Kawasaki versys 650 deel 4

Hallo allemaal,
Ik ben Teunis na vele motoren te hebben gereden in ongeveer 45 jaar mijn allereerste was een Jawa 350 cc, geruild voor een bromfiets in 1973, daarna diverse motoren gehad en de laatste was een Honda Deauville uit 2006.

En die heb ik nu ingeruild voor een Kawasaki 650 Versys Grand Tourer,

Word geleverd met middenbok, verlaagd door Hyperpro vering en handvatverwarming, het bouwjaar van de motor is 2016 en er staan 15500 kilometers op de teller.

Ben vooral benieuwd naar mensen die de motor ook hebben verlaagd en hoe ze dat ervaren..

Ik kan gerust zeggen dat ik veel toerritten organiseer bij motormaatje. nl dus zin om eens mee te gaan meld je dan maar aan via genoemde site.

Voor nu een hartelijke groet...
Kawasaki-Versys-650-ABS-Grand-Tourer-10.jpg
 
Incl. Montageplaat en sleutels. Af te halen in Hellevoetsluis

Heb je een PM gestuurd :) .

Hallo allemaal,
Ik ben Teunis na vele motoren te hebben gereden in ongeveer 45 jaar mijn allereerste was een Jawa 350 cc, geruild voor een bromfiets in 1973, daarna diverse motoren gehad en de laatste was een Honda Deauville uit 2006.

En die heb ik nu ingeruild voor een Kawasaki 650 Versys Grand Tourer,

Word geleverd met middenbok, verlaagd door Hyperpro vering en handvatverwarming, het bouwjaar van de motor is 2016 en er staan 15500 kilometers op de teller.

Ben vooral benieuwd naar mensen die de motor ook hebben verlaagd en hoe ze dat ervaren..

Ik kan gerust zeggen dat ik veel toerritten organiseer bij motormaatje. nl dus zin om eens mee te gaan meld je dan maar aan via genoemde site.

Voor nu een hartelijke groet...Bekijk bijlage 1530789

Mooie motor! Goede keuze. Heb je op motormaatje dezelfde nickname?
 
Hallo allemaal,
Ik ben Teunis na vele motoren te hebben gereden in ongeveer 45 jaar mijn allereerste was een Jawa 350 cc, geruild voor een bromfiets in 1973, daarna diverse motoren gehad en de laatste was een Honda Deauville uit 2006.

En die heb ik nu ingeruild voor een Kawasaki 650 Versys Grand Tourer,

Word geleverd met middenbok, verlaagd door Hyperpro vering en handvatverwarming, het bouwjaar van de motor is 2016 en er staan 15500 kilometers op de teller.

Ben vooral benieuwd naar mensen die de motor ook hebben verlaagd en hoe ze dat ervaren..

Ik kan gerust zeggen dat ik veel toerritten organiseer bij motormaatje. nl dus zin om eens mee te gaan meld je dan maar aan via genoemde site.

Voor nu een hartelijke groet...Bekijk bijlage 1530789
Heb je een PM gestuurd :) .



Mooie motor! Goede keuze. Heb je op motormaatje dezelfde nickname?
Ja
 
Hallo,

Braaf wilde ik net mijn ketting gaan invetten zodat deze weer goed is voor de terugreis naar Nederland vanuit het zuiden van Frankrijk. Echter zag ik toen deze zwarte drek op mijn uitlaat zitten. Het spul is een beetje plakkerig ruikt nergens echt naar en is erg vet. Nu heb ik er niet veel verstand van en weet ik niet zo goed wat ik er mee aan moet. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.. het lijkt ergens links onder van en bout bij de koppeling te komen.
Kwa gevoel doet het goedje me denken aan iets van smeer spul.

Alvast bedankt voor het mee denken!
 

Bijlagen

  • 20200810_113808.jpg
    20200810_113808.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 27
  • 20200810_115125.jpg
    20200810_115125.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 28
  • 20200810_113832.jpg
    20200810_113832.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 30
Kan het niet
Hallo,

Braaf wilde ik net mijn ketting gaan invetten zodat deze weer goed is voor de terugreis naar Nederland vanuit het zuiden van Frankrijk. Echter zag ik toen deze zwarte drek op mijn uitlaat zitten. Het spul is een beetje plakkerig ruikt nergens echt naar en is erg vet. Nu heb ik er niet veel verstand van en weet ik niet zo goed wat ik er mee aan moet. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.. het lijkt ergens links onder van en bout bij de koppeling te komen.
Kwa gevoel doet het goedje me denken aan iets van smeer spul.

Alvast bedankt voor het mee denken!
Kan het niet zo zijn dat ik te enthousiast mijn ketting heb ingesmeerd voor de vakantie en dat het spul nu hierheen geslingerd is?
 
