Jullie mening nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
Ik zit dus te kijken naar een Xadv 2021+ mat zwart
Het probleem is dus als ik de motor nieuw bestel ben ik verteld dat het rond november zal zijn als het niet langer duurt.(15000)nieuw
Als ik het tweedehands koop betaal ik 16000

Wat zou jij doen? Wat raad je aan
 
Als een 2e handse werkelijk 1000 euro duurder is dan een nieuwe (en verder hetzelfde is) dan zou ik een nieuwe kopen en wachten...
 
Ik zit dus te kijken naar een Xadv 2021+ mat zwart
Het probleem is dus als ik de motor nieuw bestel ben ik verteld dat het rond november zal zijn als het niet langer duurt.(15000)nieuw
Als ik het tweedehands koop betaal ik 16000

Wat zou jij doen? Wat raad je aan
1000 euro meer en dan een 2e handse vind ik wat gek. Maar als het jou zegmaar 1000 euro waard is om dit jaar te rijden op het ding moet je het vooral doen.

Ik zou voor 1000 euro een speelding kopen en volgend jaar weer de deur uit doen.

En ik zou niet zo gauw 15000 neer leggen voor een motor.. 🤷‍♂️
 
Als een 2e handse werkelijk 1000 euro duurder is dan een nieuwe (en verder hetzelfde is) dan zou ik een nieuwe kopen en wachten...
Dat lijkt me dus ook logischer en 1000 euro is goedkoop! Ik heb ze gezien 18000 euro puur omdat de levertijd en zo erg zijn
 
Dat lijkt me dus ook logischer en 1000 euro is goedkoop! Ik heb ze gezien 18000 euro puur omdat de levertijd en zo erg zijn
8)7

Dus puur vanwege de levertijd kan je een 2e handse voor meer verkopen dan nieuw?
Goed om te weten, dan zodra ik m'n lease-auto van de zaak heb zet ik m'n motor te koop voor meer dan nieuwprijs....
Dan koop ik daarna wel weer een nieuwe, heb ik en een nieuwe en lekker geld verdiend.... Dan maar een 3/4e jaar geen motor.

Had ik ander vervoer (dan OV/fiets) voor woon-werk etc dan had ik 'm nu al te koop gezet....
 
Het lijkt mij dat de 2de hands een uitgebreide uitvoering is dan de nieuwe.
Verwacht niet dat enforcer een vergelijking maakt tussen een 2e handse met alle opties en een 'kale' nieuwe

Daarom zeg ik ook
Als een 2e handse werkelijk 1000 euro duurder is dan een nieuwe (en verder hetzelfde is) dan zou ik een nieuwe kopen en wachten...
 
hangt van de levertijd af. Maar 9 maanden wachten is mij te gek. Dan zou ik liever voor 2e hands gaan. Is er niet nog wat met de prijs te onderhandelen? Hoeveel kilometers heeft die gemaakt? November is ook maar een schatting als alles goed gaat.
 
Dit is in autoland ook heel normaal. Ik heb voor m’n vw id.4 van net geen jaar oud en 5000kn op de teller ook fors meer betaald dan de nieuwprijs (ik durf hier niet eens te zeggen hoeveel :+). Maar een nieuwe had minimaal 1 tot 1,5 jaar levertijd en die van net geen jaar oud had nog een laag bijtellings %. Dus voor mij was de keuze toen snel gemaakt en ben ik toch voor de jong gebruikte gegaan. Ik weet niet hoe het met nieuwe motoren is, maar met auto’s speelt er ook mee dat de prijs die je nu voor een nieuwe betaald, helemaal niet de prijs hoeft te zijn die je straks betaald als ie geleverd wordt. Tussentijdse prijsverhogingen worden 9 vd 10 keer doorbelast aan de klant namelijk.
 
Ik zit dus te kijken naar een Xadv 2021+ mat zwart
Het probleem is dus als ik de motor nieuw bestel ben ik verteld dat het rond november zal zijn als het niet langer duurt.(15000)nieuw
Als ik het tweedehands koop betaal ik 16000

Wat zou jij doen? Wat raad je aan
Zoek je een bevestiging dat wij je niet voor gek verklaren omdat je 2e hands wil kopen die duurder is dan de nieuwwaarde?
 
Je zou in dit geval puur zakelijk moeten kijken, uiteraard koop je met je gevoel, maar zet het allemaal eens op papier (de kosten)
Ik heb geen idee wat je nu rijd, maar als je die zou inruilen, waar kom je op uit, een beetje plussen en minnen zeg maar.
En dan onderaan de streep bekijken wat verstandig is, kan je nog een jaartje met je huidige motor zonder extra onkosten,
dan zou ik voor een nieuwe gaan, dan houd je die extra kosten voor een 2e hands mooi in je zak en kan je daar extra opties
voor kopen
 
Koop nu die 2e handse, en bestel die nieuwe.

Als die nieuwe eindelijk geleverd wordt, ruil je de 2e handse in.
Met een beetje geluk met gesloten beurs.

Dan rij je vanaf nu op het ding wat je wil.
En kan je een beetje wennen, zodat je met de nieuwe gelijk voluit kan gaan zonder op je bek te gaan.
Win-winsituatie :t
 
Bij Goedhard staat ook een zwarte tekoop voor 12d.
Neem die, koop de nieuwe ook bij Goedhard en spreek af dat je hem eind van het jaar voor 11,5D inruilt op de nieuwe.
hebben ze een verkoop en pakken 500 op de 2dehands, en jij voor 500 een zomer al kunnen rijden.
win win.
 
Ik zit dus te kijken naar een Xadv 2021+ mat zwart
Het probleem is dus als ik de motor nieuw bestel ben ik verteld dat het rond november zal zijn als het niet langer duurt.(15000)nieuw
Als ik het tweedehands koop betaal ik 16000

Wat zou jij doen? Wat raad je aan

In November laten leveren is natuurlijk niet verstandig heb je 2 maand later een motor van een jaar oud op kenteken.

Dan word het volgend jaar als ik jou zo zie wellicht kan je bij de zelfde dealer iets kopen huren met inruil garantie om toch een motor seizoen af te maken.
 
Koop nu die 2e handse, en bestel die nieuwe.

Als die nieuwe eindelijk geleverd wordt, ruil je de 2e handse in.
Met een beetje geluk met gesloten beurs.

Dan rij je vanaf nu op het ding wat je wil.
En kan je een beetje wennen, zodat je met de nieuwe gelijk voluit kan gaan zonder op je bek te gaan.
Win-winsituatie :t
Jij gelooft nog in sprookjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan