Jasper Iwema deeltje 2 - Do or die this season

Jasper Iwema - Do or Die?

  • Do

    Stemmen: 11 23,4%
  • Die

    Stemmen: 36 76,6%

  • Totaal aantal stemmers
    47
Status
Niet open voor verdere reacties.
Chauvinistisch als ik ben, hoop ik dat elke Nederlander goed presteert op WK-niveau in welke klasse dan ook.
Of dat nou Jasper Iwema, Bryan Schouten, Scott Deroue, Bo Bendsneyder, Michael van der Mark, Tony Covena, of wie dan ook is maakt mij niet uit.
Ik ben wel realistisch genoeg dat er in dit rijtje in mijn ogen er maar 2 zijn die goed genoeg zijn voor de top, Michael en Bo.

Ik hoop het alhoewel ik het van Bo allemaal nog erg kort vind zijn goede prestaties. Deroue heeft ook een aantal RBRC wedstrijden indrukwekkend gewonnen en kwam het jaar er na in de Moto3 niet aan de bak.
MvdM staat inmiddels buiten kijf lijkt me. Qua prestaties is die nog talentvoller dan JvdgB.
 
En Deroue reed dan ook op een 2e hands kl#teframe van Kalex waar niet mee te sturen viel. Had hij meer geld mee kunnen nemen naar een team en op een fabrieks KTM of Honda kunnen rijden had hij waarschijnlijk wel punten kunnen halen.

Kijkend naar Jasper, als ik kijk naar die twee :+ die nu voor CIP rijden.... Ik denk dat Jasper het beter zou doen.
 
Ik hoop het alhoewel ik het van Bo allemaal nog erg kort vind zijn goede prestaties. Deroue heeft ook een aantal RBRC wedstrijden indrukwekkend gewonnen en kwam het jaar er na in de Moto3 niet aan de bak.
MvdM staat inmiddels buiten kijf lijkt me. Qua prestaties is die nog talentvoller dan JvdgB.
Bo is van een ander kaliber als Deroue. Deroue kon alleen door zijn mentaliteit en slim slipstreamen winnen en op het podium komen. Bo zet vaak de pace en is dominant.
 
Laatst bewerkt:
Jan Abbink is toch bezig een Moto2-team op te richten? Hopen dat ze mee mogen doen van de Dorna (want is altijd maar weer de vraag natuurlijk) en dat dan bijvoorbeeld Jasper en Bo in dat team kunnen starten. Droomteam!
 
Jan Abbink is toch bezig een Moto2-team op te richten? Hopen dat ze mee mogen doen van de Dorna (want is altijd maar weer de vraag natuurlijk) en dat dan bijvoorbeeld Jasper en Bo in dat team kunnen starten. Droomteam!

Dat zal op z'n vroegst 2017 worden.
Bo zou dan kunnen idd.
Die wil volgend jaar (eerst) ervaring op doen in Moto3.
Daarna misschien naar de Moto 2.
Jan Abbink zag geen rijders rol voor Jasper maar begeleider/teammanager-rol.
Als al genoeg budget bij elkaar harken, vraag ik mij af wie je als tweede Nederlandse rijder neer kan zetten.
Ik denk niet dat Michael van der Mark daar zijn vingers aan gaat branden.
Scott Deroue heeft nog een rekening open staan bij RW-racing, zou ik persoonlijk mijn achterhoofd houden.
Rob Hartog misschien? Nu veruit de snelste ONK SSP.
Verder komen er niet zo snel namen naar boven die snel genoeg zijn.
 
Dat zal op z'n vroegst 2017 worden.
Bo zou dan kunnen idd.
Die wil volgend jaar (eerst) ervaring op doen in Moto3.
Daarna misschien naar de Moto 2.
Jan Abbink zag geen rijders rol voor Jasper maar begeleider/teammanager-rol.
Als al genoeg budget bij elkaar harken, vraag ik mij af wie je als tweede Nederlandse rijder neer kan zetten.
Ik denk niet dat Michael van der Mark daar zijn vingers aan gaat branden.
Scott Deroue heeft nog een rekening open staan bij RW-racing, zou ik persoonlijk mijn achterhoofd houden.
Rob Hartog misschien? Nu veruit de snelste ONK SSP.
Verder komen er niet zo snel namen naar boven die snel genoeg zijn.
Wayne Tessels?
 
Geen idee, hij staat nu 20e stk 1000, terwijl Covenã op de 12e plaats staat.
En Covenã is daar met alle respect gewoon veldvulling.
Ik zie die jongen geen kampioen worden op EK/WK niveau.
Wayne was vorig seizoen wel vice kampioen in de EK Superstock600 klasse he. Dezelfde klasse als waar Rob Hartog nu rijdt.
 
Met alle respect ik heb Wayne Tessels niet zo gevolgd net als STK1000.
(Voorheen had ik eurosport 2 en volgde ik het wel.)
Vandaar dat ik zijn geen idee in mijn eerdere post.
Wat heeft hij de jaren er voor gedaan?
Rob Hartog heeft de laatste jaren in mijn beleving grote stappen gezet.

Maar terug te komen op het Abbink Moto2 verhaal, het maakt mij niet uit welke Nederlander er op zit.
Alleen voor de toekomst van het team moet je er wel mensen opzetten dat enigszins potten kunnen breken.
Daar is zeker talent en mentaliteit voor nodig.
 
Wayne komt net als Rob uit de talentcup600 (daarvoor heeft Wayne ONK 125CC gereden.)

De talentcup600 won Wayne in het eerste jaar, voor Hartog dus, en daarna is hij doorgegaan naar het ONK Supersport. Waar Rob Hartog KNMV Supercup600 is gaan rijden. (Ik race nu toevallig met de ex KNMV Supercup600 fiets van Rob uit 2012 :P )

Wayne is in 2013 EK Superstock600 gaan rijden, samen met Hoegee en Suzuki en Rob reedt in 2013 met NIWA en Suzuki in het ONK supersport.

Rob is vorig jaar ONK Supersport kampioen geworden en Wayne is vorig jaar 2e geworden in de eindstand van het EK Superstock600 kampioenschap (waar Rob dus sinds dit jaar in rijdt met MtM Mol).
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker meer, hebben Wayne en Rob vorig jaar met de BSB op Assen beiden de ONK supersport race gereden. Wayne 1 en Rob 2. Correct me if I'm wrong.

Ik zie in beide wel potentiele toppers, als ze de stijgende lijn, net als Michael door kunnen zetten.
 
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker meer, hebben Wayne en Rob vorig jaar met de BSB op Assen beiden de ONK supersport race gereden. Wayne 1 en Rob 2. Correct me if I'm wrong.

Ik zie in beide wel potentiele toppers, als ze de stijgende lijn, net als Michael door kunnen zetten.
Klopt race heb ik op de Stekkenwal gezien. Wayne reed toen ook op z'n stock fiets volgens mij. Ik ben wel fan van Wayne Tessels, en vind het moeilijk om hem te beoordelen op z'n optredens in de stock 1000 dit jaar. Hij en z'n team genoot( wat wisselend is aangezien Walraven geblesseerd is) zijn de enigen op Suzuki en Honda zie je helemaal niet meer in deze klasse. En dat is niet zonder reden. 15 pk en traction control missen lijkt me een aardig nadeel. Hopen op een nieuwe Gixxer 1000 in 2016 en dan liefst een legendarisch model zoals de K5. :] .
 
Ach ja, nog een paar berichtjes, dan kan dit topic worden afgesloten :)
 
Wat een flauw ventje ben jij !!!!! als je niets anders weet te melden hoepel dan op.
Zo dat is eruit altijd maar Jasper afkraken zo veel als maar kan gedraag je eens een keer.
??
Tis hier geen kleuterschool he, waar er 1 iemand het doelwit is.

Inderdaad tet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan