Jerryt's eigenbouw deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
het voortandwiel zie je in het echt ook niet en ede paddock stand zit aan de verkeerde kant van het wiel .
gekheid , heb je netjes gedaan :}
1278967473nimg0690.jpg
 
Ben van plan om toch een stevige universele mal te maken voor de framebouw,zowel voor de uitvoering van de bouw en het aflassen in diezelde mal.Ben dat gekloot met die opstellerij wel zat.Heb op het net zitten te sneupen en ben hem tegen gekomen wat voor mij idiaal lijkt.Op de Oldskoolsuzuki site van ene heer Markspondon.,daar staan mooie duidelijke pics op.Dat moet hem worden. *O*
Gaat nog mooi wat tijd inzitten(en materiaal) maar lijkt me een goede investering. :+
Eniste nadeel met zo'n lomp ding bij het aflassen id dat je hem niet effe omgooit om zoveel mogelijk onder de hand te lassen.
 
JerryT,

Als je die "basis balk" in twee grote lagerblokken hangt, welk je met een draai/klem systeem (kijk eens af bij die motorblok montage frames) in een stel schoren hangt, kan je het gehele frame gewoon kantelen. Altijd handig bij aflassen.

Een nadeel dat je een groot basisframe krijgt, ivm zwaartepunt dat daar altijd binnen moet vallen.
 
JerryT,

Als je die "basis balk" in twee grote lagerblokken hangt, welk je met een draai/klem systeem (kijk eens af bij die motorblok montage frames) in een stel schoren hangt, kan je het gehele frame gewoon kantelen. Altijd handig bij aflassen.

Een nadeel dat je een groot basisframe krijgt, ivm zwaartepunt dat daar altijd binnen moet vallen.


Is opzich en idee ja met die lagers,voor de optiek van de lasjes is het toch heel belangrijk om zoveel mogelijk onder de hand te tiggen. :Y
 
Nadeel is wel dat je dan de voorvork etc niet meer kan opstellen voor een duidelijker totaalplaatje, rijhoogte etc.


Das zeker waar M. Daarom was ik ook nooit zo kapot om een dergelijke lasmal te maken.
Wat dan wel weer werkt is een frame bouwen waar je de referentiematen van hebt(het originele frame of een identiek Jerryt frame kopieren.(het stunt zx6r freempje ;) )
Je hoeft niet alle maten uiteraard,wat je moet hebben is het motorblok/hoogte balhoofd (t.o.v.blok)en de hoogte van het brugscharnierpunt.Dat zijn je vaste waarden.
Vandaar uit kan je verder de maatvoering bepalen. :Y
 
Is opzich en idee ja met die lagers,voor de optiek van de lasjes is het toch heel belangrijk om zoveel mogelijk onder de hand te tiggen. :Y

Niet alleen voor de optiek...

Lasbaden worden aangetrokken door de zwaartekracht, als je dit van boven kan doen met de beide profielen onder een hoek van 45 graden krijg je een goede verdeling van je smeltbad tussen beide profielen. *O*

Het heeft te maken met de laspenetratie, zal eens een fototje erbij zoeken...

(ps het zal voor motorframes niet veel uitmaken gezien hier veel wordt overgedimensioneerd maar het gaat even om het idee *D )
 
Niet alleen voor de optiek...

Lasbaden worden aangetrokken door de zwaartekracht, als je dit van boven kan doen met de beide profielen onder een hoek van 45 graden krijg je een goede verdeling van je smeltbad tussen beide profielen. *O*

Het heeft te maken met de laspenetratie, zal eens een fototje erbij zoeken...

(ps het zal voor motorframes niet veel uitmaken gezien hier veel wordt overgedimensioneerd maar het gaat even om het idee *D )

Intresante materie,opzich logica natuurlijk,de zwaartekracht helpt mee om een betere inbranding van het smeltbag te krijgen. :+
 
Gerard,

Ik heb je een PB-tje gedaan voor advies over informatie over inlichtingen :+

Als theoriemannetje kom ik er niet uit, dus laat ik er even de Friese logica op los.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan