Juiste manier van kijken....

De juiste manier van kijken is:

A Rechts af gaan: linkerspiegel, rechterspiegel, rechts naast je kijken, knipperlicht aan, linkerspiegel, rechterspiegel, rechts naast je kijken en dan afslaan en of baan wisselen naar rechts.

B Rechts af gaan: linkerspiegel, rechterspiegel, rechts naast je kijken, knipperlicht aan, rechts naast je kijken en dan afslaan en of baan wisselen naar rechts.


Is het A of B?

Hangt af van de afstand tot het rechts afslaan vanaf het punt dat je begint met kijken. Als dit, zoals op de snelweg bij een afrit, al enkele honderden meters van te voren is doe je A, als je, bijvoorbeeld in de bebouwde kom, vlak voor je afslaat begint met kijken is het B.


Nog een vraag:
Stel je voor er staat een vuilniswagen geparkeerd op de eenbaansweg voor je en er zit een door getrokken streep links van je haal je hem dan toch voorzichtig in?

Hij staat geparkeerd dus mag je er gewoon langs. Dit geldt niet voor langzaam rijdende voertuigen.

Nog eentje dan:
Het is een hele brede baan (eenrichtingsverkeer) zonder wegmarkering in het midden de weg is breed genoeg om met ze 2en naast elkaar te rijden maar hoeft aan de missende markeringen niet, wat is dan je plaats op de weg? Iets rechts van het midden? Of het gewoon als 2 banen zien zodat iemand je kan inhalen?

Als het gewoon 1 baan is (dus geen strepen ertussen en voor 1 richting bedoeld) hoor je gewoon iets links van het midden te rijden. Als je doet alsof het 2 banen zijn zal je ook niet veel problemen krijgen denk ik, ik reed ook gewoon zodat er rechts genoeg plek was en links iemand langs zou kunnen en ik ben ook geslaagd :P
Als je linksaf wilt moet je wel volledig links gaan staan.



Dinsdag AVD examen!!! :Y :Y
Mijn examen plek is Rijswijk dus als iemand nog tips hebt :} :}
 
Laatst bewerkt:
Die klaroenstraat is zeker die woonwijk waar je uit jezelf moet doorrijden over dat bruggetje ;)

Ik kan me geen bruggetje herinneren daar. Maar de scenario is zo, je rijdt op een asfalt weg met bushaltes, in de verte zie je misschien de cbr / treinsporen. Aan het einde van de weg gaat een asfalt weg naar links en voor die asfalt weg naar links is een weg met een uitrit met klinkers/tegels. De asfalt weg naar links heeft een doorgetrokken streep voor de ingang, want dat is de busbaan. Als je dan linksaf moet slaan, moet je dus de weg met uitrit nemen met klinkers enzo. Komt dat bekend voor?
 
Als je in voorburg komt, pas op voor de weg afsplitsing van tram 10 tegen voorburg station aan. Kruispunt westeind met stationsplein

Als je in de woonwijken komt van rijswijk achter rijswijk station, pas op voor weg afsplitsing van de busbaan van bus 23 op admiraal helfrichsingel. Waarschijnlijk ga je daarna een dood lopende straat (klaroenstraat) in waar je zelfstandig naar links af moet slaan.

Ik kwam zelf in Delft terecht, en tsja het zit daar vol met sneaky stuff. Kleine grachten, veel onoverzichtelijke kruispunten. Pas in ieder geval op voor het bruggetje van CBR naar delft centrum als je direct vanuit cbr rechts af gaat en als maar rechtdoor (lange kleiweg kruising met haantje). Iemand ging daar een noodstop doen terwijl er een fietser kwam, er lagen aparte fietsbanen.

Verder veel succes, het weer zit mee :)

dat bruggetje is inderdaad een lastig stuk. Goed handelend optreden daar. Het bruggetje verderop (eenrichtingsverkeer ook) goed zorgen dat je van te voren al kijkt of er iets aankomt. Als je vervolgens bij de kruising links moet, klop ff aan op nummer 37 voor een bakkie! :+
Verder niet heel veel meegemaakt bij mijn afrijden, stukje snelweg enz, niet heel interessant. Ik hoefde ook niet door delft, alleen door rijswijk.

Let op dat je goed eet die ochtend, het maakt echt uit. En niet te veel koffie/energydrink naar binnen werken, daar gaat het niet beter van.
En onthoud de hele rit dat je ACTIEF moet zijn in het verkeer, niet passief; dan komt het helemaal goed :Y :Y
 
@Mark K
Bedankt voor de tips!!

@Pokkuhlag
Nee komt me niet bekend voor helaas! Maar zal het iig opslaan!

@FTI
Misschien wil de examninator ook een bakkie, zal wel ff kijken als ik langs rijd :D
Morgen indd goed eten ik moet half 10 bij de rijschool zijn, net nog een lesje gehad en vergat soms na een rotonde weer even te spiegelen pfff voor de rest gaat alles goed.
Morgen moet ik gewoon scherp zijn!!!!

Morgen uur of 1 smiddags zal ik ff melden hoe het gegaan is.

Bedankt mannen

Gr Mike
 
wil je links afgaan:

rechterspiegel(contarspeigelen noeme me instructeur dat), linkerspiegel, linkerschouder(dode hoek) en dan moest ik pas me knipperlicht en dan nog een keer dat kijken herhalen.

En bij rechtsaf begin je links, rechts, rechterschouder


ik heb vorige week examen gehad bij rijswijk, ik reed richting denhoorn en terug via de 50k wegen van delft, langs het politiebureau, westplantsoen-> lange kleyweg

heb m gehaald btw *O*
 
Heel veel succes! Ik ben afgelopen dinsdag geslaagd, in Rijswijk.
Wel met de hakken over de sloot...maar geslaagd is geslaagd!
 
Ben gezakt mannen en vrouwen,

Reden volgens de examinator OMAR in Rijswijk cbr.

  • Paar putdeksels en witte onvermijdbare witte strepen teveel.

  • 2 banen voor rechtdoor, rechter baan stond een auto dus ik neem de linker baan (vrije ruimte) ik wist dat ik het volgende stoplicht naar rechts moest, maar ik moest dan achter de auto blijven staan, dus niet de vrije ruimte gebruiken terwijl er niks fout ging op de manier hoe ik deed omdat je met een motor toch veel sneller weg rijd.
[*]
~[/list]
Volgens hem kijk ik niet voldoende in de verte wat komen gaat.

Dat was het..................

Miereneukers zijn het....

Hopelijk volgende keer beter.

Gr Mike
 
Laatst bewerkt:
Ben gezakt mannen en vrouwen,

Reden volgens de examinator OMAR in Rijswijk cbr.

  • Paar putdeksels en witte onvermijdbare witte strepen teveel.

  • 2 banen voor rechtdoor, rechter baan stond een auto dus ik neem de linker baan (vrije ruimte) ik wist dat ik het volgende stoplicht naar rechts moest, maar ik moest dan achter de auto blijven staan, dus niet de vrije ruimte gebruiken terwijl er niks fout ging op de manier hoe ik deed omdat je met een motor toch veel sneller weg rijd.
[*]
\[/list]
Volgens hem kijk ik niet voldoende in de verte wat komen gaat.

Dat was het..................

Miereneukers zijn het....

Hopelijk volgende keer beter.
Gr Mike

Volgende keer beter, je zegt het zelf. De examinator laat je vaak zakken als hij/zij een negatieve algemene indruk van je rijstijl krijgt; er worden dan "fouten" bij gedetecteerd, zodat het op mierenneukerij gaat lijken. Als je vlot, assertief rijdt en laat zien dat je kijkt (ook vooruit!), worden "fouten" de foutjes die iedereen altijd wel zal blijven maken.
 
Hee, jammer dat je gezakt bent. Helaas zijn het vaak kleine dingetjes, maar vooral een optelsom van de rit. Het linkerbaantje pakken is vaak goed, maar nu misschien weer minder omdat je te veel putdeksel/witte strepen mee pakte.. Ach, het blijft een momentopname, gewoon volgende keer halen, dat komt echt wel goed. Ik hoop alleen dat het inderdaad januari blijft, en nu alles opschuift net als vorig jaar vanwege het winterse weer..
 
Terug
Bovenaan Onderaan