Jerryt's eigenbouw part 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat kutframe is te breed en maakt het heel moeilijk om iets moois onderlangs te maken. op de bovenstaande manier kan je ook mooi de lengte van de pijpen even lang maken. misschien de pijp iets meer naar beneden en dan in het midden de ronding van de tank er in brengen.
full
 
Vind het niet verkeerd Piet :} ,moet absoluut geen tjoppersysteem worden. :N
Zal de beste man even hier laten kijken wat die er van vind. O-)
 
Vind Piet's idee ook wel aardig, maar op de één of andere manier heeft het hele ding toch iets tjopperachtigs. Zal deels ook wel door z'n lengte komen.
 
Volgens mij heb je hier gemeld dat de blokjes worden verwijderd, khn je niet meteen een veel vloeiender bocht maken L+R, daar knapt het frame mijns inziens enorm van op😎
 
Hou maar op over dat frame jongens,daar kom ik niet meer aan.Alleen de blokken verwijderen ja.De baas vind hem geweldig worden en das voor mij het belangrijkste en al ben ik geen HD liefhebber,vind het een uniek dik ding worden. *O*
Wat uitlaatsysteen betreft wacht ik nog op reactie maar ik zie het wel zitten. :+
 
Net een Epp gehad van de baas en hij ziet het helemaal zitten wat jij gesoept hebt Piet! *O*
Zal het bochtensysteem wel van 48mm rvs gemaakt moeten worden,(gebruik 50.8 mm normaal voor uitlaatbochten/linkpijpen)want 48 kan ik walsen en niet de 50.8.
Eerst maar eens kijken of ik die maat buis wel kan roggelen bij mijn staalboer.
 
ik had denk ik die pijp nog wat anders gemaakt. Mja ik ben iemand die NIET van uitlaten onde de kont houd.
Bij deze zou het denk ik erg gaaf staan om de pijp in dezelfde lijn van het frame te doen tussen de 2 buizen in dus. En dan mooi achter het voetsteun gedeelte een mooie demper. Wel zo'n soort demper als in de fotosoep van bradpiet.
 
Gaaf idee van piet! Ben benieuwd hoe het uiteindelijke plaatje word.
Wat al eerder gezegd was heeft de hele bike wel wat chopperachtigs, denk dat die uitlaten echt gaaf gaan staan!
En fijn dat je weer in je werkplaats aan de gang kunt gerard
 
Kun je met de achterste cilinder niet naar de andere kant? Wordt dan wel een krappe bocht. Dan zou je kunnen overwegen om te eindigen met twee dempers, die je dan mogelijk aan de steunen van het subframe kunt bevestigen.
En dan wat ranke dempers.
 
Bedankt voor het meedenken maar ga toch voor het uitlaatsysteem aan 1 kant alla Piet.
Zie dat wel voor me dat dat gaat smoelen. *O*
 
Ik zou er alleen een dubbele pijp op zetten..
Links en rechts..
Kwam ooit ook ergens een harley achtige dirt tracker tegen.. was niet zo massief als deze, maar wel leuk..
(Zelfs overwogen om een bod te doen, maar zat geen evo-blok in)
Maar imo.. is t beter in balans... (demper L & R)
 
Mmm,ik denk dat de gasflow van de achterste cilinder wat in de knel komt wat Piet zijn soep betreft.De uitlaatgassen gaan tegen elkaar botsen en das niet goed. :X
 
Dan zou de achterste bocht niet eerst naar voren moeten maar direct naar achteren,met een bocht met de flow mee met de voorste uitlaatbocht.Zijn de bochten niet gelijke lengte maar dat is dan het offer wat je doet. O-)
Lijkt me een kleiner offer dan dat de gassen tegen elkaar botsen kwa prestaties.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de bocht van de achterste toch eerst naar voren laten lopen en voordat ze samen komen weer met een scherpe bocht naar achteren. Dan gaan de gassen dezelfde kant op en kun je ongeveer dezelfde lengtes aanhouden.
 
Bij twee afzonderlijke dempers behoud je wel het typische Harley geluid waar ze patent op hebben. Ik kan vanaf deze zijde niet zien hoeveel ruimte je hebt achter de achterste cilinder. Daar is het ook moeilijk soepen.De dempers niet te groot/dik houden en de opening naar de zijkant. Houd je ook zicht op het achterwiel, vinden veel rijders ook mooi. Het is maar weer een idee om het jou vooral niet te makkelijk te maken. Moet dat maar zien als therapie, Gerard.

jerryt1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de bocht van de achterste toch eerst naar voren laten lopen en voordat ze samen komen weer met een scherpe bocht naar achteren. Dan gaan de gassen dezelfde kant op en kun je ongeveer dezelfde lengtes aanhouden.

Daar is dus voor die dikke pijpen echt geen ruimte voor,dan moet je lager eindigen met de wals bocht en dan is het Pieteffect weer weg.Is ook zonde. :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan