Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het probleem is dat bijvoorbeeld in de jaren 50 een racemotor al heel snel was als hij meer dan 200 km/u haalde. Nu gaan ze moeiteloos ver boven de 300 km/u en de muurtjes, bomen en hekken zijn niet veranderd.
Daarbij komt dat in mijn beleving veel coureurs zichzelf overschatten en dan hoeft het maar even mis te gaan en je bent de klos.
Racen op wegcircuits is op veel plaatsen verdwenen en het zal mij niets verbazen als de TT op Man ook een keer verdwijnt.
Hoop dat het noch lang zal door gaan , elke coureur die daar aan mee doet weet hoe gevaarlijk het is.
Dat jij het onmiddellijk zou laten verdwijnen is wel duidelijk , in principe zou je dan eigenlijk ook niet moeten motor rijden op de openbare straat .
Ieder zijn mening , maar laat een ander zelf beslissen .
Het probleem is dat bijvoorbeeld in de jaren 50 een racemotor al heel snel was als hij meer dan 200 km/u haalde. Nu gaan ze moeiteloos ver boven de 300 km/u en de muurtjes, bomen en hekken zijn niet veranderd.
Daarbij komt dat in mijn beleving veel coureurs zichzelf overschatten en dan hoeft het maar even mis te gaan en je bent de klos.
Racen op wegcircuits is op veel plaatsen verdwenen en het zal mij niets verbazen als de TT op Man ook een keer verdwijnt.
Zal daar bij lange na niet in de buurt komen,al moet je ze ook niet onderschatten,vroeger reden ook Engelse motoren mee met deList of Isle of Man TT Mountain Course fatalities - Wikipedia
en.wikipedia.org
niks verandert qua doden met 50 jaar terug.
en de motoren gaan misschien wel harder maar de banden , remmen etc kun je ook niet vergelijken met 50 jaar terug dus appels en peren.
Chris is overleden op een royal enfield 500 cc... geloof niet dat hij 300 km/h heeft gehaald met die motor.
Pardon? Bij de Vierdaagse zijn volgens mij juist zo zelden doden te betreuren, dat het geval van 2006 bij mijn weten de laatste keer was dat dat gebeurde. Ik zou niet eens met zekerheid durven te zeggen of er überhaupt meer sterfgevallen geweest zijn tijdens de Vierdaagse dan in dat ene jaar. Niet dat ik dat nou precies zou weten, maar als Nijmegenaar en oud-deelnemer ontkom je doorgaans niet aan "groot" Vierdaagsenieuws...Bij een evenement als de 4Daagse van Nijmegen vallen ook jaarlijks doden te betreuren.
Vind je ? Nou gewoon motor rijden op de openbare weg , zit een behoorlijk naar kantje aan.Ik wil het racen zeker niet laten verdwijnen, maar dit circuit is in mijn beleving te gevaarlijk voor de snelheid waarmee nu wordt gereden en er zijn simpelweg teveel ongelukken met dodelijke afloop. Late ze daar op het eiland een modern circuit aanleggen en lekker doorgaan met de TT, maar niet tussen bomen, muren en hekken.
Jouw vergelijking met gewoon motorrijden op de openbare weg gaat nogal mank vind je niet?
Maar haal een ander zijn droom niet af.
Pardon? Bij de Vierdaagse zijn volgens mij juist zo zelden doden te betreuren, dat het geval van 2006 bij mijn weten de laatste keer was dat dat gebeurde. Ik zou niet eens met zekerheid durven te zeggen of er überhaupt meer sterfgevallen geweest zijn tijdens de Vierdaagse dan in dat ene jaar. Niet dat ik dat nou precies zou weten, maar als Nijmegenaar en oud-deelnemer ontkom je doorgaans niet aan "groot" Vierdaagsenieuws...
Maar goed, je punt is natuurlijk dat je bij grote, gevaarlijke sportieve activiteiten wel eens doden moet betreuren. Of dat "het" waard is, zal ieder zich altijd blijven afvragen. Doodgaan tijdens road racing... Je zou denken, na broers 1 en 2 leer je het wel af. Ik heb het nooit begrepen, en mijn gebrek aan begrip weerhoudt me er sterk van om er een uitgesproken mening over te hebben.
Kenan zijn broers zijn beide omgekomen in het dagelijkse verkeer op een motor.Het blijft een ellendige discussie. Is Sofuoglu ook zijn broers niet kwijtgeraakt op het circuit en desondanks blijven racen, kampioenschap na kampioenschap binnenhalend? En dat niet eens op stratencircuits.
Anderzijds, het blijft wel een waanzinnig egoïstische droom en de gevolgen van eventueel overlijden hoeven dan ook nooit door het slachtoffer gedragen te worden. Een partner kan zich er nog in schikken of vertrekken, een kind heeft die keuze niet.
Ik weet het, elders vallen ook doden, maar daar ben ik zelf minder emotioneel bij betrokken. Desondanks is het wel een droom om zelf nog eens naar Man te gaan.
Ah, ik dacht juist ook op het circuit.Kenan zijn broers zijn beide omgekomen in het dagelijkse verkeer op een motor.
Ik wil het racen zeker niet laten verdwijnen, maar dit circuit is in mijn beleving te gevaarlijk voor de snelheid waarmee nu wordt gereden en er zijn simpelweg teveel ongelukken met dodelijke afloop. Late ze daar op het eiland een modern circuit aanleggen en lekker doorgaan met de TT, maar niet tussen bomen, muren en hekken.
Jouw vergelijking met gewoon motorrijden op de openbare weg gaat nogal mank vind je niet?
Het probleem is dat bijvoorbeeld in de jaren 50 een racemotor al heel snel was als hij meer dan 200 km/u haalde. Nu gaan ze moeiteloos ver boven de 300 km/u en de muurtjes, bomen en hekken zijn niet veranderd.
Daarbij komt dat in mijn beleving veel coureurs zichzelf overschatten en dan hoeft het maar even mis te gaan en je bent de klos.
Racen op wegcircuits is op veel plaatsen verdwenen en het zal mij niets verbazen als de TT op Man ook een keer verdwijnt.
...
De vraag is hoe lang dat nog door zal gaan met gemiddeld elk jaar twee dodelijke ongelukken.