Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ga ook even een knuppeltje in dit hoenderhok gooien: ik zeg "het draait enkel en alleen om de juiste combinatie van geld en talent". Heb je talent en geld, dan maak je alle kans. Heb je maar één van beiden, dan kun je het wel vergeten en draai je in de achterhoede mee. Zie Jurgen, helaas, het is niet anders. En is ook te vergelijken met onze "talenten" in de Formule 1.
Begrijp me niet verkeerd (want ik geloof dat dat hier vaak gebeurt), ik zou graag willen dat de kaarten er beter voor stonden voor Jurgen. Maar goed, er is nog maar één wedstrijd gereden, nog alle kans om te herstellen.
Kijk, dat zijn nou weer leuke discussies.....
Ik denk dat geld inderdaad een hele grote rol speelt (de grootste) maar dat talent ook zeker niet onbelangrijk is....
De crux van het verhaal is dat Gibernau de lijn omhoog pakt dankzij de Telefonicapoen terwijl JvdG af moet haken vanwege gebrek aan pegels...(en hier komt mijn knuppel in dit hoenderhok..) terwijl ze qua talent niks voor elkaar onderdoen.
Kijk, dat zijn nou weer leuke discussies.....
Ik denk dat geld inderdaad een hele grote rol speelt (de grootste) maar dat talent ook zeker niet onbelangrijk is....
Alleen heeft degene die aan de grote sponsors weet te komen (toch vaak een nationaliteitskwestie) de luxe om z'n talent langzaam te ontwikkelen terwijl de financieel minder bedeelde coureur het moet hebben van die ene of andere uitschieter en dan maar hopen dat iemand het gezien heeft....
Vergelijk Jurgen met Gibernau....JvdG stapt vanaf het EK 250cc (2e in de eindstand, de enige die het de kampioen van dat jaar moeilijk kan maken. De kampioen was Max Biaggi) via een rits van privé teams met her en der hele mooie uitschieters uiteindelijk de 500 cc in, ook weer in kleine teams. Wederom, mooie en anonieme resultaten wisselen zich af maar een paar maal rijd hij zich echt in de kijker. Honda twin verwisseld voor MUZ, voor Proton en uiteindelijk (te laat) de NSR 500
Gibernau heeft in de 500 cc een vergelijkbare carriere als Jurgen. Meer anonieme dan mooie resultaten maar het pak Telefonica dollars brengt hem uiteindelijk (na teleurstellende prestaties op een fabrieks honda twin! ) in het zitje van een fabrieks Suzuki. En ook daar heeft hij vaak gefungeerd als veldvulling.
De crux van het verhaal is dat Gibernau de lijn omhoog pakt dankzij de Telefonicapoen terwijl JvdG af moet haken vanwege gebrek aan pegels...(en hier komt mijn knuppel in dit hoenderhok..) terwijl ze qua talent niks voor elkaar onderdoen.
Er zijn zeer veel voorbeelden van coureurs die al jaren meedraaien als veredelde veldvulling en dan uiteindelijk een keer omhoog komen drijven. Als je genoeg poen (en ook een beetje talent) hebt en je zingt het lang genoeg uit kom je dus wel boven drijven...
en bepaalt wel of niet kunnen driften of je veel talent hebt lijkt me niet
Hij had het talent ,daar word je mee geborenGeld is in de motorracerij in mindere mate belangrijk dan in bijvoorbeeld de autosport. Als je ziet wat Fabrizio vorig jaar liet zien op een WCM waar niemand mee overweg kon, dan zie je dat er meer in zit. En als je dat kan laten zien, en vervolgens niet zo arrogant doet als dhr. Fabrizio, dan kom je er wel.
Tsja, wat er met Jurgen verkeerd is gegaan weet ik niet... zonde is het wel. Hij had het talent, heeft het misschien ook nog steeds, maar hij mist steeds net de motor...
Als het gaat om big business is mijn visie dus juist dat ze de nederlandse markt helemaal hebben laten liggen. De combinatie winnende coureur en winnend team beide uit nederland had TK dierct en indirect zeer veel opgeleverd.Motorsport op dit niveau is big business. Vandaar dat Team Ten Kate geen emotionele overwegingen mee kan laten spelen, zoals de nationaliteit van de coureur. Ze willen gewoon de beste, en dat is ze de laatste jaren aardig gelukt.
Ik heb die passie bij Jurgen zeker wel gezien! Al in de 250 cc en zeker ook in de 500 cc. Dat zit er echt wel in. Dat was mooi te zien na zijn overstap naar de SS 600 waar een hoop mensen verbaasd waren dat hij de strijd met die vechtjassen goed aan kon. Nu viel het alleen op omdat hij nu opeens vooraan reed en dus in beeld kwam...Nou.... Ik heb Jurgen nog nooit zo zien driften als Sete, hoor! Jurgen is een hele goede broodrijder. De ware passie, die hem net dat beetje extra zou hebben kunnen geven, heeft hij nooit gehad. Een snel trainingsrondje rijden is iets anders dan in een wedstrijd je man voorblijven of iemand voorbijgaan op plaatsen dat je zegt 'eigenlijk kan het nie't, maar hij doet het wel'. Maar dat neemt niet weg dat Jurgen verreweg onze snelste coureur is.
Ik ben een fan van Jurgen en hoop dat hij mooie resultaten gaat laten zien dit jaar!
Met het veld daarachter kan hij mee. Mischien niet alle dagen (en dat is denk ik z'n zwakte) maar wel vaak.
Kijk, dat zijn nou weer leuke discussies.....
Vergelijk Jurgen met Gibernau....
aantal punten 97:
Jurgen: 26
Sete: 56
1998
Jurgen: 40
Sete: 72
1999
Jurgen: 40
Sete: 165
2000
Jurgen: 81
Sete: 72
2001
Jurgen: 65
Sete: 119
2002
Jurgen: 60
Sete: 51
2002
Jurgen: 60
Sete: 51
1 woord: geld.En als beloning voor dat magere resultaat (zijn minste aantal WK-punten in al die jaren) kreeg Gibernau het jaar daarop een RCV. Need I say more?
gibernau rijdt al 8 jaar fabrieksspul en heeft in al die jaren nooit een podium gereden. Zelfs toen ie dat ding van Doohan kreeg reed ie bijna nooit bij de eerste 10. Glibernau heeft denk ik minder talent dan vdGoorbergh.Okee. Ik beperk het even tot 500/MotoGP:
Jurgen:
aantal podiumplaatsen: 0
aantal overwinningen: 0
Sete:
aantal podiumplaatsen: 26
aantal overwinningen: 9
(and counting)
100% zeker!je gelooft toch niet als je jurgen en gibernau op dezelfde motor zet in de motogp dat jurgen beter als sete is?????????????
Tsja, daar zijn de meningen ook over verdeeldHij had het talent ,daar word je mee geboren
Leeftijd, ja, te laat ontdekken hoe leuk motorrijden is kidsHoeveel 'talenten' gaan er wel niet verloren door dingen als valpartijen, druk, leeftijd enz enz enz