Is mijn garagist duur ?

Geweldig topic weer..

Dussss, wij gaan in onze kristallen bal kijken en gokken wat een stel compleet ongedefinieerde werkzaamheden zullen gaan kosten?

En als dat dan duurder is dan wij gokken (al hebben we geen idee wat er aan de motor gedaan zal worden), dan gaat TS opzoek naar een andere monteur..?

:N
 
eerste ben ik met je eens

ten tweede, dat doe je welals blijkt dat wat? hij paar tientjes meer rekent dan concurrent?
definiëer te duur, onderhoud door garage kost nou eenmaal geld, punt uit af.

tevens geef je aan dat de motor volledig wordt nagekeken, dus is nu nog niet te zeggen wat zoiets gaat kosten
als blijkt dat alle slijtageonderdelen vervangen mogen worden, of vloeistoffen+filters ververst
kan het behoorlijk in de euro's lopen, aldan niet gecombineerd met uurloon

en dan komt er hier iemand die zegt dat het bij zijn garage goedkoper was
dan kom je dus zo te lezen niet weer terug :) want te duur...

en hoe zit het met service? betrouwbaarheid garage, nagekomen zijn van afspraken?
last but not least, gevoel bij een garage? blijkbaar zit dat laatste bij jou nog niet helemaal juist, want anders kwam je hier niet om te vragen of de prijs wel correct was


simpel gesteld, ik weet dat 'mijn' garage een enigsinds ruim uurloon rekent
ruimer dan concurrent hier in de buurt iig... daar krijg ik wel een stuk service en soms zelfs coulance voor terug, you get what you pay forkijk, als je daar nu mee was begonnen, lijkt me een redelijke prijs?
maar o jee, mijn garage rekent voor afstellen inclusief run op testbank+uitdraai maar 50euro

ik zou direct weg gaan als ik jou was :W
Wat een azijnzeiker ben jij zeg.
Ts vraag zich af of hij duur uit is, denk dat hij alle recht heeft zoiets te vragen.
Is beginnend motorrijder dus wil graag dingen nagaan, denkt dat hij een leuk forum heeft gevonden om wijzer te worden.
E dan komt er zo'n zeikerd die niet normaal kan reageren.
Leuk indruk die hij van motor forum krijgt dankzei jou.
 
eerste ben ik met je eens

ten tweede, dat doe je welals blijkt dat wat? hij paar tientjes meer rekent dan concurrent?
definiëer te duur, onderhoud door garage kost nou eenmaal geld, punt uit af.

tevens geef je aan dat de motor volledig wordt nagekeken, dus is nu nog niet te zeggen wat zoiets gaat kosten
als blijkt dat alle slijtageonderdelen vervangen mogen worden, of vloeistoffen+filters ververst
kan het behoorlijk in de euro's lopen, aldan niet gecombineerd met uurloon

en dan komt er hier iemand die zegt dat het bij zijn garage goedkoper was
dan kom je dus zo te lezen niet weer terug :) want te duur...

en hoe zit het met service? betrouwbaarheid garage, nagekomen zijn van afspraken?
last but not least, gevoel bij een garage? blijkbaar zit dat laatste bij jou nog niet helemaal juist, want anders kwam je hier niet om te vragen of de prijs wel correct was


simpel gesteld, ik weet dat 'mijn' garage een enigsinds ruim uurloon rekent
ruimer dan concurrent hier in de buurt iig... daar krijg ik wel een stuk service en soms zelfs coulance voor terug, you get what you pay forkijk, als je daar nu mee was begonnen, lijkt me een redelijke prijs?
maar o jee, mijn garage rekent voor afstellen inclusief run op testbank+uitdraai maar 50euro

ik zou direct weg gaan als ik jou was :W

Ik versta je maar betrouwbaarheid kan er pas komen na enige tijd. Zoals ik al aangaf ben ik een beginnend motorrijder. Ik heb mijn 125cc aan deze garage verkocht maar heb er nog geen motor op onderhoud achtergelaten. Het feit dàt ik dat doe, wilt wel zeggen dat ik de garage vertrouw maar dat ik nog niet bekend ben ik het milieu.
Als normaal uurloon zou ik denken dat een garagist 30 euro kan aanrekenen. Ik heb geen enkel idee of dat teveel of te weinig is.
 
Geweldig topic weer..

Dussss, wij gaan in onze kristallen bal kijken en gokken wat een stel compleet ongedefinieerde werkzaamheden zullen gaan kosten?

En als dat dan duurder is dan wij gokken (al hebben we geen idee wat er aan de motor gedaan zal worden), dan gaat TS opzoek naar een andere monteur..?

:N

Dat verwacht ik niet nee. Maar ik ben blij dat er motorrijder tussen zitten die iets redelijker met mijn vraag omgaan zoals BertV en Willem. Zij maken tenminste duidelijk dat er vanalles aan mijn motor kan hersteld en afgesteld worden. Iets waar ik als beginnend motorrijder geen zicht op heb. Nu ja, ik zal voortaan wel 2 maal nadenken voor ik iets op het forum plaats jesus :?
 
lol..... da's 10min werk...
voordeel voor de garage hierin is dat de tank eraf moet enzovoort... (uurloon tikt door)

Synchroniseren incl af/opbouwen 10 minuten werk... ??

Dat wil ik je zien doen !!
Ik lever je wel mijn motor aan, als je dat binnen 10 minuten lukt mag je de motor hebben, zoniet mag ik jouw motor hebben !!
 
TS weet toch dat zo'n vraag stellen onvermijdelijk leidt tot een hele, onvruchtbare reeks reacties , gaande van "elke garagist is een gangster", via "vooral grote garages zijn gangsters", tot : "ik doe alles altijd zelf en ik ben OOK een gangster"... ;)

Vragen stellen mag uiteraard (zoals bij je topic over verzekeringen), maar dit item heeft geen echte zin . Trouwens, € 220, inclusief een nieuw achterlicht is geen bedrag, waarover je je vragen stelt bij een R6.

Gaan we weer zulke vragen van je krijgen, wanneer je banden, remblokjes of andere (dure, want het is een sportfiets) slijtagespullen moet laten vervangen ?

Het màg uiteraard... ;)
 
TS weet toch dat zo'n vraag stellen onvermijdelijk leidt tot een hele, onvruchtbare reeks reacties , gaande van "elke garagist is een gangster", via "vooral grote garages zijn gangsters", tot : "ik doe alles altijd zelf en ik ben OOK een gangster"... ;)

Vragen stellen mag uiteraard (zoals bij je topic over verzekeringen), maar dit item heeft geen echte zin . Trouwens, € 220, inclusief een nieuw achterlicht is geen bedrag, waarover je je vragen stelt bij een R6.

Gaan we weer zulke vragen van je krijgen, wanneer je banden, remblokjes of andere (dure, want het is een sportfiets) slijtagespullen moet laten vervangen ?

Het màg uiteraard... ;)


PS : 30 euro/uur is géén geld voor een monteur... reken maar vanaf € 50 /uur voor een kleine garage
 
Dat verwacht ik niet nee. Maar ik ben blij dat er motorrijder tussen zitten die iets redelijker met mijn vraag omgaan zoals BertV en Willem. Zij maken tenminste duidelijk dat er vanalles aan mijn motor kan hersteld en afgesteld worden. Iets waar ik als beginnend motorrijder geen zicht op heb. Nu ja, ik zal voortaan wel 2 maal nadenken voor ik iets op het forum plaats jesus :?


Dat zou jammer zijn...
Weet je, het 'probleem' is dat ook randdebielen, afzijnzeikers en domweg vreselijke a socialen zich kunnen aanmelden op M-F.
Soms komt hun mening dan wel vervelend over, aan de andere kant zit er vaak ook heel wat in waar je iets van kunt leren ;) nl hoe je zelf niet behandeld wil worden en hoe je dus ook een ander niet zult gaan behandelen.

Gewoon over sommige dingen heenlezen ;)
 
TS weet toch dat zo'n vraag stellen onvermijdelijk leidt tot een hele, onvruchtbare reeks reacties , gaande van "elke garagist is een gangster", via "vooral grote garages zijn gangsters", tot : "ik doe alles altijd zelf en ik ben OOK een gangster"... ;)

Vragen stellen mag uiteraard (zoals bij je topic over verzekeringen), maar dit item heeft geen echte zin . Trouwens, € 220, inclusief een nieuw achterlicht is geen bedrag, waarover je je vragen stelt bij een R6.

Gaan we weer zulke vragen van je krijgen, wanneer je banden, remblokjes of andere (dure, want het is een sportfiets) slijtagespullen moet laten vervangen ?

Het màg uiteraard... ;)

Ik ben nu eenmaal een beginnend motorrijder dat inderdaad met veel vragen zit. Of ik hiervoor sorry moet zeggen betwijfel ik. Aangezien ik geen vader meer heb, kan ik het ook niet aan hem vragen hoe graag hij me ook had willen helpen met al mijn vragen. Degene die op mijn vragen willen antwoorden, doen dat en daar ben ik dan blij om want iedereen die op dit forum zit zal wijzer zijn en meer ervaring dan iemand van 21 jaar :-)
Degene die het onzin vragen vinden, hoeven simpelweg niet te reageren.

Ik hoop dat zulke vragen na verloop van tijd niet meer nodig zijn. Maar als ik met een vraag zit, stel ik ze gewoon.
 
Dat verwacht ik niet nee. Maar ik ben blij dat er motorrijder tussen zitten die iets redelijker met mijn vraag omgaan zoals BertV en Willem. Zij maken tenminste duidelijk dat er vanalles aan mijn motor kan hersteld en afgesteld worden. Iets waar ik als beginnend motorrijder geen zicht op heb. Nu ja, ik zal voortaan wel 2 maal nadenken voor ik iets op het forum plaats jesus :?

Sorry, wilde niet bitchy over komen ;) . Laat ik mij anders uitdrukken:

Ik heb mijn defecte laptop bij de specialist achter gelaten, hij geeft aan dat er op zijn minst naar de harde schijf geleken moet worden en gaat kijken wat er verder gebeuren moet. Wat zal dat gaan kosten en is dat duur?


Probleem in deze is dat je deze vraag gewoon pas kan stellen als je de gespecificeerde factuur hebt. Dan kan je zeggen: dit en dit en dit en dit is gedaan, dat heeft volgens de garagist zoveel tijd gekost en de rekening is €--- Is dat duur?

Nu wordt je namelijk gebombardeerd met bedragen waar je helemaal niets aan hebt, omdat niemand die dat bedrag roept ook maar een idee heeft wat er nu eigenlijk aan jouw motor moet gebeuren en, wat de monteur nog tegen gaat komen...

Maar het belangrijkste is dat dit soort topics soms (per ongeluk) eindigen in het onderuit schoffelen van een monteur die misschien wel heel goed zijn werk doet. Ook als jij daar niet op uit bent. Iemand plaatst per ongeluk een naam of vraagt "is dat motorbedrijf dinges?" en voor je het weet wordt de hele discussie door Google mee gepakt als iemand "motorbedrijf dinges" in tikt.

Geeft niks en ik lig er niet wakker van, maar dat is vaak wel de reden waarom sommige leden vrij pittig reageren op dit soort topics.
 
Bij mijn monteur is het 20 euro per uur. Ja dat is geen geld. Hij doet wel alles zwart, als ik alles wit kom doen bij hem (eigenlijk zijn baas) kost het me 70 euro...

Zelfde monteur, zelfde materialen, zelfde stempeltje in het boekje. Vaak krijg ik zelfs nog wat extra's wat ik bij de garage niet zou krijgen.

Staat wel tegenover dat hij AL het onderhoud mag doen en ik niets zelf doe. Bandjes komen ook van hem en ik zal nooit tegen hem zeggen dat hij ergens op moet besparen, motor moet gewoon top is orde zijn.

O ja, en hij komt m ophalen als het regent of extreem koud is 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu eenmaal een beginnend motorrijder dat inderdaad met veel vragen zit. Of ik hiervoor sorry moet zeggen betwijfel ik. Aangezien ik geen vader meer heb, kan ik het ook niet aan hem vragen hoe graag hij me ook had willen helpen met al mijn vragen. Degene die op mijn vragen willen antwoorden, doen dat en daar ben ik dan blij om want iedereen die op dit forum zit zal wijzer zijn en meer ervaring dan iemand van 21 jaar :-)
Degene die het onzin vragen vinden, hoeven simpelweg niet te reageren.

Ik hoop dat zulke vragen na verloop van tijd niet meer nodig zijn. Maar als ik met een vraag zit, stel ik ze gewoon.


OK, maar stel dan je vraag niet meer onder de vorm van een "quiz"...

Zeg dan gewoon : "die en die werkzaamheden worden uitgevoerd aan mijn R6 . De garage voorziet een bedrag van € 220... Vinden jullie dat redelijk ?"

Dan krijg je (van mij) niet meer zo'n vertwijfelde reactie's (à la "begint dat gezanik over die dure garages nu weer ?".) ;)
 
Ik had zelf misschien ook meer informatie moeten vragen aan de garagist wat hij aan mijn motor ging doen zodat ik met verstand van zaken kon vertellen wat er aan mijn motor precies werd gedaan. Verder, bedankt voor de informatie en ik let er voortaan op dat ik 'betere' topics start !
 
Dat verwacht ik niet nee. Maar ik ben blij dat er motorrijder tussen zitten die iets redelijker met mijn vraag omgaan zoals BertV en Willem. Zij maken tenminste duidelijk dat er vanalles aan mijn motor kan hersteld en afgesteld worden. Iets waar ik als beginnend motorrijder geen zicht op heb. Nu ja, ik zal voortaan wel 2 maal nadenken voor ik iets op het forum plaats jesus :?

Als we face tot face spreken communiceren we voor 90% non-verbaal, dit betekent dat er op dit forum nog maar voor 10% verbaal wordt gecommuniceerd. Iets positief wordt snel negatief opgevat.
 
Goed, ik denk dat 220 euro een prima prijs is.

Mijn uitbesteed onderhoud was laatst:

banden inclusief montage , balanceren
Continental ContiGo
voor + achterband €225,-

accu €40,-

koppelingskabel
€40

verzendkosten voor accu + kabel €10,-

klein materiaal bouten moeren tyrips splitpennen vet ect. €5,-

arbeid demontage motor montage accu + koppelngskabel en monteren motor €25,-

ophalen motorfiets met km vergoeding €55,- korting €10,- = €45,-


Totaal uiteindelijk 390 euro, voornamelijk aan materiaal. Wel zwart, bij een eenmansbedrijfje van een monteur die op andere dagen voor een grotere zaak werkt. Geloof dat hij 50 euro per uur rekent aan uurloon, maar zoals je ziet niet veel uren rekent. Ook heeft hij gratis de hele motor nagelopen en me een lijst gegeven met wat ik er zelf nog aan moet vervangen/repareren.
 
Ik ben nu eenmaal een beginnend motorrijder dat inderdaad met veel vragen zit. Of ik hiervoor sorry moet zeggen betwijfel ik. Aangezien ik geen vader meer heb, kan ik het ook niet aan hem vragen hoe graag hij me ook had willen helpen met al mijn vragen. Degene die op mijn vragen willen antwoorden, doen dat en daar ben ik dan blij om want iedereen die op dit forum zit zal wijzer zijn en meer ervaring dan iemand van 21 jaar :-)
Degene die het onzin vragen vinden, hoeven simpelweg niet te reageren.

Ik hoop dat zulke vragen na verloop van tijd niet meer nodig zijn. Maar als ik met een vraag zit, stel ik ze gewoon.

Ik kan aan me vader ook geen motorgerelateerde vragen stellen. Ik verwijt je verder niks. Alleen aangezien je 21 jaar bent had je OP wel uitgebreider kunnen zijn. Maar volgens mij heb je dit wel begrepen. Zie het als een TIP.
 
Als normaal uurloon zou ik denken dat een garagist 30 euro kan aanrekenen. Ik heb geen enkel idee of dat teveel of te weinig is.

Als alles via officele wegen gaat, dan zul je er niet erg veel vinden met een uurloon van Euro 30,00, denk ik.
 
Inc aankoop/montage. Aan de reacties te horen is het inderdaad geen exorbitant hoog bedrag.
 
Laatst bewerkt:
Dat denk ik niet

Anders had de rdw mijn motor geen Nederlands kenteken gegeven
RDW kijkt niet meer of jouw motor aan alle eisen voldoet, hij hoeft niet eens knipperlichten, toeter of werkende remmen te hebben, dat is aan jou/politie/toekomstige APK keurmeester.
 
Inc aankoop/montage. Aan de reacties te horen is het inderdaad geen exorbitant hoog bedrag.
Wat mij betreft mag dit topic verwijderd worden (@moderators als dit mogelijk is?) omdat ik beter had moeten nadenken voor ik dit topic startte.

Topics worden niet verwijderd, kunnen wel gesloten worden. (dit om epic-topiques later nog eens terug te kunnen zoeken om nogmaals te genieten :+ :+ )

Even op het gele driehoekje bovenaan de pagina klikken, dan kun je een mod een verzoek sturen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan