Juiste kleding voor bijrijder

:^

Je been daar kun je nog wat mee als je er bij een val een centimeter af schaaft, met je handen kun je dat vergeten!

Da's toch een misvatting.
Een schaafwond is meer dan alleen pijnlijk. Huid kan je wel missen, dat groeit wel weer terug (al of niet met littekens). Maar nadat de huid weg is, zijn de spieren aan de beurt, en dan de zenuwen en botten. Spieren, zenuwen en botten groeien niet meer aan.
Een ernstige valpartij in je standaard spijkerbroekje kan op die manier blijvend functieverlies opleveren. Niet onderschatten dus.
 
Ben het wel met Blije eens. Natuurlijk biedt een spijkerbroek vrij weinig bescherming, maar een kleine schaafwond die op been of schouder kan worden afgedaan met "op je tanden bijten, ontsmetten en doorgaan" levert bij je vingers meteen functieverlies op. Idd omdat pezen botten enz daar vlak onder een heel dun velletje liggen.

[me="Dutch"]kijkt even naar linker pink die niet meer volledig kan buigen na schuiver bijna 24 jaar geleden[/me]
 
Voor niet al te veel geld zou je een mooie lederen combi van bijvoorbeeld Alpinestars of Dainese kunnen kopen (overjaars model). Ik ben *iets* kleiner/lichter dan jou en draag de kleinste maat. Jij zou die mogelijk ook passen. Als je waterdicht zoekt, heeft Revit een mooie jas/broek die deels uit leder en deels uit mesh bestaat. Als je er de waterdichte laag in doet, heb je dus regenbescherming en bescherming tegen wind. Er zit geen thermo-voering in.
Test vooral goed of de protectoren niet kunnen draaien rond bijvoorbeeld je armen. Dat is bij mij dus gebeurd toen ik viel. Helaas hebben ze mij een te grote jas verkocht (kleinste maat hing niet in de winkel, vaak zie je dat die ontbreken. Laat je niet afschepen met een te grote maat.). Mooi zou zijn als de broek rond de knieën niet al te los valt, zodat ook daar de protector niet kan draaien/schuiven. Verstelbare knie-protectoren zijn fijn, zodat je ze kan verstellen als je na een halve dag merkt dat het begint te knellen. Let ook op dat er heupbescherming in de broek zit, en dat ook die op de juiste plek zit.

Succes! Ik heb bij Termaat overigens mijn textielen en lederen Dainese jas gekocht. Textiel voor woon/werk en vakanties waarbij koude mogelijk is, leder voor de rest. :)

Super! Hier heb ik echt veel aan *D Iemand die dezelfde maten/afmetingen heeft als ik. Ik heb bij alles altijd de kleinste maat, maar soms bij broeken wil het nog wel eens naar een 36/S gaan, omdat ik (zoals Mach 4 al zo subtiel voorspelde) een ietwat grote achterkant heb. Levert soms wel problemen op bij de taille dat het daar weer te los zit, dus ik zweer bij elastiek; ben benieuwd hoe dat afloopt bij leer :')

En ben het helemaal eens met die schaafwonden en veiligheid, maar dit is eigenlijk gewoon geen discussie: alle beveiliging is van groot belang. Gewoon nergens steekjes laten vallen,het gaat om je lijf en het kleinste voorval kan al grote gevolgen hebben. Dus geen zorgen allemaal: ik neem dat erg serieus. Geen spijkerbroeken, geen gewone handschoenen.

*kijkt even naar middelvinger die niet meer volledig kan buigen n.a.v een duw in de rug ;) Ja, permanent gestrekte middelvinger! Kut van je vinger, ik weet hoe je je voelt Dutch
 
layout geintje: als je "/me" gebruikt krijg je de blauwe tekst en je forumnaam ;)

Ik heb geluk dat alleen het laatste kootje niet wil buigen. Dat valt nogal mee. Tjsa, handschoenen boden begin jaren '90 nog niet die bescherming die je nu ziet. En dat het stuur erop duwde hielp ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan