Kawasaki versys 650 deel 4

2e gen geen last van trillen.
{imgatt}
verkl vers.JPG



Groeten Ed
 
Qua trillen zoek je het niet op de verkeerde plek? Misschien hoogteslag of veel onbalans in je wielen/banden?

Even kijken of het toerental of snelheids afhankelijk is...
 
Duur en niet nodig. Als je je scherm in de hoogste stand zet, en op alie een opzetstuk koopt voor 9 euro ben je klaar. Ik meet 184 en heb geen last. Je moet meer je ogen net over het scherm kunnen kijken

Persoonlijk vind ik zo een opzetstukje niet zo mooi dus zou eerst verder willën kijken naar een scherm .
Op de prijs van de hele motor is dat nu ook nu de grote kost. Maar 100€ weggooien als het niet zou helpen ben ik nu ook niet echt fan van .

@ Wouwer , jij hebt zo een givi scherm , is dit ook in de hoogte verstelbaar zoals het origineel ?

Trouwens dit weekend nog een 250-tal km's gaan rijden , gewoonweg zalig , als ik nu nog een oplossing voor die wind op hogere snelheid vindt ,is het voor mij gewoon perfect .
 
Persoonlijk vind ik zo een opzetstukje niet zo mooi dus zou eerst verder willën kijken naar een scherm .
Op de prijs van de hele motor is dat nu ook nu de grote kost. Maar 100€ weggooien als het niet zou helpen ben ik nu ook niet echt fan van .

@ Wouwer , jij hebt zo een givi scherm , is dit ook in de hoogte verstelbaar zoals het origineel ?

Trouwens dit weekend nog een 250-tal km's gaan rijden , gewoonweg zalig , als ik nu nog een oplossing voor die wind op hogere snelheid vindt ,is het voor mij gewoon perfect .
Ja is nog in de hoogte verstelbaar maar ik laat het op het laagste stand staan omdat ik anders er door moet kijken en als het regent is het niet erg veilig om zo te rijden.
 
Hmmm mensen.... electra probleem nog niet verholpenn.
Ik heb een andere kabelboom gemonteerd en spanningsregelaar. De brandstofpomp gaat nu wel uit iig na 3 sec ongeveer.
Verlichting werkt nog steeds niet bij de koplamp en de benzinemeter werkt niet.
Ik heb ook een andere linker stuurschakelaar gemonteerd. Dit heeft ook niet geholpen.
Zie ik een f*cking zekering over het hoofd ofzo? Zekeringen kastje onder het zadel zijn goed. Zekering achter hetzwarte kapje aan de linkerkant onder het zadel is ook goed....da fuck...
Ik ga denk ik een extra schakelaar maken op het stuur met een geschakelde plus. Welke lamp brandt er gewoon?(dimlicht) bovenste of onderste.
Gr Michael
 
Je hebt de complete kabelboom en de spanningsregelaar vervangen.
Heb je ook al iets aan het reaiskastje met die drie stekkers gedaan ?
 
Nee daar twijvel ik dus ook over......
Zou het daarin kunnen zitten? Alle kosten worden me wel een beetje teveel onderhand zeg maar...
 
No offence, maar het klinkt alsof je lukraak dingen aan het vervangen bent...

Zoek een elektrisch schema op, pak een multimeter en ga eerst meten!
In dat schema kun je direct zien of brandstof meter en koplamp verbindingen delen.

Voor de koplamp: Heb je wel spanning op de schakelaar, of gaat het daarvoor al mis?

Voor de tankmeter kun je even opzoeken wat voor signaal die zou moeten geven, en of dat te meten is, of op een andere manier te testen.
 
Even in de service manual gedoken, zo kun je tank sensor testen.
Indien dit klopt, ga je de bedrading verder volgen tot het dashboard.
1398722



Edit: en wat betreft de koplamp, deze word geschakeld via een relais in de relaisbox, volgens mij het kastje dat je op de foto hebt gezet.
Aangesloten via connector 1, 2, 3 van de 6 polige stekker.
1398726
 
Laatst bewerkt:
De kabelboom was zoiezo nodig om dingen uit te sluiten... er was teveel in geknipt en gedaan.
De spanningsregelaar is doorgemeten en was kapot dus moest vervangen worden.
Er staat geen spanning op de stuurschakelaar en ook niet op de fittingen van de lampen
 
MRA touring ruit met vario spoiler. Werkt bij mij prima (1,78) zonder vervelende turbulentie. Maareh....besef wel dat je buiten zit hè.

Trilling in spiegel(s) bij 5000tpm herken ik wel. Bij mij vooral links, rechts is wel stil vreemd genoeg. Ik merk geen overmatige slijtage links waardoor hij bijv. meer beweeglijk zou zijn tov rechts.
 
Ja is nog in de hoogte verstelbaar maar ik laat het op het laagste stand staan omdat ik anders er door moet kijken en als het regent is het niet erg veilig om zo te rijden.
Heb je een idee wat het verschil in hoogte is tussen origineel scherm op zijn hoogst en givi op zijn laagst ?
Alvast bedankt 😉
 
Eindelijk een positieve update over de electra van de versys.
Net even bij een maat geweest(monteur motorquikservice in houten) die had een er6n staan. Zelfde bouwjaar. Effe uit elkaar gehaald. Relaykastje overgezet. Ja hoor. Verlichting werkt.
Alles weer terug gezet...en meteen maar ee nieuw relaykastje besteld...
 
Eindelijk een positieve update over de electra van de versys.
Net even bij een maat geweest(monteur motorquikservice in houten) die had een er6n staan. Zelfde bouwjaar. Effe uit elkaar gehaald. Relaykastje overgezet. Ja hoor. Verlichting werkt.
Alles weer terug gezet...en meteen maar ee nieuw relaykastje besteld...

Heel goed. Er is vast kortsluiting geweest in het relaykastje toen ze die andere
lampen in de koplamp wilde zetten. Zag het kastje voor 30 euro voorbij komen op internet.
Fijn dat het nu lekker opschiet en misschien doet de benzinemeter het
straks ook weer na plaatsen van het nieuwe kastje.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan