Jurgen naar Ducati

Ik ga ook even een knuppeltje in dit hoenderhok gooien: ik zeg "het draait enkel en alleen om de juiste combinatie van geld en talent". Heb je talent en geld, dan maak je alle kans. Heb je maar één van beiden, dan kun je het wel vergeten en draai je in de achterhoede mee. Zie Jurgen, helaas, het is niet anders. En is ook te vergelijken met onze "talenten" in de Formule 1.
Begrijp me niet verkeerd (want ik geloof dat dat hier vaak gebeurt), ik zou graag willen dat de kaarten er beter voor stonden voor Jurgen. Maar goed, er is nog maar één wedstrijd gereden, nog alle kans om te herstellen.
 
Ik ga ook even een knuppeltje in dit hoenderhok gooien: ik zeg "het draait enkel en alleen om de juiste combinatie van geld en talent". Heb je talent en geld, dan maak je alle kans. Heb je maar één van beiden, dan kun je het wel vergeten en draai je in de achterhoede mee. Zie Jurgen, helaas, het is niet anders. En is ook te vergelijken met onze "talenten" in de Formule 1.
Begrijp me niet verkeerd (want ik geloof dat dat hier vaak gebeurt), ik zou graag willen dat de kaarten er beter voor stonden voor Jurgen. Maar goed, er is nog maar één wedstrijd gereden, nog alle kans om te herstellen.

*voelt een knuppel op zn achterhoofd landen en vraagt zich beduusd af waar ie DAT nu weer aan verdiend heeft :P *

Maar om op je stelling terug te komen: Ik denk zelfs dat het voornamelijk om het geld draait en veel minder, zo niet totaal niet, om talent. Natuurlijk hebben alle mannen in de Grand Prix en WSB etc etc meer talent in hun grote teen dan ik in mn hele lijf heb (als het gaat om motorracen dan toch :P ), maar denk dat het in de motorsport weinig anders is als in de autosport.

Daar rijden ook mensen rond die eigenlijk weinig op WK-niveau te zoeken hebben...maar wel enorme sponsorbedragen mee kunnen nemen....EN dus een zitje krijgen. Dat heeft niets met talent te maken en wel HEEL erg veel met dollars.
 
Kijk, dat zijn nou weer leuke discussies..... :)

Ik denk dat geld inderdaad een hele grote rol speelt (de grootste) maar dat talent ook zeker niet onbelangrijk is....
Alleen heeft degene die aan de grote sponsors weet te komen (toch vaak een nationaliteitskwestie) de luxe om z'n talent langzaam te ontwikkelen terwijl de financieel minder bedeelde coureur het moet hebben van die ene of andere uitschieter en dan maar hopen dat iemand het gezien heeft....

Vergelijk Jurgen met Gibernau....JvdG stapt vanaf het EK 250cc (2e in de eindstand, de enige die het de kampioen van dat jaar moeilijk kan maken. De kampioen was Max Biaggi) via een rits van privé teams met her en der hele mooie uitschieters uiteindelijk de 500 cc in, ook weer in kleine teams. Wederom, mooie en anonieme resultaten wisselen zich af maar een paar maal rijd hij zich echt in de kijker. Honda twin verwisseld voor MUZ, voor Proton en uiteindelijk (te laat) de NSR 500

Gibernau heeft in de 500 cc een vergelijkbare carriere als Jurgen. Meer anonieme dan mooie resultaten maar het pak Telefonica dollars brengt hem uiteindelijk (na teleurstellende prestaties op een fabrieks honda twin! ) in het zitje van een fabrieks Suzuki. En ook daar heeft hij vaak gefungeerd als veldvulling.

De crux van het verhaal is dat Gibernau de lijn omhoog pakt dankzij de Telefonicapoen terwijl JvdG af moet haken vanwege gebrek aan pegels...(en hier komt mijn knuppel in dit hoenderhok..) terwijl ze qua talent niks voor elkaar onderdoen.

Er zijn zeer veel voorbeelden van coureurs die al jaren meedraaien als veredelde veldvulling en dan uiteindelijk een keer omhoog komen drijven. Als je genoeg poen (en ook een beetje talent) hebt en je zingt het lang genoeg uit kom je dus wel boven drijven...
 
Kijk, dat zijn nou weer leuke discussies..... :)

Ik denk dat geld inderdaad een hele grote rol speelt (de grootste) maar dat talent ook zeker niet onbelangrijk is....

Motorsport op dit niveau is big business. Vandaar dat Team Ten Kate geen emotionele overwegingen mee kan laten spelen, zoals de nationaliteit van de coureur. Ze willen gewoon de beste, en dat is ze de laatste jaren aardig gelukt.

De crux van het verhaal is dat Gibernau de lijn omhoog pakt dankzij de Telefonicapoen terwijl JvdG af moet haken vanwege gebrek aan pegels...(en hier komt mijn knuppel in dit hoenderhok..) terwijl ze qua talent niks voor elkaar onderdoen.

