Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

Dus jij denkt dat ze Miller vorig jaar aan zijn lot hebben overgelaten wetende dat hij dit jaar voor hun ging rijden. Als zij een probleem hebben dan zal de fabriek wel helpen waar nodig is. Maar we zullen het zien of hij dit jaar nog een behoorlijke stap kan zetten.
Ik denk dat je het een beetje zo moet bekijken: Ducati fabrieksteam zijn geen geheimen en iedereen die daar rondt loopt is op de hoogte van alle ontwikkelingen en technische zaken of mag op de hoogte zijn. Als zij denken iets nodig te hebben is dat er dezelfde dag nog als dat enigszins mogelijk is.
Pramac mag met een fabrieksfiets rijden voor 1 coureur, dus andere kant van de box hoeft daar niks van te weten. En degene die wel op de hoogte mogen zijn zullen dit te horen krijgen van iemand van het fabrieksteam. Terwijl het fabrieksteam zelf deze informatie als eerste en direct ontvangt.
Als Pramac iets nodig denkt te hebben moeten ze dat eerst aanvragen en zijn e alsnog afhankelijk.

Kort gezegd de lijntjes voor Miller zijn ineens een stuk korter geworden, en daar kan hij best een beetje van profiteren.
 
JL kan zuur zijn, ik vond hem ook vaak chagrijnig over komen, hij was wel degene die VR en MM versloeg in zijn hoogtij dagen.
Dus voorlopig heeft hij een stuk beter gepresteerd dan Miller.
Al ons psychologische geneuzel zie je niet terug in de ranglijsten
Jay Lo zat direct op een fabrieksfiets die toen top was, misschien heeft dat er ies mee te maken ?
 
Dat dwing je ook af als groot talent
grotendeels gezever. als er geen plaats vrij is doet je talent er niks toe.
Miller was ZO'N GROOT TALENT dat hij Moto2/250's mocht overslaan. hebben ze aan Jay-Lo niet gevraagd ! wat zegt dat nu over de grootte van beide hun talent ?
 
grotendeels gezever. als er geen plaats vrij is doet je talent er niks toe.
Miller was ZO'N GROOT TALENT dat hij Moto2/250's mocht overslaan. hebben ze aan Jay-Lo niet gevraagd ! wat zegt dat nu over de grootte van beide hun talent ?
Niet eens. Lorenzo had al 2 wk gewonnen en 21 overwinningen voor hij in de motogp kwam. Miller 1 keer 2de geeindigd in het kampioenschap met 6 overwinningen. Als je als fabrikant moet kiezen tussen die 2 🤔🤔
 
grotendeels gezever. als er geen plaats vrij is doet je talent er niks toe.
Miller was ZO'N GROOT TALENT dat hij Moto2/250's mocht overslaan. hebben ze aan Jay-Lo niet gevraagd ! wat zegt dat nu over de grootte van beide hun talent ?
Uh....5 wereldtitels versus 0 ?
 
Het gaat over dat de Lorre direct op een fabrieks yamaha zat en Miller niet. Dus eigenlijk 0 tegen 2.
Miller had beter de stap van moto2 niet overgeslagen.
JL bewees zijn talent grondiger dan Miller deed. die werd teveel gehyped en mocht een klas over slaan.
Maar dan heb je soms een terugval....
Dat zag je bij hem heel goed.
JL is en was gewoon de betere, klaar. Tabellen liegen niet.
Als Miller 5 x op rij de Nr 1 plaat verdient gaan we weer praten 8-)
 
JL bewees zijn talent grondiger dan Miller deed. die werd teveel gehyped en mocht een klas over slaan.
Maar dan heb je soms een terugval....
Dat zag je bij hem heel goed.
JL is en was gewoon de betere, klaar. Tabellen liegen niet.
Als Miller 5 x op rij de Nr 1 plaat verdient gaan we weer praten 8-)
Ik bedoelde eigenlijk 2 wk tegen over 0 wk. Ik had het omgekeerd gezet, my bad:+
 
JL bewees zijn talent grondiger dan Miller deed. die werd teveel gehyped en mocht een klas over slaan.
Maar dan heb je soms een terugval....
Dat zag je bij hem heel goed.
JL is en was gewoon de betere, klaar. Tabellen liegen niet.
Als Miller 5 x op rij de Nr 1 plaat verdient gaan we
In dát geval moet je de leeftijdstabellen er ook nog aan vastknopen.....m.a.w. Alleen aan statistieken is niet álles te herleiden.
 
Ik heb van Petrucci al geen hoge pet op, ik heb nooit begrepen dat die Lorenzo moest vervangen. Maar die heeft zelfs het dubbel aantal overwinningen in de motogp tov Miller :+ Aantal podia is hetzelfde.
Over 2020 ging het eerst dacht ik. ;)
Aantal podia Miller/Dovi 4-2 en Miller/Petrucci 4-1.

Naast meer 'net niet' podia helaas ook aardig wat valpartijen voor Miller.
Dus Dovi vrij anoniem hoger in de rangschikking.

Maar ook met zijn acht valpartijen wint Jack niets. ;)

BC8F890C-7D14-4F15-A072-7A58D581326C.jpeg
 
JL bewees zijn talent grondiger dan Miller deed. die werd teveel gehyped en mocht een klas over slaan.
Maar dan heb je soms een terugval....
Dat zag je bij hem heel goed.
JL is en was gewoon de betere, klaar. Tabellen liegen niet.
Als Miller 5 x op rij de Nr 1 plaat verdient gaan we weer praten 8-)
Misschien een beetje hulp van Dorna?
Die willen zoveel mogelijk nationaliteiten vertegenwoordigd hebben. :)
 
JL bewees zijn talent grondiger dan Miller deed. die werd teveel gehyped en mocht een klas over slaan.
Maar dan heb je soms een terugval....
Dat zag je bij hem heel goed.
JL is en was gewoon de betere, klaar. Tabellen liegen niet.
Als Miller 5 x op rij de Nr 1 plaat verdient gaan we weer praten 8-)
JL bewees zijn talent alleen als alles 100% was. Als hij ook maar dacht dat het zou regenen zat hij al niet meer in de top 10. Het eerste jaar dat hij op de Ducati zat was hij ook nergens te bekennen. Pas toen ze dreigde hem naar huis te sturen ging hij met sprongen vooruit.
 
JL bewees zijn talent alleen als alles 100% was. Als hij ook maar dacht dat het zou regenen zat hij al niet meer in de top 10. Het eerste jaar dat hij op de Ducati zat was hij ook nergens te bekennen. Pas toen ze dreigde hem naar huis te sturen ging hij met sprongen vooruit.
Tot en met zijn sleutelbeenbreuk heb ik hem ook nog wel regenraces zien winnen. ;)
hi-res-185909153-jorge-lorenzo-of-spain-and-yamaha-factory-racing-rounds_crop_north.jpg
 
Laatst bewerkt:
No more Desmo to blame.
No more Honda to blame.
No more Yamaha to blame.
What's next to blame?
 
JL bewees zijn talent grondiger dan Miller deed. die werd teveel gehyped en mocht een klas over slaan.
Maar dan heb je soms een terugval....
Dat zag je bij hem heel goed.
JL is en was gewoon de betere, klaar. Tabellen liegen niet.
Als Miller 5 x op rij de Nr 1 plaat verdient gaan we weer praten 8-)
Tweede keer op een pagina dat ik dit lees, maar dat is echt niet het 'verhaal' dat bij Miller hoort hoor.

Er gingen in het paddock wat twijfels of de Moto2 klasse, toen nog met een veredelde CBR600, wel een goede voorbereiding gaf op de MotoGP. Een aantal Moto2 coureurs had de overstap toch maar moeilijk weten te maken. Honda wilde de gok wagen om een jonge, snelle coureur direct van de Moto3 naar de MotoGP te sturen. Daarvoor kozen ze Jack Miller omdat-ie snel was, maar ook omdat er voor hem niet al een heel carrièrepad uitgestippeld was. Met andere woorden, ideaal om mee te experimenteren.

Vervolgens werd Jack een beetje in het diepe gegooid op die rare CRT Honda, en is het een klein wonder dat het jong niet compleet gek geworden is. Het paddock is door Jack ook snel genezen van de gedachte dat coureurs hun rijpingstijd in de Moto2 kunnen overslaan, da's gewoon geen goed idee. Zelfs maar één jaar Moto2 wordt allang niet meer wenselijk geacht.

Het is echt niet zo dat Jack "zó fantastisch goed" was dat-ie de Moto2 maar moest overslaan, zoals slimme kinderen wel eens een klas overslaan op de basisschool. (Levert trouwens ook vaak rare resultaten op, maar dat terzijde. :+)
 
JL bewees zijn talent alleen als alles 100% was. Als hij ook maar dacht dat het zou regenen zat hij al niet meer in de top 10. Het eerste jaar dat hij op de Ducati zat was hij ook nergens te bekennen. Pas toen ze dreigde hem naar huis te sturen ging hij met sprongen vooruit.
Zodra hij het te pakken had liet hij dan wel weer zien in basis van een andere klasse te zijn dan Dovi bv.
Reed dacht ik met 2 gebroken enkels op Laguna Seca naar de 5e plek, sleutelbeen breken -> naar Spanje vliegen voor operatie -> naar NL vliegen om binnen een paar dagen de TT te rijden.
Hij was in staat 100 ronden binnen 0,1 sec te rijden terwijl hij uitliep op de rest.
Arrogante kop, kinderachtig gedrag...Klopt maar het zal mij niet boeien, maar wel een groot kampioen!
Maar heb gerust een andere mening ;)
 
Weet wel dat deze er echt inhakte bij hem.
Ja, en nog geen 48 uur later reed hij , geopereerd en wel (in Spanje) , de race uit op P5.
Verder 100% wat Also zegt. En Motorboot.
Lorenzo kon een consistentie in de race laten zien die uniek was. Daarnaast was hij uitstekend in staat om feedback te geven over de fiets. Iets wat ze nu bij zowel Yamaha als Ducati missen
Hij heeft te snel getekend bij Honda. Had zeer zeker nog voor een titel kunnen gaan bij Ducati.
Miller zal nooit voor een titel gaan, komt daarvoor net te kort.

Oh, hoi trouwens. Ik ben Elvie, en fan van Lorenzo :Y
 
Ja, en nog geen 48 uur later reed hij , geopereerd en wel (in Spanje) , de race uit op P5.
Verder 100% wat Also zegt. En Motorboot.
Lorenzo kon een consistentie in de race laten zien die uniek was. Daarnaast was hij uitstekend in staat om feedback te geven over de fiets. Iets wat ze nu bij zowel Yamaha als Ducati missen
Hij heeft te snel getekend bij Honda. Had zeer zeker nog voor een titel kunnen gaan bij Ducati.
Miller zal nooit voor een titel gaan, komt daarvoor net te kort.

Oh, hoi trouwens. Ik ben Elvie, en fan van Lorenzo :Y
Hij had geen keuze, ducati wou van hem af. Petrucci moest hem vervangen maar bleek toch zo geen goede zet te zijn geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan