Als je met "die grote" de as bedoelt; Die moet wel los, maar niet eruit.
Dan die 2 kleine stellers iets aandraaien. Let op dat je ze dezelfde slagen geeft. Dus als je links 1,5 slag geeft, dan rechts ook. Anders komt je achterwiel scheef te staan.
Bedankt voor je reactie.
Ja idd de as bedoelde ik. Dus gewoon losjes draaien?
de stellers aan beide kanten aandraaien ken ik ook wel.
Denken jullie dat ik het zonder paddock kan doen? Effe naar de winkel om van die ringsteeksleutels te halen en met 3-4 man eventjes die achterband op te tillen. (ik heb 3 man die me kan helpen + mezelf.)
Man man, ik mis mijn gs500 zo..dus nu snel even de er6n van pa in orde maken zodat ik daarop weer kan rijden
Een momentsleutel gebruik je om een bout zo strak te zetten dat ie niet knapt maar ook niet losloopt. Opzich kan je dit zelf ook wel aanvoelen. Als je het uiteindelijk toch niet vertrouwd kan je altijd nog langs een zaak.
Een stuur is ook best cruciaal op een motor hoorErg mooi ja
Ehm.. Nee..
Een momentsleutel gebruik je daar niet voor. Dat is "een kwart slag voor afbreken"-methode. Een momentsleutel gebruik je vooral om alle bouten met dezelfde kracht vast te zetten om krom of scheeftrekken te voorkomen. En bijvoorbeeld bij assen om te voorkomen dat deze te vast worden gezet ivm lagers ed. Het aanhaalmoment is vaak gebaseerd op het materiaal waar de bout in gedraaid wordt en niet op de trekkracht van de bout.
Vergeet die ringsleutels en koop een goeie ratel met doppenset. (Thank me later)
En waarom zou je het niet met een paddockstand doen?! Investeer die €25,- gewoon.
HBM Paddockstand voor het Achterwiel
Ook handig voor onderhoud aan je ketting
Meh sorry hoor was een kort door de bocht antwoord. Tuurlijk spelen er 100andere zaken mee voor het aanhaalmoment maar dit gaat om een boutje voor in het stuur. die kan je makkelijk vastzetten zonder momentsleutel. Goed dat je me aanvult.
Ok dan zal ik dat maar doenEyyyy, mooie link, is die goed genoeg? Ik had andere zaken een paddockstand zien verkopen voor ten minste 50 euro. 25 valt goed mee. Bedankt voor de link.
Ik zat te denken, die paddockstand gaat onder de as van het achterwiel als je die ketting wilt aanspannen / smeren. Maar je moet die as toch los (niet eruit) draaien? Kan die dan nog gewoon op die paddockstand staan als ie met al dat gewicht op een losse as?
Een goeie ratelset moet ik nog gaan vinden, alles is zo duur
Koop niet de duurste ratelset.. Duur is niet altijd goed.
Je kunt ook eerst een goedkopere set kopen (misschien wel bij dezelfde zaak). Als dat bevalt en je blijft sleutelen, dan koop je een goeie set. Let in ieder geval op dat je zeskantige doppen koopt en geen twaalfkantige. Iets met grip op de bout/moer hebben
Je zet de paddockstand onder je achterbrug en niet onder je as.
Ik heb momenteel ook een euveltje aan de er6. Hij geeft een hoog fluittoontje uit de uitlaat. Heb al even op mijn telefoon rondgesnoept op het forum maar kon het verlossende antwoord helaas niet vinden.
Het is iets van de laatste tijd maar begin me er steeds meer aan te ergeren dus wil erg graag op zoek naar de oplossing. Ga hem van de week even bij de schoonouders op de brug zetten, maar heeft een van jullie nog suggesties waar naar te kijken /zoeken? Ik zit zelf te denken aan iets van valse lucht? Ergens anders een lekje bij de uitlaat of aanverwante onderdelen?
Ik meen ooit een keer te hebben gelezen dat bij de eerste generatie er6, de uitlaat flens wel eens scheurt (lasnaad?). Bij de aansluiting van de demper.
kawasaki versys 650 standaard uitlaat Lassen?
gespierde spijker in "Kawa ER6 Topic *Deel VI*"
Hoeveel olie zou een 2006 ER6f normaal moeten/mogen gebruiken. Is met 3500km van ongeveer maximum naar bijna het minimum normaal? En zoniet, is dit erg? (ik heb nog garantie) Of klopt dit gewoon wel ongeveer?
Het is nog niet bijgevuld, hij zit nog een klein stukje boven minimum. Wel is het zo dat als ik hem aanzet dat het peil een stuk omhoog gaat. Maar je moet juist kijken wanneer de motor koud en uit is toch?