Hoi Welkom hier.
En gelijk 2x een zr7.
Het wordt nog druk hier.
Nee het is hier nu een dooie boel.
Zal wel door de winter komen. Volgens mij zijn de meeste rijders meer van het rijden dan van het sleutelen. Al is de eerste zr7 al weer ouder dan 20 jaar.
Maar als je vragen hebt dan stel ze maar gerust. Wel leuk dat je ook een groene hebt. De mijne is nu rood, maar die wil ik ook een andere kleur geven . Welke dat wordt weet ik nog niet.
Ik ben beide. Ik rij en sleutel graag. Ik rij dan wel niet zodra er gepekelt wordt. De groene was eerst licht blauw/grijs. Ook n S type. Was n motor met circuit schade. Wilde hem de orginele kawa groen kleuren geven. Maar mijn budget was daar niet toereikend voor. Dus nu is hij neon green gespoten. Kosten Nog geen 20 euro bij de AC tion. (Helaas niet meer verkrijgbaar )Hoi Welkom hier.
En gelijk 2x een zr7.
Het wordt nog druk hier.
Nee het is hier nu een dooie boel.
Zal wel door de winter komen. Volgens mij zijn de meeste rijders meer van het rijden dan van het sleutelen. Al is de eerste zr7 al weer ouder dan 20 jaar.
Maar als je vragen hebt dan stel ze maar gerust. Wel leuk dat je ook een groene hebt. De mijne is nu rood, maar die wil ik ook een andere kleur geven . Welke dat wordt weet ik nog niet.
De groene was ook zilver grijs S type. Sommige zeggen lichtblauw grijs.Welkom!
Tof je hebt er twee.
Degene die jij in het blauw hebt had ik in het zilvergrijs!
Veel plezier met de Bikes
Heb n RMA ruitje met kleine opstaande rand gemonteerd. (Je heb ook grotere maar dat staat niet vind ik) en dat voldoet prima vind ik. Bij het orginele ruitje ervaarde ik veel hinder van de rijwind. Nu bij 130 gemiddelt gewoon rechtop zitten.De mijne was eerst ook een S . Maar ik vond het teveel herrie achter de kuip. Kuip ruit verwijderd. Dat beviel al beter. Spulletjes gezocht zo als koplamp tellers en er een gewone 7 van gemaakt. Dus als je nog een komplete kuip zoekt. Ik heb er nog een liggen.
De groene was ook zilver grijs S type. Sommige zeggen lichtblauw grijs.
Ik heb ook koplamp met houder via ebay uit Duitsland. Alleen handels en spiegels en knippers uit China. En het achter paneel via marktplaats bij Boonstra. Tellerpartij heb ik van n donormotor. Vond ze best prijzig op ebay. Heb ook in begin nog ff met de kuip tellers gereden.Heb jij lang moeten zoeken naar de spullen van koplamp beugel voor koplamp en tellers. Bij mij viel het wel mee. Heb alles in Duitsland gekocht.
Op de gewone ebay vroeg men 250 euro voor de tellers. Maar ik wist niks van ebaykleineanlage. Mijn dank voor die informatie. Zal daar dan ook is rond neuzen.Prijs viel mee ik was 110 euro kwijt. Koplamp met beugel en en tellers van een zypher 750. Die tellers heb ik wel iets aan moeten passen. Knipper lichten heb ik van de oude kuip over gezet. Oja was ook nog 19 euro kwijt voor de spiegels. Ik heb alles gevonden op ebaykleinanlage. Dit is de Duitsemarktplaasts zeg maar. Heb er ook nog een tank bijgekocht voor 50 euro. De mijne heeft namelijk een paar deuken. Is een keer omgevallen bij de vorige eigenaar.
Kleppen stellen is mits er gebruikt wordt gemaakt van goede olie en oliedruk dan bijna niet nodig. Is ook best n klus(je). Maar ook best wel weer n leuk klus (je) als je van mechaniek hou. En de oude klepdekselpakking doe ik licht insmeren met siliconenkit speciaal bestand tegen olie. Heel licht. Want dat spul kan problemen geven als deeltjes door het blok gaan zweven. Kans op verstopte kanalen en verstopping bij olie pomp filter.Jij bent ook bezig met je zuigerveren en honen van je cilinderwanden als ik het goed begrijp, motor heeft iets van 100dkm gelopen, nou daar zit die
van mij nog lang niet aan, die van mij heeft nu 18 dkm gelopen , en met een 4 a 5 dkm per jaar duurt dat ook nog wel ff. Motor heeft lang stil gestaan.
Banden hebben nog genoeg profiel, zijn alleen van 2007, dus die worden straks ook vervangen. motor starten toen ook niet. voor weinig mee genomen.
Al een paar keer de carburateurs uit elkaar gehaald, waren schoon gemaakt, dat waren ze ook brand schoon zo op het oog, alleen de hele kleine kanaaltjes
zaten toch dicht, voor als de stationair sproeiers. dus ik wil ze er nog een 3de keer er afhalen(je wordt er steeds handiger in) want op de stationair
sproeiers zit toch nog een beetje een zwarte aanslag.
Nu wil ik wel de kleppen controleren/stellen , moet ik hier voor perse een nieuwe kleppendeksel pakking hebben, of kan die weer op nieuw gebruikt worden.
Vroeger vaak kleppen gesteld op onze Guzzi's maar dat ging vrij eenvoudig en meestal naar een paar jaar verving ik wel de pakking, maar toen reden we ook meer
per jaar en een guzzi moet om de 6 dkm gecontroleerd worden, te minsten die oudjes wel.
En ik begin er ook pas aan , als het wat warmer wordt, ben nu eenmaal een kou kleum.
Ik ben sinds kort torenkraanmachinist. Maar daarvoor veel met schepen te maken gehad. Bouwde veelal stuurmachine,s met daarbij de roeren cilinders en leidingwerk. Maar door al dat gekruip in die schepen zijn mijn knieën bijna versleten. En nu door mijn nieuwe functie veel vrije tijd om te knutselen aan mijn motoren. Nadeel door die vrijetijd is dat ik te veel motoren in bezit krijg.Bedankt en ja ben zot op techniek. Las ook dat je wel eens met hydraulische cilinders in de weer bent. Da's voor mij weer ruim 20 jaar gelden. Was toen met Servo hydrauliek bezig . Was leuk om te doen . Maar lange dagen en vaak overnachten. Nu werk ik in 5 ploegen in de mechatronica.
Zoals dit.Ik ben sinds kort torenkraanmachinist. Maar daarvoor veel met schepen te maken gehad. Bouwde veelal stuurmachine,s met daarbij de roeren cilinders en leidingwerk. Maar door al dat gekruip in die schepen zijn mijn knieën bijna versleten. En nu door mijn nieuwe functie veel vrije tijd om te knutselen aan mijn motoren. Nadeel door die vrijetijd is dat ik te veel motoren in bezit krijg.