Je mooiste (eigen) motorfoto deeltje VI

In de bossen van Nunspeet aan het spelen. Meteen even wat foto’tjes geschoten :-)!
 

Bijlagen

  • 1980D8AC-0F46-4937-89DF-34FB2D253AA6.jpeg
    1980D8AC-0F46-4937-89DF-34FB2D253AA6.jpeg
    4,5 MB · Weergaven: 21
Omdat dit nu niet meer een random foto topic dan maar mijn mooiste foto (naar mijn mening). Achteraf wel jammer dat ik mijn helm erop had gelaten, motor heb ik 2 dagen na deze foto kort gereden met 100km/u, dus het is ook nog een beetje een sentimentele foto. :9

Wat vinden de experts hiervan? Is gewoon genomen met een budget telefoon (Wileyfox Spark).

IMG_20170623_134734.jpg
 
Wat vinden de experts hiervan? Is gewoon genomen met een budget telefoon (Wileyfox Spark).

Bekijk bijlage 1489331

Geen expert, maar... het plaatje is erg interessant door de vele horizontale lijnen (weg, vakwerkhuizen). Om die werking nog krachtiger te maken, en de motor nog meer te benadrukken, had ik:

- het linker deel van de foto eraf gelaten (foto laten stoppen bij het einde van de witte huisjes)
- meer van de weg, en mogelijk ook de huisjes, op de voorgrond en de rechterkant van de foto laten zien.

Je krijgt dan lijnen die naar de motor toe voeren (en er als zodanig de aandacht op vestigen), terwijl je blik nu juist naar de linkerkant van de foto toe wordt gezogen, waar eigenlijk niets van toegevoegde waarde te zien is, en dus alleen maar afleidt van je mooie motor.

Dat je motor dan meer in het midden was komen te staan, en dus niet op de o zo geliefde 1/3e, was gezien de toegevoegde waarde van het lijnenspel en de rust in de rest van de compositie (neutrale kleuren enz.) echt geen probleem geweest

Anyway, altijd makkelijk om achteraf kritiek te geven, en misschien was er wel helemaal geen ruimte achter en/of rechts van je. Maar wellicht kun je er een volgende keer een beetje mee spelen.
 
Geen expert, maar... het plaatje is erg interessant door de vele horizontale lijnen (weg, vakwerkhuizen). Om die werking nog krachtiger te maken, en de motor nog meer te benadrukken, had ik:

- het linker deel van de foto eraf gelaten (foto laten stoppen bij het einde van de witte huisjes)
- meer van de weg, en mogelijk ook de huisjes, op de voorgrond en de rechterkant van de foto laten zien.


Je krijgt dan lijnen die naar de motor toe voeren (en er als zodanig de aandacht op vestigen), terwijl je blik nu juist naar de linkerkant van de foto toe wordt gezogen, waar eigenlijk niets van toegevoegde waarde te zien is, en dus alleen maar afleidt van je mooie motor.

Dat je motor dan meer in het midden was komen te staan, en dus niet op de o zo geliefde 1/3e, was gezien de toegevoegde waarde van het lijnenspel en de rust in de rest van de compositie (neutrale kleuren enz.) echt geen probleem geweest

Anyway, altijd makkelijk om achteraf kritiek te geven, en misschien was er wel helemaal geen ruimte achter en/of rechts van je. Maar wellicht kun je er een volgende keer een beetje mee spelen.
Dat idee had ik zelf ook al een beetje, had toen volgens mij wel de ruimte. Als ik er ooit nog kom weer een nieuwe poging wagen, was dorpje in de Harz die niet verwoest was in WW2. :)
 
In de bossen van Nunspeet aan het spelen. Meteen even wat foto’tjes geschoten :-)!
Ik kijk hier voor 't eerst in jaren weer eens en alleen al op deze laatste pagina zie ik een grote gemene deler bij de meeste foto's... de achtergrond.

Nou heb je onwijs je best gedaan om er een zo gaaf mogelijke foto van te maken, maar verdwijnt het hele beeld zowat in de bomen. Maar neem me niet kwalijk dat ik toevallig deze foto er uit geplukt heb, het is per ongeluk een goed voorbeeld.

...wat in het algemeen wel wat meer aandacht kan krijgen is letten op de achtergrond. Zorgen dat de motor vrij komt, of samen werkt met de lijnen van de achtergrond zodat er wat spannends ontstaat. Niet half/half.

Dat werkt ook beter als je met scherpte kunt spelen. Daarmee leg je ook de aandacht op datgene wat je belangrijk vindt en niet op randzaken. Daar zou ook deze foto nog net iets mooier van kunnen worden.

Iets als....

20181204-T03B2514.jpg

20180425-T03B7777-2.jpg

20180410-T03B7624.jpg
 
Ik kijk hier voor 't eerst in jaren weer eens en alleen al op deze laatste pagina zie ik een grote gemene deler bij de meeste foto's... de achtergrond.

Nou heb je onwijs je best gedaan om er een zo gaaf mogelijke foto van te maken, maar verdwijnt het hele beeld zowat in de bomen. Maar neem me niet kwalijk dat ik toevallig deze foto er uit geplukt heb, het is per ongeluk een goed voorbeeld.

...wat in het algemeen wel wat meer aandacht kan krijgen is letten op de achtergrond. Zorgen dat de motor vrij komt, of samen werkt met de lijnen van de achtergrond zodat er wat spannends ontstaat. Niet half/half.

Dat werkt ook beter als je met scherpte kunt spelen. Daarmee leg je ook de aandacht op datgene wat je belangrijk vindt en niet op randzaken. Daar zou ook deze foto nog net iets mooier van kunnen worden.

Iets als....

20181204-T03B2514.jpg

20180425-T03B7777-2.jpg

20180410-T03B7624.jpg
Deze foto’s heb je niet met je telefoon gemaakt, wel? 🙂
 
Nee, dát dan weer niet :+

...maar dat was ook nergens verplicht.

Ik kan ook zeggen 'die heb ik gemaakt met wat ik toevallig bij me had' en daar niet mee liegen :P
 
Maar het zou nog best kunnen hoor. Wat ik meer bedoel is dat bijvoorbeeld de V-Strom hierboven met wat zoekwerk nog flink wat mooier in z'n omgeving zou kunnen staan. Hetzelfde met de Speed Triple, net even wat meer of minder bukken bijvoorbeeld, zodat de molen er net bovenuit kiert in plaats van er achter staat. Of misschien een stapje opzij zodat molen en motor door een streepje blauw gescheiden worden. Dat werk.
 
_O-
Had ik ook niet verwacht.
Dat lijnenspel vinnik erg inspirerend!
En ben wel een liefhebber van mooi bokeh.
Iets wat ik graag met m’n 50mm/f2.0 en 135mm/f2.8 doe.
 
Hier iemand in de regio nijmegen woonachtig die mooie foto’s kan maken en evt. bereid is om mooie foto’s te maken van mijn motoren?
 
Ik kijk hier voor 't eerst in jaren weer eens en alleen al op deze laatste pagina zie ik een grote gemene deler bij de meeste foto's... de achtergrond.

Nou heb je onwijs je best gedaan om er een zo gaaf mogelijke foto van te maken, maar verdwijnt het hele beeld zowat in de bomen. Maar neem me niet kwalijk dat ik toevallig deze foto er uit geplukt heb, het is per ongeluk een goed voorbeeld.

...wat in het algemeen wel wat meer aandacht kan krijgen is letten op de achtergrond. Zorgen dat de motor vrij komt, of samen werkt met de lijnen van de achtergrond zodat er wat spannends ontstaat. Niet half/half.

Dat werkt ook beter als je met scherpte kunt spelen. Daarmee leg je ook de aandacht op datgene wat je belangrijk vindt en niet op randzaken. Daar zou ook deze foto nog net iets mooier van kunnen worden.

Iets als....

20181204-T03B2514.jpg

20180425-T03B7777-2.jpg

20180410-T03B7624.jpg

Jouw commentaar kunnen we ook gebruiken in het smartphone motorfotografie topic :t
Dit zijn erg gave foto's! Ik ga is kijken of ik ook zoiets voor elkaar kan krijgen8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan