Gewoon takje-stokje? Wordt waarschijnlijk wel vermalen, maar voor het goeie gevoel kun je misschien toch beter je olie verwisselen... of carter los halen, goeie kans dat zo'n stokkie niet vrijwillig naar buiten drijft.
Is het niet de bedoeling dat je olie eerst door je filter gaat en dan pas naar je motorblok toe? In plaats van vanuit je carter door je blok en daarna pas weer door je filter? Dat takje gaat sowieso niet door je filter heen komen en gezien dat takje dun en langwerping is en je filter rond, zal hij ook niet je oliestroom afsluiten ( misschien heel minimaal dan). Ik ga niet de professor uithangen, maar lijkt mij dat je dus gewoon kunt toeren morgen en zelf zou ik dan voor de zekerheid volgende week een oliewisseltje doen en als je het takje niet kunt vinden even het carter eraf (tenzij je hem dan door je aftap opening kun pakken met een punttang). Zoek eerst ff op wat voor pakking je carter heeft en of je die standaard dient te vervangen bij het loshalen.
In stilstand zit je koppeling potdicht, daar komt ie niet tussen. Maar inderdaad. gewoon je koppelingsdeksel er af halen en hopen dat je er bij kunt in je beste gokOp de meeste japanners zit je olievuldop direct aan de koppeling. Dus dat stokje kan perfect in de koppeling belanden zonder de filter te passeren...
is domme oplossing. olie eruit halen was niet nodig geweest.
zoals ik al zei op zijstandaard deksel erafhalen (voorzichtig ivm pakking en als hij wel kapot gaat kan je ook met dun laagje vloeibare pakking uit de voeten) en stokje eruit pakken.
voila. stokje eruit, al je olie er nog in en wel morgen kunnen rijden.... (eigenwijs?)
is domme oplossing. olie eruit halen was niet nodig geweest.
zoals ik al zei op zijstandaard deksel erafhalen (voorzichtig ivm pakking en als hij wel kapot gaat kan je ook met dun laagje vloeibare pakking uit de voeten) en stokje eruit pakken.
voila. stokje eruit, al je olie er nog in en wel morgen kunnen rijden.... (eigenwijs?)
is domme oplossing. olie eruit halen was niet nodig geweest.
zoals ik al zei op zijstandaard deksel erafhalen (voorzichtig ivm pakking en als hij wel kapot gaat kan je ook met dun laagje vloeibare pakking uit de voeten) en stokje eruit pakken.
voila. stokje eruit, al je olie er nog in en wel morgen kunnen rijden.... (eigenwijs?)
In dat geval had ik die smurf door hetzelfde gat gepropt en hem er niet zonder stokje uit laten komen.mischien is de TS wel niet handig genoeg om dat te doen, hij LAAT de beurt in ieder geval doen in plaats van het zelf te doen
http://www.youtube.com/watch?v=br63PLcq3sU&playnext=1&list=PL33AC3F9A2C1D234Fkoppeling? bij mijn FMX en ook bij mijn XX zit naar mijn weten de koppeling in de linker helft. En de olievuldop aan de rechterhelft bij de XX en de fmx aan de bovenkant frame.
Je schakelt toch ook links en je koppelingshendel zit ook links. Of hebben andere merken de olie vuldop links zitten ipv rechts
Hmm weer wat geleerd.