Kawasaki Z 750 B Twin

ja ik keb er ook ene wie nog blokdelen heeft liggen ? hoort t wel
full
 
deze kocht ik zo zoals die was met t kenteken van de kawa het is n uncle bunte frame en wel de originele voorvork en achterwiel t blok lekt wel dus daar moet ik nog n keer naar kijken maar je druk zat met mn motor toko mocht je nog wat luek spul zoeken mail me even dan t forum stelt niet op prijs dat ik mn website vermeld
 
Wilde ik mn B weer eens starten (na een behoorlijke tijd stilstand), loopt er benzine uit het slangetje van één van de carburateurs. Hoe krijg ik dat nu weer dicht? Is dat vuil of zo en hoe reinig ik een carb eigenlijk van binnen ?
 
dan blijft je vlotter hangen deksel eraf dan lukt wel als die er nog onder hangt en even n paar keer op en neer halen met n beetje mazzel lukt t wel of anders n ander naaldtje halen
 
Leuk om wat foto's de zien van de Z-twin! Heb er zelf ook één gehad en wel van 1991 tot 1992. En toen was t al een bejaard beestje. Nu helemaal natuurlijk.

Eigenlijk paste de motor ook niet echt bij mij toen. Ik bedoel het was natuurlijk een lekker aparte machine met veel bottom-power, maar ik was nog erg jeugdig en verlangde naar een slanke lichte 4-cilinder. En die kwam er dus in 1992 in de vorm van een GPZ 550. Ik was toen 21, dat verklaart een hoop 8-)

Ja, en later ging ik twins en 1-pitters wel meer waarderen... toen was ik er eigenlijk niet rijp voor. Alhoewel ik wel erg mn best heb gedaan om de twin weer mooi te maken.
Ik had m gekocht voor iets van 1300 florijnen en hij was erg roestig doordat hij een paar jaar in een koeienstal had gestaan. Schijnt door de amoniak dampen te komen :X

Wat ik me nog wel kan herinneren was het rustige kalme karakter en de comfortabele vering en zadel. Toen wou ik natuurlijk wat anders, dus kwam de GPZ, maar ik denk dat ik heden tendage als oudere jongere het karakter wel meer zou waarderen O-)

Heb later nog 6 jaar Guzzi gereden en nu al 5 jaar een éénpitter, ja ik hou wel van lekkere stampers haha!

CU all
 
Ik heb sinds 2 jaar ook eentje van 1978 met 45000km op de teller. *O* Heb er alleen nog maar een paar testritjes mee rond de blok gereden. Eerst moet het blok open omdat er metaaldeeltjes in het carter zaten. Hopelijk zijn het enkel wat lagerschaaltjes en is de balansasketting (een hele mond vol :X ) niet in het blok beginnen vreten. Dit is naar ik gelezen heb we een beetje de ziekte van deze machines. Nu nog de tijd vinden. Met 2 kids }) }) niet zo simpel *D

Ps: Heeft er iemand een service manual (Nederlands of engels) ?

:] Tom :]
 
Ps: Heeft er iemand een service manual (Nederlands of engels) ?

:] Tom :]
Ineens denk ik, verhip zou ik die manual nog in de kast hebben staan?! En inderdaad, heb nog het Kawasaki KZ750 werkplaatshandboek in de kast staan (dat is de fabrieks- benaming van de Z750B). In het English.
Origineel Kawasaki dus, revised edition 5 uit 1988.

Zit alleen te twijfelen of ik m zal verkopen. Tis ook een beetje nostalgie :Y
En weg is weg ;)

Woon je in de buurt van Enschede? Lenen mag altijd!!
 
Van de twin is alleen het orgineel van kawasaki te krijgen..geen aftermarketzooi.
 
Ik heb er eentje in het Duits liggen, maar of je daar nou veel wijzer van wordt ...
 
kijk eens op ebay.com, amerika dus daar heb ik zo'n manual vrijwel nieuw voor 25$ gekocht, verzenden was 10$ en aangezien je voor 1€ 1,25$ krijgt....
by the way hoe kom ik aanzuigers voor circa 900 cc?? big bore kawa z1000-- naar 1400 kopen of passen deze zuigerpennen niet???
 


Nog steeds geen tijd gehad (genomen) om op mijn zolder naar oud materiaal te zoeken. Vandaar even een zetje omhoog.
 
Weet iemand toevallig of er ook uitlaatbochten van een ander merk/type op zo'n Kawa passen? Van een XS 650 bijvoorbeeld, of van een Z 440 of zo?
 
Weet iemand toevallig of er ook uitlaatbochten van een ander merk/type op zo'n Kawa passen? Van een XS 650 bijvoorbeeld, of van een Z 440 of zo?

Van een XS zeker niet zomaar - ik heb ze nl. allebei gehad :) Van een 440 zou ik het niet weten. Destijds heb ik bochten voor deze motor laten buigen bij BSM, deden ze zomaar........ Voor een heel redelijke prijs. Is wel 12 jaar geleden ofzo..

Nieuw zijn ze misschien ook nog wel te krijgen. Kost misschien wat... _O- _O- _O-
 
Van een XS zeker niet zomaar - ik heb ze nl. allebei gehad :) Van een 440 zou ik het niet weten. Destijds heb ik bochten voor deze motor laten buigen bij BSM, deden ze zomaar........ Voor een heel redelijke prijs. Is wel 12 jaar geleden ofzo..

Nieuw zijn ze misschien ook nog wel te krijgen. Kost misschien wat... _O- _O- _O-
Kan je (bij benadering) aangeven waarom ze van een XS niet zomaar passen? De aansluiting aan de kop of de lengte van de kop naar beneden? Als het ongeveer past ben ik al een heel eind.
En heb je toevallig een adres waar ze die bochten nieuw zouden kunnen hebben? Tweedehands is er vrijwel niets te vinden voor de twins, zelfs in Dld. is het aanbod mager.

Even ter verduidelijking; in mijn bochten zit nog een extra, dunnere pijp en dat scheelt nogal in vermogen en geluid. Iedere aanpassing om één van beide te verbeteren is dus nutteloos zolang die pijpen er in zitten.
 
Kan je (bij benadering) aangeven waarom ze van een XS niet zomaar passen? De aansluiting aan de kop of de lengte van de kop naar beneden? Als het ongeveer past ben ik al een heel eind.
En heb je toevallig een adres waar ze die bochten nieuw zouden kunnen hebben? Tweedehands is er vrijwel niets te vinden voor de twins, zelfs in Dld. is het aanbod mager.

Even ter verduidelijking; in mijn bochten zit nog een extra, dunnere pijp en dat scheelt nogal in vermogen en geluid. Iedere aanpassing om één van beide te verbeteren is dus nutteloos zolang die pijpen er in zitten.

Tja, alleskomt uit mijn herinnering omdat het nogal weer een tijdje geleden is, maar de hoek waaronder de pijp aan de kop vastzit is verschillend en lijkt mij heel lastig na te maken. Die dubbele pijp was destijds bedoeld om verkleuren te voorkomen. Mijn BSM bochten hadden dus binnen de kortste keren alle kleuren van de regenboog.

Bij sommige dealers is misschien wel wat te regelen. Nol Bikker in Noordeloos is altijd begaan met oude Kawa's. Hij heeft de mijne destijds gereviseerd.

Misschien via deze mensen: Home der Z750Twin
of hier: Lonesome Twin

Deze firma schijnt RVS piijpen voor de Twin te maken:
http://www.gazbike.demon.co.uk/

Verder hebben er in Amerika massa's van deze fietssen gereden. Daar moet dus ook wel wat te vinden zijn.

Ik weet dat er destijds een zaak in Oldenburg (D) zat die alles nog verkocht, ook vervangende 2-1 en 2-2 pijpen. Maar de naam weet ik niet meer en ik heb alle papieren daarvan bij een verhuizing weggegooid.

Het zal allemaal wel een prijskaartje hebben. Ik betaalde bij BSM dacht ik 250 gulden (in 1992 of zo).

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook eens hier kijken. Daar heb ik een paar jaar geleden nieuwe dempers (niet origineel, want onbetaalbaar) gekocht.

z-klasmo.de
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips, beiden.

Het gaat me overigens alleen om een set bochten, al dan niet origineel. Ben er al achter dat laten maken bij Startwin zo'n € 250,- kost. Ik probeer het toch maar eerst met zagen en lassen.

Die pijpen in de bochten zijn volgens mij puur om het vermogen te knijpen want er zit zelfs nog ruimte tussen die pijpen en de bochten. Het scheelt bijna de helft in diameter. En er zaten ook kleinere sproeiers in dan standaard bij een Europees model hoort.
 
Ik heb er ook één gehad. Ik heb hem net een maand geleden verkocht.
Hier in Italie heeft een verzamelaar deze motor gekocht.
Het was een fijn ding. Maakte ontzettend veel lawaai. Er zat geen demping meer in die uitlaat. Ik heb genoeg lol gehad aan dat ding.
Vaak naar Venetie geweest en naar het strand.
Ik doe er even een fotootje bij.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan