Kawasaki versys 650 deel 4

Koelvloeistof of olie, maar dat verschil was wel te zien dus het zal waarschijnlijk wel het eerste zijn.
Enne, waarom ging je liggen? Was de motor moe?
Ik was zelf heel moe...
En ik parkeer altijd bij een lantarenpaal en daar rij ik dan vlak langs heen.
Dat gaat altijd goed, was het niet dat ik gisteren de zijkoffers er aan had hangen.
Die kwam tegen de lantarenpaal en duwde mij om.

Bedankt voor de info, ik ga de inhoud van de koelvloeistof bekijken en eventueel bijvullen.
 
Ik was vandaag op de Maasvlakte bij het allergrootste containerschip ter wereld. wat een ding!

299682811_1977767775742701_2506716476006007096_n.jpg
 
Na jaren van afwezigheid eindelijk weer eens terug op het forum, nu met een Versys 650 van 2018 sinds mei dit jaar trotse eigenaar. Vandaag kwam ik thuis en hing er om de motor een vreemd luchtje... geen idee wat het kan zijn maar zag wel een vochtplek die ik eerder nog niet heb opgemerkt. Iemand hier die een idee heeft?
 

Bijlagen

  • IMG-20220527-WA0004.jpg
    IMG-20220527-WA0004.jpg
    267,8 KB · Weergaven: 44
  • 20220915_143014.jpg
    20220915_143014.jpg
    100,8 KB · Weergaven: 45
Na jaren van afwezigheid eindelijk weer eens terug op het forum, nu met een Versys 650 van 2018 sinds mei dit jaar trotse eigenaar. Vandaag kwam ik thuis en hing er om de motor een vreemd luchtje... geen idee wat het kan zijn maar zag wel een vochtplek die ik eerder nog niet heb opgemerkt. Iemand hier die een idee heeft?
Weet niet waar je deze gekocht heb , particulier of via een dealer / motor zaak , misschien heb je dan nog garantie en zou ik er mee terug gaan , vind het wel snel voor 4 jaar oud .
 
Ben het helemaal met je eens. Ik heb hem afgelopen mei gekocht bij Motoplaza Groningen maar weet zo niet meer of ik drie of zes maanden garantie heb... pis meestal naast de pot maar ga het wel even proberen.
 
Niet geschoten is altijd mis, kost ze denk ik ook de kop niet als het dat is, suc6 met declareren.
 
lijkt mij ook, ik heb net op de site gekeken en motoren worden standaard verkocht met 3 maanden dus dat zal hem niet worden maar goed ik zal komende week even langs rijden.
 
lijkt mij ook, ik heb net op de site gekeken en motoren worden standaard verkocht met 3 maanden dus dat zal hem niet worden maar goed ik zal komende week even langs rijden.

En, hoe is dit afgelopen? En dan bedoel ik eigenlijk niet of ze iets uit coulance hebben gedaan, maar puur of het inderdaad de oliekeerring was?
 
Ah mooi te zien dat er op MF dus ook een plek is voor de Versys 650. Momenteel rij ik nog op een V-Strom 1000 maar ik wacht af tot ik deze Metallic Smoke Gold kan gaan bestellen en zo na 12 jaar op de Strom eindelijk weer eens iets vers onder mijn kont heb... en voor het eerst een keer echt iets nieuws.
Wat raden jullie hier aan accessoires aan? Welke mee te nemen vanuit Kawasaki en welke aftermarket? Ik dacht zelf aan een kale motor met handkappen van Kawasaki, dat USB punt van Kawasaki, SW Motech Middenbok, SW Motech Tankring (voor mijn huidige tanktas), Tankpad, en SW Motech / Traxx kofferrek zodat ik mijn Traxx koffers gewoon mee kan nemen en een SW Motech beugel om mijn GPS (good old garmin zumo 350) boven de tellers te kunnen bevestigen.
De handvatverwarming van Kawasaki vind ik behoorlijk aan de prijs en zo heel vaak heb ik dat niet nodig gehad.

Wat raden jullie hier als versys-ervaringsdeskundigen nog meer aan? of juist af? In de loop der jaren zal r vast nog wel heel veel meer bijkomen want ik ken mezelf een beetje...

Ohja en is er ergens een universeel stroompunt waar de gps bedrading op aangesloten kan worden? (ik kan het maar alvast weten)
 
Ah mooi te zien dat er op MF dus ook een plek is voor de Versys 650. Momenteel rij ik nog op een V-Strom 1000 maar ik wacht af tot ik deze Metallic Smoke Gold kan gaan bestellen en zo na 12 jaar op de Strom eindelijk weer eens iets vers onder mijn kont heb... en voor het eerst een keer echt iets nieuws.
Wat raden jullie hier aan accessoires aan? Welke mee te nemen vanuit Kawasaki en welke aftermarket? Ik dacht zelf aan een kale motor met handkappen van Kawasaki, dat USB punt van Kawasaki, SW Motech Middenbok, SW Motech Tankring (voor mijn huidige tanktas), Tankpad, en SW Motech / Traxx kofferrek zodat ik mijn Traxx koffers gewoon mee kan nemen en een SW Motech beugel om mijn GPS (good old garmin zumo 350) boven de tellers te kunnen bevestigen.
De handvatverwarming van Kawasaki vind ik behoorlijk aan de prijs en zo heel vaak heb ik dat niet nodig gehad.

Wat raden jullie hier als versys-ervaringsdeskundigen nog meer aan? of juist af? In de loop der jaren zal r vast nog wel heel veel meer bijkomen want ik ken mezelf een beetje...

Ohja en is er ergens een universeel stroompunt waar de gps bedrading op aangesloten kan worden? (ik kan het maar alvast weten)
Mooie keuze! Ik hoop de 12 jaar op mijn '18 Versys überhaupt te halen (net 1,5 jaar bezig)

Handvatverwarming heb ik van R&G en werkt hartstikke prima: R&G HG000122C Handvatverwarming

De GPS unit kun je aansluiten op de daarvoor reeds geplaatste male/female stekkers. Als je het USB punt van Kawa erbij koopt dan is het benodigde relais al aanwezig en hoef je alleen nog maar een deel van de kap rondom de koplampen weg te halen en je kan bij eerder genoemde stekkers. Ik zeg je wel eerlijk dat dit voor de Gen3 ('15-'21) zo is, ga er van uit dat dat bij de Gen4 nog steeds het geval is.

Een automatisch kettingsmeersysteem kan ook een fijne toevoeging zijn, ik heb deze Cobra Nemo 2 kloon op m'n Versys zitten en die volstaat.
 
Ah mooi te zien dat er op MF dus ook een plek is voor de Versys 650. Momenteel rij ik nog op een V-Strom 1000 maar ik wacht af tot ik deze Metallic Smoke Gold kan gaan bestellen en zo na 12 jaar op de Strom eindelijk weer eens iets vers onder mijn kont heb... en voor het eerst een keer echt iets nieuws.
Wat raden jullie hier aan accessoires aan? Welke mee te nemen vanuit Kawasaki en welke aftermarket? Ik dacht zelf aan een kale motor met handkappen van Kawasaki, dat USB punt van Kawasaki, SW Motech Middenbok, SW Motech Tankring (voor mijn huidige tanktas), Tankpad, en SW Motech / Traxx kofferrek zodat ik mijn Traxx koffers gewoon mee kan nemen en een SW Motech beugel om mijn GPS (good old garmin zumo 350) boven de tellers te kunnen bevestigen.
De handvatverwarming van Kawasaki vind ik behoorlijk aan de prijs en zo heel vaak heb ik dat niet nodig gehad.

Wat raden jullie hier als versys-ervaringsdeskundigen nog meer aan? of juist af? In de loop der jaren zal r vast nog wel heel veel meer bijkomen want ik ken mezelf een beetje...

Ohja en is er ergens een universeel stroompunt waar de gps bedrading op aangesloten kan worden? (ik kan het maar alvast weten)
Voor handvatverwarming kijk eens bij Louis.nl naar Koso. Stuk voordeliger en met de bediening als een ring op je stuur valt het nauwelijks op.
Op mijn model 2016 heb ik een Hepco&Becker middenbok. Hoe het bij de nieuwere modellen is weet ik niet maar bij de middenbok van SW-motech moest je eerst de zijstandaard uitklappen om de middenbok in te klappen. Met de Hepco&Becker hoeft dat niet.
Wat je ook niet vaak gebruikt maar voor weinig wel handig zijn haakse ventielen. Ik heb ze van Puig in de kleur van mijn motor. Beetje duur misschien om nu te doen maar wel iets om aan te denken bij een bandenwissel. Verder extra's? Voorspatbordverlenger, hugger op het achterwiel.
 
Ik heb nu op mijn V-Strom ook handvatverwarming (oxford) maar gebruik het bijna niet. Ooit erop gezet voor een wintersporttrip. Aan de handkappen heb ik meer aangezien zo je handen droog blijven als je door de regen rijdt.
 
Dag allen,

Na al een tijdje dit topic te hebben gevolgd, heb ik besloten een account aan te maken. Ik mag eind volgende maand afrijden en mijn versys uit 2022 staat al bij de dealer op mij te wachten :)

Ik wil waarschijnlijk een usb poort plaatsen, op de 4e generatie is hier rechts een plaats voor. Echter lijkt mij deze plaats alleen geschikt voor de originele poort van kawasaki a 150 euro, wat ik wel redelijk prijzig vind voor een usb poort. Ik vroeg het me af of er versys 650 rijders zijn die een niet originele usb poort hierin hebben geplaatst, zo ja welke is dit dan?

Groetjes,

Roel
 

Bijlagen

  • versys.jpg
    versys.jpg
    70,1 KB · Weergaven: 29
Vandaag de knoop maar echt doorgehakt en de 2023 metallic smoke gold versie is besteld! Usb poort, gps steun boven de tellers voor mijn zumo, hepco en Becker middenbok, sw motech bagagerek voor mijn traxx koffers, tankring voor mijn huidige tanktas, tankpad en handkappen van Kawasaki zelf. Nu wachten....
Gefeliciteerd! Met wat voor kilometerstand gaat nu de vstrom met pensioen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan