hehehe, valt gewoon onder onderhoud...ik doe namelijk geen grote beurten enzo he...Sjezus man...ff nog en je kan voor al dat geld aan onderdelen een fiets voor erbij kopen...
hehehe, valt gewoon onder onderhoud...ik doe namelijk geen grote beurten enzo he...
pak gewoon af en toe dingetjes op...
ik heb vanaf 12 januari t/m nu 18.000km schoon gedraaid... dus daar is geen beurten tegen op te doen..
kleine beurt kost 250gld...Elke drie maanden een beurt, afwisselend groot-klein-groot-klein is bij zulke kilometrages voldoende voor de meeste motorfietsen.
Als je je brommer elke keer wegbrengt voor die "kleine" dingen ben je hem alles bij elkaar toch meer kwijt dan 1x per 3 maanden een dag voor een beurt lijkt me? Kun je weer minder lang
Op dinsdag 02 juli 2002 10:58 schreef Ralfie het volgende:Elke drie maanden een beurt, afwisselend groot-klein-groot-klein is bij zulke kilometrages voldoende voor de meeste motorfietsen.
Op dinsdag 02 juli 2002 11:11 schreef Fastnappie het volgende:6 setjes banden (5000km gemiddeld per set)
m.a.w. het kost al genoeg...
kleine beurt kost 250gld...
grote tussen de 500 en 800gld...
dus als ik ff uitreken...
heb ik 2 kleine en 2 grote beurten nodig.
dus dat is 1500,-gld aan beurten per jaar...
daar begin ik dus echt niet aan he...
1 ketting per jaar (ik rij nu 30.000km per jaar)
6 setjes banden (5000km gemiddeld per set)
3 setjes kneepads per jaar
m.a.w. het kost al genoeg...
de rennsport rs1 is erg zacht...en dus ook zo weg...Een setje per 5000 km? Ook een voorband?
plezier km's zijn misschien 10.000 per jaar...Op dinsdag 02 juli 2002 11:18 schreef Ralfie het volgende:Een motor heeft gewoon op tijd controle/onderhoud nodig. Als je niet bereid bent het geld uit te trekken voor dat onderhoud, moet je gewoon minder gaan rijden, kost het ook allemaal minder. Een hobby kost nou eenmaal geld.
plezier km's zijn misschien 10.000 per jaar...
de rest is woonwerk...dus dat moet! (ben niet bereid om nog in de files te staan dus ja..dan moet je wel)...
olie en oliefilter doe ik zelf...daar breng ik m niet voor weg...volgens het boekje hoef je bij mijn bb maar 1x in de 12.000 olie te verversen.
bij 24.000km kleppen stellen...en injectie synchroniseren...en bij 18.000km luchtfilter.
dit staat allemaal zo in het boekje...dus ja...dan doen we dat maar...maar om de 6.000km naar de dealer...echt niet dus he...
De injectie bij auto's stelt zich zelf af als er meer lucht door komt.maar ff ontopic...is er ook iemand met een serieus antwoord op me vraag? thnx..
Zul je na moeten vragen.......,maar ik DENK dat tie zonder meer beter loopt/oppakt met een K%N!
dankjewel martin...hier heb ik wat aanMet K&N kun je sneller
Ff serieus,K%N is wel duurder in aanschaf maar hoef je nooit meer te vervangen!
Doordat tie minder weerstand geeft krijgt je brommer meer lucht en komt wat "armer" te staan!
Dit zou betekenen dat bij een carburatie versie je iets grotere sproeiers/naalden omhoog ZOU kunnen doen indien nodig, maar niet waarschijnlijk, staat meestal al te rijk!Geldt voor de meeste brommers!
Injectie is een ander verhaal:Alstie te rijk staat=> niks aan doen
Als je een uitgebreide regeling hebt meet/weet tie dat er meer lucht binnenkomt en past tie z'n hoeveelheid in te spuiten brandstof aan!
Weet echter niet of jouw BB zo'n regeling heeft?
Zul je na moeten vragen.......,maar ik DENK dat tie zonder meer beter loopt/oppakt met een K%N!
Begrijp ik hieruit dat 'ie ook zuiniger zou kunnen gaan rijden?
die pcII is me nog te duur...probeer het een beetje bij mekaar te sprokkelen...t kost allemaal al genoeg...Hé Snelle luier hebbie die powercommander nu al gekocht?
ff een K&N filtertje erbij en afstellen dat dingKrijg je gelijk een mooi soundje en eindelijk een paar peekaatjes erbij