Mit46
MF veteraan
- 12 mei 2008
- 11.734
- 1.072
Begrijp het ook niet zo goed.. Is wel een kwalijke zaak...
Maar ter verdediging van Lorenzo/Rossi..
Ze rijden al jaren op circuits met de nodige gevaren.. (helemaal Rossi, die uit een tijd komt waar safety nog uitgevonden moest worden). Sommige dingen kun je niet voorkomen (botsing tussen rijders) of in dit ongelukkige geval dat Luis z'n eigen motor raakt die door het airfence wordt teruggekaatst... Als Salom zelf het airfence was in gevlogen was het waarschijnlijk heel anders afgelopen, daar zijn die dingen (neem ik aan) op getest.
Je zag die crash in de chicane, hoe dicht ze daar op de muur zaten. Dan kan je zeggen.. ja maar daar gaat het langzaam.... nou er hoeft er maar eentje met z'n gas te blijven hangen en hij zit in die muur... Je kan niet alle gevaren uitsluiten en voor elke beslissing is er ook wel weer een tegenargument te verzinnen.
Ik denk dat de coureurs het meer nodig hebben als steun en eenheid. Niet zo zeer omdat het veiligheidsspecialisten zijn.
Vanuit dat oogpunt kan ik hun reactie heel goed begrijpen.