Kamperen: how to?

huh alluminium , dacht dat allu helemaal eruit ging i.v.m voedselvergiftigingen.
spul gaat kruimelen en geeft oxydatie af aan je eten :X

ben zelf voorstander van RVS .
 
geen anti aanbak, daar ga je spijt van krijgen. Verder heb ik nooit het nut van een waterkoker ingezien als je ook pannen met deksel mee hebt?
 
We hebben nu anti aanbak, en dat beviel vooral niet :)
Verder zien wij wel de meerwaarde van de ketel, maar da's natuurlijk persoonlijk :)

Daarbij kostte het setje ons maar 12GBP, want de winkel hield een massive opruiming :) de tent kostte maar 45GBP :)
 
Laatst bewerkt:
dat zijn nette prijzen, zou ik het ook niet voor laten liggen ;) waar had je de tent gekocht? *edit* zie het al, verzenden helaas niet naar NL :(

Gebruik zelf deze pannenset en ben daar erg blij mee:
trekking_main_antiaanbakpannen.jpg

ShopFactory
Anti-aanbak zie ik als voordeel, maar je moet er wel voorzichtig mee omgaan.
 
Laatst bewerkt:
dat zijn nette prijzen, zou ik het ook niet voor laten liggen ;) waar had je de tent gekocht? *edit* zie het al, verzenden helaas niet naar NL :(

Gebruik zelf deze pannenset en ben daar erg blij mee:
[afbeelding]
ShopFactory
Anti-aanbak zie ik als voordeel, maar je moet er wel voorzichtig mee omgaan.
De MSR Whisperlite brander die we hebben is helaas erg slecht regelbaar, dus zo'n anti-aanbaklaag brandt helaas behoorlijk snel kapot. RVS is wel beter dan alu ja, maar voor de prijs waarvoor we het setje hadden, is het al beter dan het huidige setje. Is ook lekker licht trouwens... :o
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zuiver alu setje zonder anti-aanbak laag. 't Is rommel maar het kostte ook niets. Is dat waar dat alu kookpotten zo ongezond zijn?
 
Dat is een lastige vraag. Ik heb de literatuur er nog eens op nageslagen. Het gaat dan mn om Alzheimer. Ik lees dezelfde zorgen over koper, zink en ijzer. En uiteindelijk is het bewijs niet erg hard allemaal.
Ik zeg niet dat er geen risico is, alleen de kans dat je Alzheimer krijgt door incidenteel in de vakantie uit een alu pannetje te eten, is denk ik verwaarloosbaar klein.
 
zo'n rechthoekig pannen- en drinkbekerset van de legerdump.. makkelijk op te bergen en gaat al jaren mee..
 
De brander zelf niet want dat verdampt wel maar in het slangetje tussen brandstoffles en verdamper wil wel eens een paar druppels benzine blijven staan. Even schudden voor je het brandertje opbergt en dat is ook weer opgelost.

[afbeelding]

ik bedoel dus in dat messingkleurige flexibele stuk.

Tip: als je eten bijna klaar is, draai je de fles om (de leiding kan draaien ten opzichte van de pomp) en laat je de brander vanzelf uitgaan. Zo loopt de leiding mooi leeg, je spaart benzine uit en de druk is van de fles.

Staat ook in de handleiding...die we natuurlijk allemaal braaf lezen ;)

M'n MSR Whisperlite viert deze zomer z'n 11e verjaardag en er wordt per jaar minstens 6 weken op gekookt. Afgezien van een gratis nieuwe pomp (na 10! jaar gebruik,bekende kwaal bij dat type pomp) is het een van m'n beste stukken uitrusting. Doet het altijd, met minimaal onderhoud.
 
De MSR Whisperlite brander die we hebben is helaas erg slecht regelbaar, dus zo'n anti-aanbaklaag brandt helaas behoorlijk snel kapot. RVS is wel beter dan alu ja, maar voor de prijs waarvoor we het setje hadden, is het al beter dan het huidige setje. Is ook lekker licht trouwens... :o

Daarom heb ik voor de MSR Dragon Fly gekozen, die is wel goed te regelen. Dat werd bij de zwerfkei ook uitgelegd omdat ik ook in eerste instantie de Whisperlite wilde nemen, die werd me daar juist afgeraden vanwege de matige regelbaarheid..

Nadeel van DF is wellicht de geluidsproductie, de Whisperlite is veel stiller dus een kwestie van keuzes maken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan