was: rampatampa
MF veteraan
- 3 jul 2014
- 1.877
- 0
Leuk. Nieuwe ontwikkelingen om te volgen.
Alvast veel plezier met bouwen toegewenst!
Alvast veel plezier met bouwen toegewenst!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je zou ook Ed Pols platen kunnen overwegen, Ed Pols heeft deze bedacht nadat hij zelf eerst ook een JFJ verkorting toepaste, toen heette dat natuurlijk niet zo (zeventiger jaren 20e eeuw)
Hij was daar niet tevreden over omdat volgens hem er te veel zijdelingse druk tussen de binnen- en buitenpoot ontstond.
Ikzelf heb ze voor mijn K75 gemaakt, altijd lastig te beoordelen maar ik ben er in elk geval uitterst tevreden over.
Pols!
Dat vraag ik mij nog af, bij de JFJ oplossing moet je andere bevestigspunten maken voor de remklauwen en het spatbord moet naar voren verplaatstben nog niet overtuigd...
Op den duur wil ik misschien voor ook een smartvelg gaan monteren,
Maar voorlopig eerst nog maar met mijn originele BMW velg en dubbele schijf.
Ik neig vooralsnog toch in eerste instantie naar de JFJ verkorting, als simpelste en goedkoopste/snelste oplossing.
Zou het misschien wat zijn als jouw polyesterboer daar een malletje van trekt? De koplamp ombouw is lastig spuitgietwerk, maar kan je gewoon klassiek omzeilen, maar die radiatorkap zit volgens mij wel handel in.Volgens mij zijn de tanks allemaal gelijk qua bevestigingen. En inderdaad ik heb zo'n afdekkappen setje nog liggen van een naked K100. Alsmede de afdekkap voor de koplamp en tellers. En ik koester ze
Dat vraag ik mij nog af, bij de JFJ oplossing moet je andere bevestigspunten maken voor de remklauwen en het spatbord moet naar voren verplaatst
De wielas moet aan één zijde schuivend geklemd worden om de poten altijd parallel te kunnen afstellen dus dat moet je ook weer maken.
Ik zie dat jouw koplamp al alternatief bevestigd is en dat past bij polsplaten ook weer gewoon.
Pols platen maakte ik door gewoon twee 30mm platen aluminium 6082 op maat te bestellen.
ik liet er gaten in kotteren, adresje heb ik misschien wel voor je, en de rest kon ik zelf.
Ik heb ze gewoon rechthoekig gelaten met alleen een inkeping voor het balhoofd.
Verder heb je nog een oude binnenpoot nodig, let op, er zijn verschillende maten gebruikt.
Maar het is jouw feestje, dus ga je voor JFJ veel succes er mee!
Hé, dat dilemma ken ikIk ben er nog niet uit:
Schommel, JFJ of POLS kan nog alle kanten op.
Daar heb je misschien wel een punt,
Dan hoef ik alleen maar een paar stukken aluminium ergens vandaan te toveren.. (waar halen jullie zoiets?
Gaten erin, kan ik wellicht zelf nog wel, of anders wil iemand die hier ook veel post me daar misschien wel mee helpen.
Ik ben er nog niet uit:
Schommel, JFJ of POLS kan nog alle kanten op.
Sinds Februari 2014 was er niets meer gebeurd,
Ik had destijds het frame smaller gemaakt, maar dat niet af gemaakt, vanwege andere prioriteiten en ruimte gebrek heb ik het span bijna een jaar geleden tijdelijk elders opgeslagen, en heeft de BMW in het houthok overnacht.
Inmiddels weer wat meer tijd, en heb ik de werkplaats heringericht (nog niet klaar) dus tijd voor het span;
[~[url="http/i154.photobucket.com/albums/s262/herriechopper/zijspanproject/20160102_1554011_zpssup6vquk.jpg"]afbeelding~][/URL]
Zou het misschien wat zijn als jouw polyesterboer daar een malletje van trekt? De koplamp ombouw is lastig spuitgietwerk, maar kan je gewoon klassiek omzeilen, maar die radiatorkap zit volgens mij wel handel in.
Ik denk eigenlijk dat het commercieel niet uit kan. Wat mag zo'n ding nu kosten? 25 Euro? 75 in de spuitplamuur? Dan moet je er ook nog busjes op lijmen voor de ophanging, en gaatjes voor de tank. Als je er handig in bent ben je misschien twee uur bezig voordat je een nette hebt. Leuk idee voor de hobby.Malletjes e.d. maak ik altijd zelf (zo heb ik ook al wat mallen van diverse spatborden) ik zal het eens overwegen. En kijken hoeveel werk het is en wat ze dus moeten kosten....