Kawasaki Z 750 B Twin

O, dat was de verkeerde foto.
Deze was het.
full
 
Ik heb hem een jaar gehad en heb hem daarna weer verkocht. Ik heb er eigenlijk wel spijt van, maar staat nu bij een verzamelaar met zijn broers en zusters. De man heeft een 30 tal Kawasaki's,maar deze motor z750b twin had hij nog niet. Hij had zeer veel belandstelling voor mijn motor en had een goed bod gedaan.
Ik heb nu een andere gekocht. Een 4 cilinder z650.
Helemaal uit elkaar gehaald en ben hem nu weer aan het opbouwen.
full
 
heb kz 750 b1 bj 76 2 jaar geleden begonnen met restaureren frame en diverse onderdelen zijn gecoat ben er tijdens het opbouwen achter gekomen dat ik de verkeerde achtervork heb[is van een kz 500/4 mijn gespaakte achterwiel past hier niet in
weet iemand een vork voor me of een die past van bv een ander model of type bvd
 
is er nog iemand die een blok heeft liggen voor mijn kz k 750 twin losse onderdelen zijn ook zeer welkom blokdelen dan
 
Valniemee, hè?

Heb 14 jaar zo'n fijne fiets gereden. Toen waren er al onderdelen Not longer Available.

In de US of A moet er nog zat zijn, daar zijn ze massaal verkocht. Maar ja, da's ook weer zo'n takke-eind weg.

Succes met zoeken.
 
ja ik kan er wel een halen maar ik heb er geen 450 euro voor over,plus weet ik ook niet of die het nog wel doet.Maar ja we blijven wel verder neuzen.
 
hallo als het kan een compleet blok,mijn middenblok waar de tapeinden links op het blok zitten ,zijn is afgebroken,maar alles van het blok is welkom tegen een betaalbare prijs dan.Ik kan nu ook een blok halen voor 300 euro maar weet niet of het nog loopt en dat risico neem ik niet.Mijn blok was opgeboord tot een 900 cc dat is voor ik m kocht gedaan.Bedankt alvast voor het reageren
 
Zo, vandaag mn 750 weer opgehaald.

Carbs lekten en er waren wat meer zaakjes niet in orde.

Nu loopt ie weer als een zonnetje.

Zal morgen weer eens een nieuw plaatje posten.
 
En nog eentje:

full


Gegevens: bouwjaar 1976, In mijn bezit sinds 1978

KM stand 68000, werkelijk gereden plm 80000 km.

Niet origineel: spiegels en dempers.

Er moet alleen nog eens een nieuwe achterband om.
 
Laatst bewerkt:
Tjemig, 30 jaar een twin in bezit! :} Ik dacht dat ik het al goed had gedaan met 14 jaar en 110K.

Mooi hoor. De mijne was origineel ook deze kleur. Maar ik heb er nogal wat aan verbouwd in de loop van de jaren. En overgespoten.
 
Gisteren maar weer eens een uurtje gereden. Lijkt wel voorjaar. Heerlijk met die pittige plof onder je.
Tja, qua comfort is de ZR natuurlijk wel aangenamer, maar het blijft lekker zo'n twin :)
 
er zijnook lieden met een bijna 900cc blok.. zijn er ook mensen die weten hoe dat is gemaakt?? dwz wat voor zuigers.. en nog beter heeft iemand een dynojet vermogenstest o.i.d. met zo'n twin uitgevoerd??
 
ik heb mijn kz verkocht en heb nog een blok liggen die al voor ik m kocht al een jaar of 10 onder een werkbank lag dus weet ik niets van t blok af ik heb er ook nog carburatuers bij die ook weer waaschijnlijk ? weet ik niet meer van deze fiets zijn.de linker deksel plus de spoel enz zit er dus niet meer op.
 
er zijnook lieden met een bijna 900cc blok.. zijn er ook mensen die weten hoe dat is gemaakt?? dwz wat voor zuigers.. en nog beter heeft iemand een dynojet vermogenstest o.i.d. met zo'n twin uitgevoerd??

Ik heb er ooit een zien staan en daar stond iets op de tank van: Twins in Hedel of zo (zeker 10 jaar geleden). Die was opgeboord.

Gezien mijn ervaring met deze fiets zeg ik: Niet doen. Je brengt de balans van de krukas en balansassen uit evenwicht, hij gaat nog meer trillen dan hij al doet met de kettingen die snel uitrekken. Bovendien zit het blok thermisch al aan zijn grens. Langdurig 110 rijden bij 35 graden zorgde er al voor dat mijn olielampje ging oplichten bij stationair toerental. Ook als je hard ging rijden ging de temperatuur van de olie gauw naar de 150 graden (in het carter).

Is natuurlijk allemaal op te lossen, maar waarvoor? Het is al een koppelbeest en samen met de korte overbrenging kom je echt geen trekkracht te kort. Mooiste van deze fiets: Rijden in Zwitserland, in zijn 5 met 3000 tpm volgas omhoog, prachtig...... :)
 
.

Gezien mijn ervaring met deze fiets zeg ik: Niet doen. Je brengt de balans van de krukas en balansassen uit evenwicht, hij gaat nog meer trillen dan hij al doet met de kettingen die snel uitrekken. Bovendien zit het blok thermisch al aan zijn grens. Langdurig 110 rijden bij 35 graden zorgde er al voor dat mijn olielampje ging oplichten bij stationair toerental. Ook als je hard ging rijden ging de temperatuur van de olie gauw naar de 150 graden (in het carter).

Is. Mooiste van deze fiets: Rijden in Zwitserland, in zijn 5 met 3000 tpm volgas omhoog, prachtig...... :)


Heel herkenbaar, ik heb ook een 400 twin met exact dezelfde problemen die je beschrijft. Maar 150 graden das heel heet...
Dat van dat trillen is in principe toch te elimineren door zuiges met hetzelfde gewicht te gebruiken??
 
Deze twins hebben balansassen (de 400 ook, voor zover ik mij herinner). Als de ketting nieuw is, funktioneert dat prima. Maar als de ketting wat gaat rekken, dan klopt de balancering niet meer en gaat hij trillen. Zo werkte het iig bij de 750. Daar had je niet veel last van zo lang je onder de 5000 tpm bleef. Daarboven trilde hij flink en werd hij dus ook te heet. Maar als je er mee reed zoals hij vroeg, dan hoefde je niet boven de 5000. Dan moest je ook niet veel harder dan 120 willen :) Voor mij was dat nooit een probleem, maar voor de meesten wel. Daarom zijn er ook zo weinig verkocht in Europa. En zo veel in de States.
 
hallo
ik sluit me helemaal bij gt550 aan ,ik heb nog steeds een z 750 b1 ,het is een echt koppel beest ,om wat meer snelheid te krijgen bij een lager of gelijk toerental heb ik een voortandwiel met een tandje meer gemonteerd ,werkt perfect,momenteel ben ik hem aan het restaureren in zijn orginele staat ,er zijn of worden alleen een paar verbeteringen aangebracht,zoals een andere uitlaat en een ander soort nokkenas ketting verder is er een andere koplamp op gekomen ,wel met dezelfde vorm maar met een andere soort lamp H4 deze motor heb ik in 1988 in rijen gekocht ,misschien kent gt 550 deze motor wel .
en trillen ,ach dat hoort gewoon bij dit type
 
Terug
Bovenaan Onderaan