Jerryt's eigenbouw part 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tuurlijk,niet over nagedacht over die lange veerweg.Is niet de bedoeling nee.
Het is uiteraard net waar je het bovenste schokkerpunt neer zet in het eigenbouwframe.
Staat op MP nog een mooie hitech Olhins voor een Multistrada voor 850 euries. :X
Zitten allemaal toeters en bellen aan en daar houden we niet van. :N
 
Denkutniet. :+
Heb net dat ding op MP bekeken en die schokker is ook nog behoorlijk lang,das niks. :N
Dan is het beste om met die brug naar HK suspension/Hyperpro o.i.d.te gaan en er een mooie korte schokker bij zoeken die in de brug past,das toch wel een vaste waarde.
 
Laatst bewerkt:
As ik het mooi vind dan vind ik het mooi en dan maakt het mij geen zak uit of het nou wel of niet eigenbouw is,er komt trouwens nog meer dan genoeg eigenbouwspul is.
En stel als de lijnen er wat in komen en ik vind dat brok alu toch niet mooi dan maken we alsnog een singleswinger. :Y
 
Laatst bewerkt:
As ik het mooi vind dan vind ik het mooi en dan maakt het mij geen zak uit of het nou wel of niet eigenbouw is,er komt trouwens nog meer dan genoeg eigenbouwspul is.
En stel als de lijnen er wat in komen en ik vind dat brok alu toch niet mooi dan maken we alsnog een singleswinger. :Y

Mee eens :)

maar al enig idee wat voor soort frame als je gaat maken?
 
Nou ga ik het zooitje misschien helemaal door de war gooien maarrrr!.
Zit even te kijken naar de laatste paar reactie's oa over de veerweg van zo'n multistrada.
We moeten als streetfighter bouwers volgens mij niet in hokjes denken.

Als Jerryt nou gewoon een soort mix maakt van streetfigter/allroad?.
Je hoeft qua lijn niet echt iets te veranderen aangezien bij de meeste streetfighters de kontjes toch een kilometer boven het achterwiel zitten dus veerweg geen probleem.
De motor is toch specifiek voor Gerard en zijn vrouw dus aan superdynamische rijeigenschappen kan je best iets inleveren alhoewel...... zo'n ktm sm r schijnt nou niet echt traag te sturen!.
En je kunt rijdt ook nog eens een stuk comfortabeler doordat je wat rechter zit.

Maak eens een mix van oa de ktm sm r .ducati hypermotard/streetfigter.
En dan met de creatieve geest van Gerard moet daar best een hele dikke fiets uit kunnen komen die ook nog eens comfortabel rijdt.

Is maar een idee.....
 
Denkutniet. :+
Heb net dat ding op MP bekeken en die schokker is ook nog behoorlijk lang,das niks. :N
Dan is het beste om met die brug naar HK suspension/Hyperpro o.i.d.te gaan en er een mooie korte schokker bij zoeken die in de brug past,das toch wel een vaste waarde.
Het is vrij simpel, als ik me niet vergis tenminste. Die brug van een Multistrada is vrijwel gelijk aan die van een Monster 796/1100, pak daar een veer van en je bent er al. Je zou zelfs een van een 696 kunnen pakken maar die is net iets korter (lagere zithoogte dan 796/1100)

Nog even wat toevoegen; een 1100 brug past zonder enige aanpassingen zo in een 696. Dus daar liggen ook al wat gelijkenissen.

Over Monsters gesproken, heb jij niet een vork van 796 staan Gerard? Dat is een leuke om naar te kijken maar niet zo'n hele beste qua gebruik. Veer in een poot en de demper in de ander. Kun je nagenoeg niet aanpassen op de standaard manier mocht je qua standaard instellingen verkeerd uitkomen. Als de info klopt, dan is de vork identiek aan die van een 696 qua binnenwerk en afstelling. Bedoeld voor een behoorlijk licht en klein fietsje dus, wat eventueel een rare afstelling is voor een fiets met een dikke 3-cilinder achter de vork.
 
Laatst bewerkt:
Nou ga ik het zooitje misschien helemaal door de war gooien maarrrr!.
Zit even te kijken naar de laatste paar reactie's oa over de veerweg van zo'n multistrada.
We moeten als streetfighter bouwers volgens mij niet in hokjes denken.

Als Jerryt nou gewoon een soort mix maakt van streetfigter/allroad?.
Je hoeft qua lijn niet echt iets te veranderen aangezien bij de meeste streetfighters de kontjes toch een kilometer boven het achterwiel zitten dus veerweg geen probleem.
De motor is toch specifiek voor Gerard en zijn vrouw dus aan superdynamische rijeigenschappen kan je best iets inleveren alhoewel...... zo'n ktm sm r schijnt nou niet echt traag te sturen!.
En je kunt rijdt ook nog eens een stuk comfortabeler doordat je wat rechter zit.

Maak eens een mix van oa de ktm sm r .ducati hypermotard/streetfigter.
En dan met de creatieve geest van Gerard moet daar best een hele dikke fiets uit kunnen komen die ook nog eens comfortabel rijdt.

Is maar een idee.....


Opzich geen gek idee hoor,ding moet 4 voorwaarden hebben,moet goed sturen,je moet er met 2 mensen fatsoenlijk een dag normaal op kunnen zitten,moet goed sturen en er lekker speciaal uitzien. :+
 
Het is vrij simpel, als ik me niet vergis tenminste. Die brug van een Multistrada is vrijwel gelijk aan die van een Monster 796/1100, pak daar een veer van en je bent er al. Je zou zelfs een van een 696 kunnen pakken maar die is net iets korter (lagere zithoogte dan 796/1100)

Nog even wat toevoegen; een 1100 brug past zonder enige aanpassingen zo in een 696. Dus daar liggen ook al wat gelijkenissen.

Over Monsters gesproken, heb jij niet een vork van 796 staan Gerard? Dat is een leuke om naar te kijken maar niet zo'n hele beste qua gebruik. Veer in een poot en de demper in de ander. Kun je nagenoeg niet aanpassen op de standaard manier mocht je qua standaard instellingen verkeerd uitkomen. Als de info klopt, dan is de vork identiek aan die van een 696 qua binnenwerk en afstelling. Bedoeld voor een behoorlijk licht en klein fietsje dus, wat eventueel een rare afstelling is voor een fiets met een dikke 3-cilinder achter de vork.

Mooi dat ik weet dat er ook een schokker van een Monster 796/1100 in kan,maakt het zoeken wat makkelijker.
Voorvork zal uit een 796 komen denk ik ja want je kunt de demping niet aanpassen,kunnen later altijd een paar andere poten in van een Monster waar de demping wel van kunt aanpasen toch?Vond het gewoon optisch een heel mooi vorkje,mooi compact en niet zo lompig wat ik wel bij de meeste radialen klauwen vind,en dan bedoel ik meer de klauwen en ophanging.Technisch misschien niet zo goede keus nee in mijn geval. O-)
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen nieuwe beugeltjes gemaakt om de olie/dempingspotjes van de schokker weer netjes op te hangen aan beide kanten.
full
 
Mwah ik ben twee jaar ouder dan jij - maar niet zo handig, dat dan weer niet ;)
(of refereerde je aan mijn leeftijd :+ )
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat ik weet dat er ook een schokker van een Monster 796/1100 in kan,maakt het zoeken wat makkelijker.
Voorvork zal uit een 796 komen denk ik ja want je kunt de demping niet aanpassen,kunnen later altijd een paar andere poten in van een Monster waar de demping wel van kunt aanpasen toch?Vond het gewoon optisch een heel mooi vorkje,mooi compact en niet zo lompig wat ik wel bij de meeste radialen klauwen vind,en dan bedoel ik meer de klauwen en ophanging.Technisch misschien niet zo goede keus nee in mijn geval. O-)
Of die Multi brug 100% gelijk is weet ik niet zeker, maar vermoed het wel. Zeker gezien Ducati een kleine fabrikant is, is het aannemelijk dat ze dezelfde bruggen gebruiken vanuit het oogpunt van de kosten beperken.

Wat betreft die vork, in de basis schijnt die wel goed te zijn in een 796. Maar in een andere toepassing zou die wel eens wat lastiger passen qua veer karakteristiek, het nadeel is dan dat je niet makkelijk het een en ander aan kan passen door de maffe oplossing qua binnenwerk in die poten. Desondanks is het wel een heel mooi setje. Voor zover ik weet zouden andere vorken van bijvoorbeeld ene 848 moeten passen, Monster 1100 zou ook kunnen maar dan moet je die van S hebben anders heb je niet heel veel betere poten.

Maar goed, eerst maar eens wat fabrieken dan kun je daarna nog altijd kijken hoe en wat je aan wil passen. :)
 
Voorvork na een degelijke proefrit laten aanpassen door een veren specialtist naar je eigen wensen en je bent klaar. Je lijkt mij niet de "vering schroever" die dagelijks nieuwe settings uitprobeert.

ps......erg benieuwd naar de eerste "mock up".............
 
Dat zou het mooiste zijn ja,zou deze vork graag willen houden.Weet alleen niet of de veerspecialisten wat met die demping aan kunnen.
Dinsdag een Multi verstelbare Wilbers schokker ophalen voor mijn eigen. *O*
Optisch(heel belangrijk!) een mooie schokker en met hoogtevestelbaar/ingaande en uitgaande demping verstelbaar.En als het goed is moet deze in de Multistrada brug passen t.o.v.de WP die ik liggen heb. *O*

Ben trouwens met het front van de Vmax bezig maar kan de lijn niet echt mooi vinden met die grote cockpit er op.Suggesties? O-)
 
Laatst bewerkt:
Even een mock up maar zint me niet,wilde hem meer laten aflopen naar de kroonplaat toe maar daar zit die grote ronde cockpit. :X
full
 
Laatst bewerkt:
Heb de 2 lensen ook al meer naar voren gehaalt maar smoelt ook niet. :N
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan