Jerryt's eigenbouw part 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Jerryt,

Ik lees veel mee, en geniet enorm van je creaties. Mogelijk zal ik ook nog wel eens van je kunsten gebruik maken, maar dat zal nog wel even duren.

Aangezien ik ook nog wel eens een rekje heb gebakken, en ik binnenkort nog iets moet maken voor de koffers van de motor van mijn vriendin, ben ik erg benieuwd naar het volgende.
Zelf was ik bang dat de koffers (gewicht hobbels) naar binnen (richting het wiel) zou geven.
Om die reden had ik verwacht dat er een soort beugel nodig zou zijn (zie afbeelding).

Is dit te overdreven of gebruik jij dusdanig dik staal of een hele stijve staalsoort dat dit niet nodig is?

[imgat]
full
 
Mooi,de duosteuntjes ook klaar,zo subtiel mogelijk gemaakt.Heb het idee dat we niet veel met zijn tweetjes te rijden gaan want de Speed Triple is toch nog wel wat comfortabeler. O-)
Maar de voorwaarde was voordat ik met deze begon te bouwen dat ze achterop kon en dat kan!! _O-
full
 
KLein schoortje er tuseen voor wat meer stevigheid.
full
 
Hallo Jerryt,

Ik lees veel mee, en geniet enorm van je creaties. Mogelijk zal ik ook nog wel eens van je kunsten gebruik maken, maar dat zal nog wel even duren.

Aangezien ik ook nog wel eens een rekje heb gebakken, en ik binnenkort nog iets moet maken voor de koffers van de motor van mijn vriendin, ben ik erg benieuwd naar het volgende.
Zelf was ik bang dat de koffers (gewicht hobbels) naar binnen (richting het wiel) zou geven.
Om die reden had ik verwacht dat er een soort beugel nodig zou zijn (zie afbeelding).

Is dit te overdreven of gebruik jij dusdanig dik staal of een hele stijve staalsoort dat dit niet nodig is?

[imgat]
[afbeelding]


Danku voor de complimenten! :}
Ik gebruik met duosteunbevestiging zeker dikwandig of massief staal,uiteraard is zo'n steun wat jij gesoept heb nog sterker maar als je goed kijkt dan zit boven tussen de bussen wel een schoortje.Hangt van de constructie af hoe en wat en net wat je zegt en moet optisch zeker smoelen.En overkill is mijn ding al helemaal niet,word het nooit mooier van. :X
Wat de munitiekisten betreft heb ik nog een schoorbuis gemaakt tussen de 2 kisten in.die word er tussen gebouwd.
 
_O- Kappe!dit issum als 1zitter. *O*
full
 
Laatst bewerkt:
Denkutwel ja,heb de duovoetsteuntjes mooi hoog gezet........... _O- _O-
 
Danku voor de complimenten! :}
Ik gebruik met duosteunbevestiging zeker dikwandig of massief staal,uiteraard is zo'n steun wat jij gesoept heb nog sterker maar als je goed kijkt dan zit boven tussen de bussen wel een schoortje.Hangt van de constructie af hoe en wat en net wat je zegt en moet optisch zeker smoelen.En overkill is mijn ding al helemaal niet,word het nooit mooier van. :X
Wat de munitiekisten betreft heb ik nog een schoorbuis gemaakt tussen de 2 kisten in.die word er tussen gebouwd.

Dank voor je reactie, ik snap hem, ik werk met redelijk dunwandig omdat ik met de hand moet buigen (buigijzer), als je dikwandig of massief gebruikt kan ik me voorstellen dat het die krachten wel aankan (zeker met een dun meissie die op de steunen opstapt :) en dat was natuurlijk de voorwaarde :Y ) voor de munitie kisten een extra steuntje lijkt me inderdaad geen overbodige luxe, en die had ik inderdaad gemist.

Daarbij heb jij een klein beetje meer ervaring dan ik :} dus ga ik liever voor ietsje meer.
 
