Heb je daar een uitdraai van dan?
Ik ben wel even wezen zoeken op inet, maar vond het niet zo veel waard om er veel tijd in te steken. Ik heb ooit eens op internet een Duits artikel gezien waar ze de Fireblade gingen tunen met verschillende uitlaten en verschillende filters. Maar ik kan dat nergens meer terugvinden.
Zo ontzettend zonde dat ik het niet even snel gesaved had.
Zelf heb ik mijn motor 2ehands gekocht en heb ik geen baseline van de standaard motor. Binnenkort gaat hij echter wel op de bank (wanneer ik een Bos demper van de kerstman heb gekregen
). Inclusief dynojet kitje (want de vorige eigenaar heeft daar de moeite niet voor genomen). Ik kan daar de uitdraai wel van geven, vergeleken met hoe hij er nu bij staat (Ram Air schuim luchtfilter, Remus Viper demper, standaard sproeiers en naalden).
Anyway, in het algemeen kijken mensen naar top pk's. Ik vraag me eigenlijk af waarom... Want wie komt er nu met 10.000rpm een bocht uit? Meestal kom je rond de 6000 a 7000rpm een bocht uit (op het circuit dan) dus de vermogenswinst rond die toeren is veel meer van belang.
Ik heb trouwens een 918 Fireblade. Die heeft geen injectie maar carburateurs. Misschien dat een open luchtfilter veel meer uitmaakt bij een carburateur motor?
Edit:
De motor gaat op de bank bij MWS motortechniek, dus niet zomaar bij de eerste de beste beunhaas. Om even aan te geven dat ik serieus ben en niet zomaar uit mijn nek loop te lullen.