Kan het niet
Kan het niet zo zijn dat ik te enthousiast mijn ketting heb ingesmeerd voor de vakantie en dat het spul nu hierheen geslingerd is?
Lijkt me inderdaad gewoon overtollig ketting vet. Heb je het kapje bij het voor tandwiel er ergens de laatste 10.000km af gehad en daarachter schoon gemaakt?

Voor nu zou ik gewoon even met wat papier de demper schoon vegen, en lekker weer gaan rijden. Als je thuis bent maar eens beter schoon maken. Ook achter dat kapje.
 
Braaf wilde ik net mijn ketting gaan invetten zodat deze weer goed is voor de terugreis naar Nederland vanuit het zuiden van Frankrijk. Echter zag ik toen deze zwarte drek op mijn uitlaat zitten. Het spul is een beetje plakkerig ruikt nergens echt naar en is erg vet.

Zo op het oog lijkt het alsof je door een stuk teer bent gereden op een weg die net vers is geasfalteerd, wat vervolgens omhoog is geslingerd.
 
Lijkt me inderdaad gewoon overtollig ketting vet. Heb je het kapje bij het voor tandwiel er ergens de laatste 10.000km af gehad en daarachter schoon gemaakt?

Voor nu zou ik gewoon even met wat papier de demper schoon vegen, en lekker weer gaan rijden. Als je thuis bent maar eens beter schoon maken. Ook achter dat kapje.
Hmmm klinkt ook logisch. Heb het kapje dat je beschrijft niet schoongemaakt... heb de motor nu pas 3 weken en heb er zelf nu 3500km op gereden.
Ik denk dat het wel goed komt nu in de verschillende reacties zo lees.
De motor heeft nog genoeg olie zag ik met dus dat zou het ook niet kunnen zijn.
Overmorgen weer 1200km terug naar het net zo warme Nederland.

Bedankt!
 
Hmmm klinkt ook logisch. Heb het kapje dat je beschrijft niet schoongemaakt... heb de motor nu pas 3 weken en heb er zelf nu 3500km op gereden.
Ik denk dat het wel goed komt nu in de verschillende reacties zo lees.
De motor heeft nog genoeg olie zag ik met dus dat zou het ook niet kunnen zijn.
Overmorgen weer 1200km terug naar het net zo warme Nederland.

Bedankt!

Het is sowieso geen motor olie. Daarvoor is het veel te dik.
 
Op 12 september a.s. heb ik een Allroads Motor Meeting 2020 georganiseerd. Een laagdrempelige meeting voor Allroad motorrijders om kennis te maken, ervaringen én inspiratie te delen. Aansluitend is er ook nog een korte rit van 30 kilometer door de directe omgeving van Amersfoort en Barneveld. Alle informatie kun je vinden via het forum 'Waar is wat te doen?'. Leuk als er uiteraard ook een paar mooie Versys-sen van de partij zijn! Hopelijk tot dan :)
 
Zo even de nieuwste klusjes weergeven:

-X Grip Telefoonhouder

IMG_20200815_102930.jpg


-Optimate USB oplader (auto turn off dus direct op accu aansluiten)

IMG_20200815_102920.jpg
IMG_20200815_102935.jpg
-Radiator bescherming

IMG_20200815_102946.jpg

Nu nog op het lijstje
Topkoffer
SW Motech Handkappen
Givi achterspat bord ala BMW GS
 
Hoewel ik dit topic al een tijdje volg zonder mezelf te registreren dat nu toch maar gedaan. In juni heb ik een Versys uit 2017 gekocht terwijl ik aan het lessen was, gisteren dan eindelijk ook het motorrijbewijs zelf mogen halen. Wat wel nog moet gebeuren is het aansluiten van de voeding voor mijn GPS (TomTom Rider 550) op de motor voor voeding.
Ik kon het niet direct terugvinden via de zoekfunctie, dus bij dezen mijn vraag: waar kan ik deze het beste op aan sluiten? En hoe dit aan te pakken? Zie ook de foto, hierin is de kabel van de TomTom te zien, deze ligt nu los. De vorige eigenaar heeft handvatverwarming (Oxford) laten installeren door de dealer, dus de kabelboom is ook niet helemaal origineel meer vermoed ik.

Alvast bedankt! :)

Kawa_GPS.jpg
 
Het lijkt alsof er vanaf de accu al is afgetakt. (Kan met Oxford). Wil je niets aanpassan de kabel boom dan kan je van Optimate 0-108 gebruiken, die is plug and play en schakelt zichzelf uit.
 
Het lijkt alsof er vanaf de accu al is afgetakt. (Kan met Oxford). Wil je niets aanpassan de kabel boom dan kan je van Optimate 0-108 gebruiken, die is plug and play en schakelt zichzelf uit.
Bedankt voor de tip. Heb het even bij een leverancier van Optimate gecheckt: het probleem is dat je hiervoor een USB-aansluiting nodig hebt en mijn GPS eindigt in twee losse draadjes. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan