Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Hallo mensen,

vandaag ben ik bij Motorport langs geweest om inspiratie op te doen wat me eerste motor moet gaan worden. Weet alleen nog zeker dat het een Naked gaat worden. De Hornet met weinig onderhoud en zeer degelijk sprak mij aan. Maar de looks van de Kawasaki ZF750 als ik het goed heb vond ik mooier. Liefst koop ik 1 waar ik qua vermogen niet snel op uitgekeken ben dus vraag me een beetje af wat de ervaringen zijn met een: 600/750 of 900 bijv.. Alle info tips of suggesties zijn welkom! Alvast bedankt!

Ps de verkoper gaf we aan dat een watergekoelde wel een echte aanrader is net zoals een 4 cilinder..
Het is maar net hoe je de motor van plan bent te gaan gebruiken. Rijd zelf een Z900 en het is een motor die ik voor een hele lange poos ga houden. Net de vering aan laten pakken met Öhlins schokdemper veer. Houd wat van sportiever rijden, dan rijd je hem met 4 cilinders hoogtoerig en dan heeft een mt-09 meer funfactor onderin... het is allemaal wat jij zoekt in een motor qua karakter, alles heeft voor- en nadelen maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat ik er geen moment spijt van heb gehad
 
Eergisteren mijn Z800 van nieuwe remschijven en blokken laten voorzien. Er zat een vervelende trilling in als je langzaam/slepend remde. Bij stevig remmen had ik hier geen last van maar goed het was echt vervelend en hoorde niet zo.

119075278_3103351899787879_5993033181766512615_n.jpg

119048905_3103352339787835_6286180124271958307_n.jpg
 
Paar weken terug een video mogen maken met een dame en de Kawasaki Z H2. Ik kan mij voorstellen dat jullie dat allicht interessant vinden.
Zelf ook stuk gereden op het apparaat. Je vraagt je af waarom er in godsnaam een kenteken op zit, desalniettemin een hele toffe ervaring. Zijn er hier Z H2 bezitters? (bofkonten)


Fijne avond iedereen.
 
Ik zie dat de remblokken (voor) van mijn z900 al bijna versleten zijn , nog een anderhalve mm schat ik. Ik vind het eigenlijk nogal snel bij 12000 km terwijl ik vrij normaal rijd denk ik.
Is dit een beetje normaal denken jullie?? bij mijn z750 ruim het dubbele mee gereden.
 
  • Wow
Waarderingen: Tcat
Nog een mooi rondje gedaan vandaag, ff profiteren van die extra mooie dagen. Lekker wat vrije dagen opgenomen :-)
Via de Maasdijk naar het oosten en via de Waaldijk terug west !


1600095093356.png
 
Ik zie dat de remblokken (voor) van mijn z900 al bijna versleten zijn , nog een anderhalve mm schat ik. Ik vind het eigenlijk nogal snel bij 12000 km terwijl ik vrij normaal rijd denk ik.
Is dit een beetje normaal denken jullie?? bij mijn z750 ruim het dubbele mee gereden.

Ik heb net nieuwe 20k gelopen, echter zitten er nu geen originele onder.
Maar nu bij een hardere remming hoor je de blokjes bibberen, komt een akelig geluid uit.

Ben terug gegaan naar de motorzaak en ze bestellen nu originele blokjes, het verschil moet ik bijbetalen. Ik heb er al 3k mee gereden, het geluid bleef.

Dacht dat het wel minder zal worden door het slijten maar helaas.

Wat kosten nieuwe originele remblokken (voor)?
 
Ik heb net nieuwe 20k gelopen, echter zitten er nu geen originele onder.
Maar nu bij een hardere remming hoor je de blokjes bibberen, komt een akelig geluid uit.

Ben terug gegaan naar de motorzaak en ze bestellen nu originele blokjes, het verschil moet ik bijbetalen. Ik heb er al 3k mee gereden, het geluid bleef.

Dacht dat het wel minder zal worden door het slijten maar helaas.

Wat kosten nieuwe originele remblokken (voor)?
goed idee om eens te informeren. Ik zie Brembo voor 37,50 per set. Ga eens even informeren, thnx
 
Ik zie dat de remblokken (voor) van mijn z900 al bijna versleten zijn , nog een anderhalve mm schat ik. Ik vind het eigenlijk nogal snel bij 12000 km terwijl ik vrij normaal rijd denk ik.
Is dit een beetje normaal denken jullie?? bij mijn z750 ruim het dubbele mee gereden.
Hmm zelf ook 12k gereden maar dealer heeft er nog niks over gezegd en lijkt erop dat ze nog even mee kunnen.

Heb er nu nog origineel onder zitten maar wil hier wel van af stappen, dacht zelf aan brembo of EBC voor de harde remmers onder ons
 
Vandaag bij Druijff Racing geweest, afstellen, quickshifter en luchtfilter

wat een verschil zeg en wat een ding zo’n quickshifter.... zo enorm verslavend
 
Vandaag bij Druijff Racing geweest, afstellen, quickshifter en luchtfilter

wat een verschil zeg en wat een ding zo’n quickshifter.... zo enorm verslavend
Merk je ook veel verschil in gedrag van de motor? Hij lietmij toen zien dan de motor veel te zuinig was afgesteld.
 
Merk je ook veel verschil in gedrag van de motor? Hij lietmij toen zien dan de motor veel te zuinig was afgesteld.
Ik merk onderin dat hij dus totaal niet meer dat aan/uit, zenuwachtig gedrag vertoond. Kan gewoon 30km/u rijden in de 3 als ik zou willen zonder problemen en ook 20 in de 2. Merkte dat soort dingen vooral achter tractoren (landwegen), door de stad heen o.i.d. dat hij gewoon niet laag toerig wilde rijden in een versnelling. Gasrespons super smooth, gewoon top gedaan! Ik heb niet expliciet gezien dat hij te zuinig afgesteld was, dit zei hij wel
 
Ik merk onderin dat hij dus totaal niet meer dat aan/uit, zenuwachtig gedrag vertoond. Kan gewoon 30km/u rijden in de 3 als ik zou willen zonder problemen en ook 20 in de 2. Merkte dat soort dingen vooral achter tractoren (landwegen), door de stad heen o.i.d. dat hij gewoon niet laag toerig wilde rijden in een versnelling. Gasrespons super smooth, gewoon top gedaan! Ik heb niet expliciet gezien dat hij te zuinig afgesteld was, dit zei hij wel
Nice, vond het zelf ook de centen wel waard. Maar ik zei eerder al, eigenlijk vande zotte dat die moderne motoren zo slecht zijn afgesteld dat je naar een tuner moet om eea goed te krijgen
 
Dank de overheid voor de milieu eisen !
Doordat er een zo laag mogelijk uitstoot moet zijn gaan fabrikanten "trucjes"toepassen om dit voor elkaar te krijgen.
 
Dank de overheid voor de milieu eisen !
Doordat er een zo laag mogelijk uitstoot moet zijn gaan fabrikanten "trucjes"toepassen om dit voor elkaar te krijgen.
de discussie zal wellicht ook hier op MF al ens gevoerd zijn, maar ik vraag me werkelijk af of die uitstoot in de praktijk lager is al men bijv een versnelling lager gaat rijden om het bokken te vermijden. Ik denk eigenlijk van niet.
 
in de praktijk is het verbruik hoger door de emissie toepassingen..
Daarom is het ook zo krom, een fabrikant moet iets afleveren waar een klant niks aan heeft, het milieu ( waar het voor bedoeld is ) heeft er ook niets aan.
conclusie : fabrikanten kost het klauwen vol geld, overheden ook want die moeten er ook tijd etc in steken en de patrticulier betaald het uiteindelijk
 
Hmm zelf ook 12k gereden maar dealer heeft er nog niks over gezegd en lijkt erop dat ze nog even mee kunnen.

Heb er nu nog origineel onder zitten maar wil hier wel van af stappen, dacht zelf aan brembo of EBC voor de harde remmers onder ons
Ik gebruik al jaren EBC HH remblokken. Op mijn GSXR600, CB1000r en nu ook weer op mijn Z1000. Ben er erg tevreden over en remmen veel beter dan origineel.
 
Nice, vond het zelf ook de centen wel waard. Maar ik zei eerder al, eigenlijk vande zotte dat die moderne motoren zo slecht zijn afgesteld dat je naar een tuner moet om eea goed te krijgen
Dat zei Erwin ook al, “ik vind het niet erg haha”. Maar dat het überhaupt al zo ver moet komen, is natuurlijk al te gek voor woorden...

Ach, leuk tripje van gemaakt, 4,5u op de motor gespendeerd en door
 
Ik merk onderin dat hij dus totaal niet meer dat aan/uit, zenuwachtig gedrag vertoond. Kan gewoon 30km/u rijden in de 3 als ik zou willen zonder problemen en ook 20 in de 2. Merkte dat soort dingen vooral achter tractoren (landwegen), door de stad heen o.i.d. dat hij gewoon niet laag toerig wilde rijden in een versnelling. Gasrespons super smooth, gewoon top gedaan! Ik heb niet expliciet gezien dat hij te zuinig afgesteld was, dit zei hij wel

Misschine een domme vraag hoor.
Maar er wordt 'gefrunnikt' in het systeem van de fiets, hoe zit dit dan verder mbt de fabrieks garantie???
Stel, er gaat onverhoopt toch iets fout, en je gaat voor de garantie.

Krijg je dan geen deur voor je snuitert dicht gesmeten onder het mom van
"sorry, kerel, het is niet zoals afgeleverd in de fabriek, dus veel plezier en den groeten"?
 
Misschine een domme vraag hoor.
Maar er wordt 'gefrunnikt' in het systeem van de fiets, hoe zit dit dan verder mbt de fabrieks garantie???
Stel, er gaat onverhoopt toch iets fout, en je gaat voor de garantie.

Krijg je dan geen deur voor je snuitert dicht gesmeten onder het mom van
"sorry, kerel, het is niet zoals afgeleverd in de fabriek, dus veel plezier en den groeten"?
De ECU zelf is aangepast, het is niet zo dat er een PVC tussenuit wat de ECU voor de gek houdt wat ze direct kunnen zien.

Concreet; geen idee, lijkt me dat ze met het uitlezen van de ECU het eventueel kunnen zien maar het is niet zo dat je hem chipt om echt voor meer vermogen gaat maar ervoor zorgt dat de verhouding lucht/ benzine weer goed is. Kleine verschillen dus, zal wellicht binnen marges vallen?

Daarbij wat zou kapot kunnen gaan door het afstellen van de motor? ;)
 
De ECU zelf is aangepast, het is niet zo dat er een PVC tussenuit wat de ECU voor de gek houdt wat ze direct kunnen zien.

Concreet; geen idee, lijkt me dat ze met het uitlezen van de ECU het eventueel kunnen zien maar het is niet zo dat je hem chipt om echt voor meer vermogen gaat maar ervoor zorgt dat de verhouding lucht/ benzine weer goed is. Kleine verschillen dus, zal wellicht binnen marges vallen?

Daarbij wat zou kapot kunnen gaan door het afstellen van de motor? ;)

Bij het afstellen zal er weinig fout kunnen gaan, het is meer als je ergens (anders) storing gaat krijgen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan