Kawasaki motorscooter J300

Beste Scoot_020,

is dat alles wat je vinden kon? LOL _O-

[afbeelding]

Ketting is 100% gas responce, wat handig is in combinatie met de DCT. Een 'standaard' scooter aandrijving heeft dit niet en da's echt een gemis. Voordeel van de motor dus ^_^
Bagageruimte heb ik zoals je ziet zat en er zijn ook nog zijkoffers voor aanwezig.
Een scooter automaat is ten opzichte van de DCT een regelrechte afknapper.
En als een wijf (vrouw, sorry dames die meelezen) opstappen heb ik nooit gedaan.
En wat is er nu leuker dan er als 'underdog' alles en iedereen uit te trekken bij het stoplicht!

Maar je mist het 'punt' geheel Scoot_020.
De betrouwbaarheid van deze machine staat buiten kijf, de rij-kwaliteiten ook en deze machine kun je naar eigen wensen praktisch inrichten ipv. de standaard scooter lay-out. En je krijgt waar voor je geld, waar je bij de Kawa 300 alleen 1500 euries meer kwijt bent tov. de Kymco 300i Downtown, vanwege een ander smoeltje.

(Trouwens, je refereerde naar de NC750x zonder DCT en da's geen vergelijk, maar dat ter zake)
ik zou best is willen proberen hoe dat rijd,maar door de ketting en hoge instap zou dit niet mijn eerste keus worden.
met looks zit het wel goed.
 
Nu even een ander statement uit mijn vingers:

Ik vind de Kawa 300i wel een erg mooi ontwerp en snap heel goed dat uiterlijk ook een centje in het zakje doet.
Ik ben ook erg in m'n nopjes met mijn machientje en zoals deze er nu al uit ziet, net zoals een ieder dat waarschijnlijk met zijn motorfiets/scooter is!
Dus iedereen vrije keuze! Peace ...
 
ik zou best is willen proberen hoe dat rijd,maar door de ketting ...

Er komt een -kitje- op de markt voor mensen, die de ketting een afknapper vinden.
Maak gewoon een proefrit bij een dealer! Kost niets en je weet niet wat je meemaakt!
De opstap is nog steeds niet hoog hoor, hoewel je het been wel over de buddy moet zwaaien.
Dit is een lage motorscooter ^_^ in z'n geheel.
 
Echt een mooie machine en een prachtige uitlaat (alles behalve grappig).
Maak je soms tochten met een bijrijder? zo ja wat zijn, zijn/haar bevindingen?
Ik bedoel wel tochten meer dan 100 km.
 
@Jetbike,

Ik heb geen enkel punt gemist, maar slechts kort een vergelijk gemaakt van jouw opmerking "een motor moet scooter voordelen". Dat jij de 'tekortkomingen' niet als probleem ervaart is een persoonlijke mening, maar geen algemeen goed.

Betrouwbaarheid moet nog worden bewezen, ik ken er geen met 100.000km op de teller. En 'alles en iedereen eruit trekken' .... Ik zie dit niet als een uitdaging, maar misschien wil je het ooit eens tegen Sossa proberen. :) Of is ook dit zo'n nietszeggende losse flodder?

Verder valt op dat jij Ridingman verwijst naar een BMW topic en hier jouw Integra promoot alsof je Honda aandelen hebt.
 
ik vind de uitlaat grappig omdat hij me aan een cita doet denken de voorloper van het scootertijdperk
 
Die test op YouTube was de reden dat ik mijn argument hier op het topic bracht. Zijn afsluitende woorden zijn ongeveer; ...een fijne scooter voor in de stad, maar op de snelweg komt hij toch wat tekort. Mijn argument was dus; Ik rij Kawasaki maar op de snelweg kom ik tekort. Dat klinkt anders dan; Ik rij Kymco maar op de snelweg kom ik tekort. Toch ?!!? En de Kymco is wel een stuk goedkoper.
 
Je bent er duidelijk een ster in zaken uit hun context te plaatsen. Daar ga ik verder niet op in. Ik volg Sossa's GP800 ook en lees dat hij er ECHT geld in stopt. Daar had ik eerder een Lightning (Electro bike) voor gekocht en dan was je ECHT altijd de snelste op de weg. Maar je staat dus met je Porsche bij het stoplicht en ziet een scooter naast je staan. Het licht springt op groen en je geeft gas ... en ziet de scooter extreem snel bij je wegtrekken, voor je ook maar kunt reageren! ^_^
Je had het woordje -Underdog- duidelijk over het hoofd gezien! _O-
Natuurlijk ben ik niet de snelste, maar je verwacht niet dat mijn standaard uitvoering sneller wegtrekt dan een powerhouse als deGP800. Dat filmpje (Dragrace van 4 snellere scooters) staat ook op YouTube.
En je kunt reden voor die BMW quote lezen op dat topic.

@Jetbike,

Ik heb geen enkel punt gemist, maar slechts kort een vergelijk gemaakt van jouw opmerking "een motor moet scooter voordelen". Dat jij de 'tekortkomingen' niet als probleem ervaart is een persoonlijke mening, maar geen algemeen goed.

Betrouwbaarheid moet nog worden bewezen, ik ken er geen met 100.000km op de teller. En 'alles en iedereen eruit trekken' .... Ik zie dit niet als een uitdaging, maar misschien wil je het ooit eens tegen Sossa proberen. :) Of is ook dit zo'n nietszeggende losse flodder?

Verder valt op dat jij Ridingman verwijst naar een BMW topic en hier jouw Integra promoot alsof je Honda aandelen hebt.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat hier al lang niet meer om inhoud maar om ego bemerk ik.
Hier gaat niemand in winnen.

Laat elkaar in de waarde en laat het varen.
 
Je bent er duidelijk een ster

Yep, en ik straal er ook nog bij. :Y

Het gaat hier al lang niet meer om inhoud maar om ego bemerk ik.
Hier gaat niemand in winnen.

Laat elkaar in de waarde en laat het varen.

Kevin je zit op het verkeerde spoor.

Ego is voor mij niet van belang, volgens mij ken je mij daar goed genoeg voor. Winnen gaat niet lukken, de man is te blind om een wedstrijd mee aan te gaan. De vraag is: "Laat ik Jetbike in zijn waarde of sta ik toe dat forumleden als idiote consumenten worden neergezet omdat mijnheer een Honda heeft".

Wat ik wel belangrijk vind is dat er mensen zijn die aannemen wat ze lezen. Als er dan steeds maar weer drammerige teksten komen waarin een of andere betweter zijn mening verkondigt als zijnde de enige waarheid zit men al snel op een verkeerd spoor. Kijk maar naar zijn eerdere berichten waarin hij aantoonbare leugens heeft neergezet.
Waar ik dan waarde aan hecht is dat er ook een weerwoord wordt gegeven waarin de onzin geduid wordt, en men ook zelf gaat denken wat wel en wat niet voor hen van toepassing is.

Kortom, laat een schreeuwende minderheid z'n gang gaan en voor je het weet lopen we er in polonaise achteraan. :N

KYMCO is dus niet slecht en KAWASAKI heeft een motorscooter op de markt gezet die kan concurreren met alle andere scooters in die klasse.

Daarnaast vind ik het gewoon misselijkmakend om de scooter van een ander af te kraken zoals hier wordt gedaan. Om een voorbeeld te geven, de motor waarmee jij naar de Eifel was zou ik niet eens overwegen om mee te rijden laat staan kopen. Toch kan ik genieten als ik zie hoe jij direct na aankomst begon te smeren en te poetsen alsof het echte liefde was. Dat is nu juist wat een forum interessant kan maken. Verscheidenheid en daarvoor openstaan.
 
Gaaaaaaahhp .... hum, wat? Sorry, Scoot_020, ik was even weg gedommeld door de droge leesstof. :Z
Ben halverwege maar afgehaakt. Niet interesant genoeg.
Kreeg nog net mee dat ik Happy met Honda ben ^_^ en dat klopt. Goede opservatie! :Y
Ik hoop dat Kawasaki snel met een scooter komt, die waar maakt waar het merk voor staat. Een kruising tussen een T-max en een GP800 of zo. Past ook beter bij het imago van het merk.
Met de 'Look' is niks mis mee! Erg mooi al. Nu nog een echt Kawa blok ... ik kijk er naar uit.

*O* :Y *O*
 
Laatst bewerkt:
Yep, en ik straal er ook nog bij. :YKevin je zit op het verkeerde spoor.

Ego is voor mij niet van belang, volgens mij ken je mij daar goed genoeg voor. Winnen gaat niet lukken, de man is te blind om een wedstrijd mee aan te gaan. De vraag is: "Laat ik Jetbike in zijn waarde of sta ik toe dat forumleden als idiote consumenten worden neergezet omdat mijnheer een Honda heeft".

Wat ik wel belangrijk vind is dat er mensen zijn die aannemen wat ze lezen. Als er dan steeds maar weer drammerige teksten komen waarin een of andere betweter zijn mening verkondigt als zijnde de enige waarheid zit men al snel op een verkeerd spoor. Kijk maar naar zijn eerdere berichten waarin hij aantoonbare leugens heeft neergezet.
Waar ik dan waarde aan hecht is dat er ook een weerwoord wordt gegeven waarin de onzin geduid wordt, en men ook zelf gaat denken wat wel en wat niet voor hen van toepassing is.

Kortom, laat een schreeuwende minderheid z'n gang gaan en voor je het weet lopen we er in polonaise achteraan. :N

KYMCO is dus niet slecht en KAWASAKI heeft een motorscooter op de markt gezet die kan concurreren met alle andere scooters in die klasse.

Daarnaast vind ik het gewoon misselijkmakend om de scooter van een ander af te kraken zoals hier wordt gedaan. Om een voorbeeld te geven, de motor waarmee jij naar de Eifel was zou ik niet eens overwegen om mee te rijden laat staan kopen. Toch kan ik genieten als ik zie hoe jij direct na aankomst begon te smeren en te poetsen alsof het echte liefde was. Dat is nu juist wat een forum interessant kan maken. Verscheidenheid en daarvoor openstaan.


:} :}
 
Haha ja de jaren 90 he.
ik had verschillende vrienden met verlaagde auto s opel kadet honda civicjez haha.
echt voorschut bij elke drempel moesten alle passagiers erweer uit haha.
 
Hallo oma!
Ze verwachten nu ook dat de J125 en J500 over enige tijd beschikbaar komen, las ik op Motorfreaks.nl.

Nog even een mooie quote:
...Wat afgaand op de verkoopcijfers begrijpelijk is, alleen al in de Benelux heeft Kawasaki méér J300’s afgezet dan de complete Kymco lineup (De j300 is van de Kymco Downtown 300i afgeleid).

Auw, dat moet best pijn doen bij Kymco (nou ja, bij de lokale importeurs). Aan de ene kant niet, omdat ze die blokken verkopen aan Kawasaki (voor hoelang nog?), aan de andere kant verkopen ze op die manier minder Kymco's. Er komen zo minder Kymco's qua naam op de weg. Er zijn dus meer J300's verkocht dan alle Kymco motorscooters bij elkaar, sinds de launch van de J300. Het voordeel van een grote naam hebben.
 
Aan de andere kant zonder kawasaki zouden zu nu dus max 10 kymco s verkopen en dat was het.
Geen verdere winsten.
Nu verkopen ze 10 kymco s en 50 blokken aan kawasaki dat is toch meet verdienen. En met dat geld kunne ze altijd weer insteken aan projecten om hun naamsbekendheid te vergroten.
Bovendien is dit ook goede reclame want iedereen heeft het over die kymco blokken in de kawasaki en bmw.
 
Je weet niet wat de J300-rijders dan zouden hebben gekocht. Misschien wel de DT300i of een ander merk. Van die 50 blokken merken de importeurs hier niet direct iets, al krijgen ze natuurlijk wel nieuwere/betere modellen door de wereldwijde verkoop. Ach, er komen twee mooie modellen aan.

Maar wel grappig om te zien dat Kawasaki de eerste Kawasaki motorscooter op de markt zet (met hulp van Kymco) en meteen een berg meer verkoopt, terwijl het in mijn ogen gewoon een DT300i is. Ik hoop dat het Kymco nog beter op de markt zet, ze verdienen het. Net zoals SYM, mag ook groter worden.
 
Laatst bewerkt:
Ach, we hebben nu in elk geval de link erbij. :)
J500 klinkt goed? Ik heb meer een 'oude wijn in nieuwe zakken'-gevoel erbij. Maar het blijkt goed te verkopen, dus win-win voor Kawa en Kymco, beiden kunnen produceren. Toch denk ik dat Kymco NL liever echte Kymco's op straat ziet rijden. :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan