja ik had gelezen dat cbr600 zelfs impreza's zoek rijd. maar van mijn vriendenkring is de snelste de eigenaar van een mx3 1.8 v6. die reed ik er met me crx toendertijd al met gemak nog uit.. dus waarschijnlijk met 25 kw ook nog met gemak. Maar ff een duidelijke korte vraag wat ik dus kan gaan proberen. Als die over de 200 gaat(durfe ik tot nu toe nog niet) en mogelijk zelfs de top van 260 volgens fabriek haalt is die geen 25 kw meer dus.

Dit aangezien de meningen nog wel wat uit 1 lopen.

staat zo dynobank eigenlijk bij de motoport of moet je daarvoor naar een kostbaar mannetje toe. Ben ook nog maar simpel hbo accountancy studentje dus de pocket is niet zo diep gevuld. :N

Een standaard Impreza is wat langzamer dan een M3 hoor
:X

265/280 pk versus 343 pk...

Tot zover mijn nutteloze bericht over koekblikken :+

Mijn CBR haalt met haar nieuwe eigenaar (lichtgewicht vrouwtje) ook ruim 200km/h, terwijl die netjes 25kW is.

Met mij erop, 78 kilo, heb ik ook wel 190+ gehaald.

En hij trok gewoon door tot in het rode toerengebied hoor in de eerste versnellingen.

Één keer iemand anders op laten rijden die wat meer ervaring heeft en je weet echt genoeg. Maar het lijkt me dat je het idee hebt dat 'ie na 200 km/h nog over heeft, want je hebt anders echt wel door dat het je top is, en dan is 'ie vast geen 25kW.

Het kan dat ie 25kw is.
Cbr's hebben een elektronisch aagedreven snelheidsmeter: als de tandwielverhoudingen veranderen (groter achter en/of kleiner voor) dan gaat dat gigantisch afwijken.

1 tandje meer achter scheelt zo 15 a 20 km/h op top!

Een standaard Impreza is wat langzamer dan een M3 hoor
:X

265/280 pk versus 343 pk...

Tot zover mijn nutteloze bericht over koekblikken :+
Op de 0-100 geeft meer vermogen geen uitsluitsel.
Impreza heeft 4wd(of awd, in subaru-termen), dus dan kan je lekker op het gas stampen zonder wielspin :)
Edit: Opgave van impreza (2002) is 5.5 seconden, terwijl voor de M3 (2001) 5.7 seconden staat :)

Laatst bewerkt:
mijne haalt met moeite 140-150 (!) dusse 200 rijden en dan nog over hebben.. lijkt me echt niet 25 kw. tenzij het is met die afwijkende tandwielen. Maar kan dat nu echt zo een groot verschil maken? Dat wil toch ook zeggen dat hem trager zou optrekken?

ik ga na mijn examen gedaan te hebben trouwens ook wel mijn 25kw eruit halen, 25 of 33 (dacht ik toch) wat maakt het uit, zouden ze hem nog zo hard onderzoeken bij een ongeval?

greetz

mijne haalt met moeite 140-150 (!) dusse 200 rijden en dan nog over hebben.. lijkt me echt niet 25 kw. tenzij het is met die afwijkende tandwielen. Maar kan dat nu echt zo een groot verschil maken? Dat wil toch ook zeggen dat hem trager zou optrekken?

ik ga na mijn examen gedaan te hebben trouwens ook wel mijn 25kw eruit halen, 25 of 33 (dacht ik toch) wat maakt het uit, zouden ze hem nog zo hard onderzoeken bij een ongeval?

greetz
zeker weten.
voor jouw maakt het misschien weinig uit.

maar hun maakt het niet uit of het nou 33 kw is of 100 kw. het is teveel!
en een reden om de schade niet te vergoeden. (want daar zullen ze alles voor doen)

Kan je niet even teruggaan naar de dealer om te laten controleren, die moet dat toch zo kunnen zien? De mijne ('95)werd ergens op de lucht afgeknepen door 4 rubberen ringen.

Dat ie op kenteken nog als 25 kw staat zegt niet zoveel, toen mijn periode af was gelopen heb ik het kenteken ook niet laten wijzigen en het setje er door een kennis uit laten halen. 200 km/u haalde de mijne ook en trok vanaf 0 km/u tot 140 km/u ongeveer ook nog redelijk vlot op, je merkte het gebrek aan vermogen voornamelijk op hogere snelheid bij het versnellen.

Terug
Bovenaan Onderaan