Nou.... Ik heb Jurgen nog nooit zo zien driften als Sete, hoor! Jurgen is een hele goede broodrijder. De ware passie, die hem net dat beetje extra zou hebben kunnen geven, heeft hij nooit gehad. Een snel trainingsrondje rijden is iets anders dan in een wedstrijd je man voorblijven of iemand voorbijgaan op plaatsen dat je zegt 'eigenlijk kan het nie't, maar hij doet het wel'. Maar dat neemt niet weg dat Jurgen verreweg onze snelste coureur is.

Ik ben een fan van Jurgen en hoop dat hij mooie resultaten gaat laten zien dit jaar!
 
Kijk, dat zijn nou weer leuke discussies..... :)

Ik denk dat geld inderdaad een hele grote rol speelt (de grootste) maar dat talent ook zeker niet onbelangrijk is....
Alleen heeft degene die aan de grote sponsors weet te komen (toch vaak een nationaliteitskwestie) de luxe om z'n talent langzaam te ontwikkelen terwijl de financieel minder bedeelde coureur het moet hebben van die ene of andere uitschieter en dan maar hopen dat iemand het gezien heeft....

Vergelijk Jurgen met Gibernau....JvdG stapt vanaf het EK 250cc (2e in de eindstand, de enige die het de kampioen van dat jaar moeilijk kan maken. De kampioen was Max Biaggi) via een rits van privé teams met her en der hele mooie uitschieters uiteindelijk de 500 cc in, ook weer in kleine teams. Wederom, mooie en anonieme resultaten wisselen zich af maar een paar maal rijd hij zich echt in de kijker. Honda twin verwisseld voor MUZ, voor Proton en uiteindelijk (te laat) de NSR 500

Gibernau heeft in de 500 cc een vergelijkbare carriere als Jurgen. Meer anonieme dan mooie resultaten maar het pak Telefonica dollars brengt hem uiteindelijk (na teleurstellende prestaties op een fabrieks honda twin! ) in het zitje van een fabrieks Suzuki. En ook daar heeft hij vaak gefungeerd als veldvulling.

De crux van het verhaal is dat Gibernau de lijn omhoog pakt dankzij de Telefonicapoen terwijl JvdG af moet haken vanwege gebrek aan pegels...(en hier komt mijn knuppel in dit hoenderhok..) terwijl ze qua talent niks voor elkaar onderdoen.

Er zijn zeer veel voorbeelden van coureurs die al jaren meedraaien als veredelde veldvulling en dan uiteindelijk een keer omhoog komen drijven. Als je genoeg poen (en ook een beetje talent) hebt en je zingt het lang genoeg uit kom je dus wel boven drijven...

ik denk dat jurgen zelfd meer talent heeft dan glibbernau. die heeft al een jaar of 8 steeds de beste motoren in de schoot geworpen gekregen omdat zijn opa toevallig de bultaco bedacht heeft. na 6 jaar op soesoekie en steeds per ongeluk de beste honda's mag ie ook wel een keer vooraan rijden.
en bepaalt wel of niet kunnen driften of je veel talent hebt :? lijkt me niet
 
Geld is in de motorracerij in mindere mate belangrijk dan in bijvoorbeeld de autosport. Als je ziet wat Fabrizio vorig jaar liet zien op een WCM waar niemand mee overweg kon, dan zie je dat er meer in zit. En als je dat kan laten zien, en vervolgens niet zo arrogant doet als dhr. Fabrizio, dan kom je er wel.

Tsja, wat er met Jurgen verkeerd is gegaan weet ik niet... zonde is het wel. Hij had het talent, heeft het misschien ook nog steeds, maar hij mist steeds net de motor...
 
Geld is in de motorracerij in mindere mate belangrijk dan in bijvoorbeeld de autosport. Als je ziet wat Fabrizio vorig jaar liet zien op een WCM waar niemand mee overweg kon, dan zie je dat er meer in zit. En als je dat kan laten zien, en vervolgens niet zo arrogant doet als dhr. Fabrizio, dan kom je er wel.

Tsja, wat er met Jurgen verkeerd is gegaan weet ik niet... zonde is het wel. Hij had het talent, heeft het misschien ook nog steeds, maar hij mist steeds net de motor...
Hij had het talent |( ,daar word je mee geboren O-)
 
Motorsport op dit niveau is big business. Vandaar dat Team Ten Kate geen emotionele overwegingen mee kan laten spelen, zoals de nationaliteit van de coureur. Ze willen gewoon de beste, en dat is ze de laatste jaren aardig gelukt.
Als het gaat om big business is mijn visie dus juist dat ze de nederlandse markt helemaal hebben laten liggen. De combinatie winnende coureur en winnend team beide uit nederland had TK dierct en indirect zeer veel opgeleverd.


Nou.... Ik heb Jurgen nog nooit zo zien driften als Sete, hoor! Jurgen is een hele goede broodrijder. De ware passie, die hem net dat beetje extra zou hebben kunnen geven, heeft hij nooit gehad. Een snel trainingsrondje rijden is iets anders dan in een wedstrijd je man voorblijven of iemand voorbijgaan op plaatsen dat je zegt 'eigenlijk kan het nie't, maar hij doet het wel'. Maar dat neemt niet weg dat Jurgen verreweg onze snelste coureur is.

Ik ben een fan van Jurgen en hoop dat hij mooie resultaten gaat laten zien dit jaar!
Ik heb die passie bij Jurgen zeker wel gezien! Al in de 250 cc en zeker ook in de 500 cc. Dat zit er echt wel in. Dat was mooi te zien na zijn overstap naar de SS 600 waar een hoop mensen verbaasd waren dat hij de strijd met die vechtjassen goed aan kon. Nu viel het alleen op omdat hij nu opeens vooraan reed en dus in beeld kwam...
Driften? Dat is meer gekoppeld aan de motor dan aan de coureur. Gibernau driftte nooit op de Honda twin. Ook niet op de Suzuki. Pas toen de RCV onder z'n kont kwam begon hij te driften. Zoals bijna alle coureurs op een viertakt.

Jurgen is geen supertoptalent zoals Rossi. Daar zijn er ook maar heel weinig van.....
Met het veld daarachter kan hij mee. Mischien niet alle dagen (en dat is denk ik z'n zwakte) maar wel vaak.
 
Met het veld daarachter kan hij mee. Mischien niet alle dagen (en dat is denk ik z'n zwakte) maar wel vaak.

Ik denk dat Jurgen tot nu toe het beste uit zijn mogelijkheden heeft gehaald. Twee keer pole in de 500, een keertje een uitschietertje naar boven met een finish op de 5e plaats en door puntjes te sprokkelen (helaas niet door wedstrijden te winnen) is hij runner up geweest in het kampioenschap in de SS600, het bijprogramma van de WSB (het zielige neefje van de GP's). Best mooi toch?

En ik hoop dat hij dit jaar nog wat fraais laat zien. Go Jurgen!
 
Kijk, dat zijn nou weer leuke discussies..... :)

Vergelijk Jurgen met Gibernau....

Okee. Ik beperk het even tot 500/MotoGP:

Jurgen:
aantal podiumplaatsen: 0
aantal overwinningen: 0

Sete:
aantal podiumplaatsen: 26
aantal overwinningen: 9
(and counting)
 
aantal punten 97:
Jurgen: 26
Sete: 56

1998
Jurgen: 40
Sete: 72

1999
Jurgen: 40
Sete: 165

2000
Jurgen: 81
Sete: 72

2001
Jurgen: 65
Sete: 119

2002
Jurgen: 60
Sete: 51
 
aantal punten 97:
Jurgen: 26
Sete: 56

1998
Jurgen: 40
Sete: 72

1999
Jurgen: 40
Sete: 165

2000
Jurgen: 81
Sete: 72

2001
Jurgen: 65
Sete: 119

2002
Jurgen: 60
Sete: 51

Dit is dus de vergelijking van een privateer tegen een fabrieksrijder....
Gibernau reed op:
1997: Yamaha 500cc team Rainey (fabrieksfiets)
1998: Repsol Honda 500cc twin (fabrieksfiets)
1999: Repsol Honda NSR 500 v4 (fabrieksfiets)
2000: Repsol Honda NSR 500 v4 (fabrieksfiets) :X
2001: Telefonica Suzuki RGV 500 (fabrieksfiets)
2002: Telefonica Suzuki RGV 500 (fabrieksfiets)

Het woordje Telefonica geeft aan waarom iemand na het behalen van een magere 72 (!) punten op de allerbeste motor van het veld in het allerbeste team van het veld het jaar erop nog in de 500 cc rijd.......

Even ter vergelijk:
1997: MQP Millar NSR 500 V2 (privateer)
1998: DeeCee NSR 500 V2 (privateer) winnaar IRTA cup
1999: Weber MUZ v4 ("fabrieks"fiets)
2000: Molenaar TSR 500 V2 (privateer) :}
2001: Proton KR3 (fabrieksfiets)
2002: Honda NSR 500 (privateer)

En voor 1997 al 6 jaar als privateer in de 250 cc, 11e in het WK '96, 12e in het WK '95.

De man verdient respect. :}
 
je gelooft toch niet als je jurgen en gibernau op dezelfde motor zet in de motogp dat jurgen beter als sete is????????????? :?
 
Okee. Ik beperk het even tot 500/MotoGP:

Jurgen:
aantal podiumplaatsen: 0
aantal overwinningen: 0

Sete:
aantal podiumplaatsen: 26
aantal overwinningen: 9
(and counting)
gibernau rijdt al 8 jaar fabrieksspul en heeft in al die jaren nooit een podium gereden. Zelfs toen ie dat ding van Doohan kreeg reed ie bijna nooit bij de eerste 10. Glibernau heeft denk ik minder talent dan vdGoorbergh.
Maar goed echt een zinloze welles nietes discussie. Hier is toch geen objectief antwoord op.. Iedereen heeft zijn reden om te denken wat ie denkt en we hebben er allemaal verstand van :Z :Z
 
Laten we er anders een andere Spanjaard bijhalen:

Carlos Checa. Heeft de afgelopen 10 jaar nog slechter gepresteerd dan Sete en rijdt nu wel op een Desmosedici.
 
Terug
Bovenaan Onderaan