Gelijk heb je om in jouw geval een beetje meer reserver in te bouwen.Zoals ik nu soms constructies maak had ik zeker jaaaaaaren geleden toen ik net wat begon ook niet aangedurfd.Dat is de ervaring wat je nu hebt ja,lekker gevoel is dat. *O* En misschien heeft het hele kleine beetje eigenwijsheid wat ik bezit(werd in deeltje 7 al subtiel aangekaart,nog bedankt vrienden :} )werkt ook wel wat mee denk ik. :+
 
Laatst bewerkt:
Je ben effe weg en alweer een nieuw topic met mooie plaatjes, en doordachte oplossingen.
Ben ook weer van de partij. :Y :W
 
Volgens mij kan ik bijna een afspraak maken bij de spuiters wat mijn eigen project betreft. *O*
Normaal bij zo'n complete eigenbouwfiets maak je eerst de fiets helemaal rijdend en dan gaat hij naar de spuitert maar heb er wel vertrouwen in dat alles naar behoren gaat werken.
Durf die gok wel aan,want om eerst de fiets helemaal rijdend te krijgen met al de software shit er in puzzelen(want dat word het :X )en dan alles er weer uit halen heb ik niet echt zin in. :N
Zijn we 100 pct over de kleuren(nouja...kleuren _O- )eens?Nee,dat niet maar denk toch wel dat ik voor een zwart/antraciet/wit combinatie ga. O-)
Zal Nielspaint in Purmerend eens berichten,heeft misschien ook ideeën en een absolute vakman. :+
Als iemand nog ideeën of suggesties heeft dan hoor ik het wel...........zal wel niet luisteren maar je weet nooit. _O-
 
Laatst bewerkt:
Mogge

Nielspaint al gecontact en gaat mijn zooi spuiten.Volste vertrouwen in dat het prachtig gebeurt. *O*
Toch nog even de vraag aan de heren fotosoeper om het frame wit/brug zwart/tank zwartanrtacietcombinatie met Jerryt subtiel er op/voorvork zwart/velgranden wit en hart velg zwart te soepen? O-)
En graag 1tje met de achtervork wit.Weet dat er eerder soeps gemaakt zijn maar kan ze effe niet meer vinden. :X
Al vast bedankt voor de moeite! :} :}
full
 
Vind ik ook. :+

Zo ziet een polytank er uit met tanksealer wat allemaal loslaat. :X
full
 
De tanksealerzooi er zoveel mogelijk er uit gehaalt en de bovenste aluplaat zit er in,ben alleen bang dat de ontiegelijk dikke polyesterzooi bij de rand er ook uit moet want als de tank in elkaar zit dan krijg ik hem er niet meer in. :X
En dan doen we dus nu niet,smerige slijperij in de werkplaats,je hebt alles er onder met die stuifzooi.Moet dus buiten en het is nu geen weer. O-)
full
 
Volgens mij kan ik bijna een afspraak maken bij de spuiters wat mijn eigen project betreft. *O*
Normaal bij zo'n complete eigenbouwfiets maak je eerst de fiets helemaal rijdend en dan gaat hij naar de spuitert maar heb er wel vertrouwen in dat alles naar behoren gaat werken.
Durf die gok wel aan,want om eerst de fiets helemaal rijdend te krijgen met al de software shit er in puzzelen(want dat word het :X )en dan alles er weer uit halen heb ik niet echt zin in. :N
Zijn we 100 pct over de kleuren(nouja...kleuren _O- )eens?Nee,dat niet maar denk toch wel dat ik voor een zwart/antraciet/wit combinatie ga. O-)
Zal Nielspaint in Purmerend eens berichten,heeft misschien ook ideeën en een absolute vakman. :+
Als iemand nog ideeën of suggesties heeft dan hoor ik het wel...........zal wel niet luisteren maar je weet nooit. _O-
Software-shit?
 
De tanksealerzooi er zoveel mogelijk er uit gehaalt en de bovenste aluplaat zit er in,ben alleen bang dat de ontiegelijk dikke polyesterzooi bij de rand er ook uit moet want als de tank in elkaar zit dan krijg ik hem er niet meer in. :X
En dan doen we dus nu niet,smerige slijperij in de werkplaats,je hebt alles er onder met die stuifzooi.Moet dus buiten en het is nu geen weer. O-) [afbeelding]
Dat was wel te verwachten met die polytroep. |(

Kzal vandaag of morgen even nadenken over de tankdopafdichtingsconstructiefrutsel.

Greetz, Q
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan