Kawasaki72
Kawa Z1000 A1 1977
- 31 jul 2019
- 272
- 142
Nee, volsyntheet hoeft niet. Neem gewoon een halfsyntheet merkolie.
Hallo Roger! BedanktHeb ik sinds het Z-treffen in Belgie, per ongeluk via de mail geopend en niet via de browser, heb ik 2 pagina's aan nieuwe berichten gemist.
Welkom @Kawasaki72 met jouw heel bijzondere old-skool Z1000. Je laat er duidelijk geen gras over groeien. Goed bezig met het naar eigen smaak maken van de Z.
Mooi dat je een 4-2 uitlaat hebt kunnen vinden. Ze zijn er niet veel meer in goede kwaliteit, of voor absurde prijzen. Is ie motorisch en elektrisch helemaal OK?
Heel veel plezier ermee!
Ik mik er zelf ook 10W40 halfsyntheet in, maar 5W40 of 5W50 (volsyntheet) ga ik proberen als ik door de halfsyntheet heen ben.
Ervaring in andere motor leert dat het olieverbruik lager is met 5W40 volsyntheet tov 10W40 halfsyntheet. Dit is in een vloeistofgekoeld blok. In een luchtgekoelde verwacht ik dat het verschil nog groter zal zijn en zeker als ook de viscositeit van de hete olie hoger wordt.
Het verbruik in mijn Z blijkt eigenlijk nog best wel mee te vallen. Het Belgie-tripje bij zeer hoge buitentemperaturen heeft zo'n 300 ml olie gekost op 570 km. Meer dan 'normaal,' maar zeker niet dramatisch. Ik had een litertje meegenomen omdat ik verwachtte dat ie bij 32 graden best een slokje zou lusten, maar het bleek niet nodig. Pas thuis weer aangevuld van ongeveer midden peilglas naar maximaal...
Hoi Roger , En hoe was het Z- Treffen in Belgie ? nog wat foto`s gemaakt ? wij zijn benieuwdHeb ik sinds het Z-treffen in Belgie, per ongeluk via de mail geopend en niet via de browser, heb ik 2 pagina's aan nieuwe berichten gemist.
Welkom @Kawasaki72 met jouw heel bijzondere old-skool Z1000. Je laat er duidelijk geen gras over groeien. Goed bezig met het naar eigen smaak maken van de Z.
Mooi dat je een 4-2 uitlaat hebt kunnen vinden. Ze zijn er niet veel meer in goede kwaliteit, of voor absurde prijzen. Is ie motorisch en elektrisch helemaal OK?
Heel veel plezier ermee!
Ik mik er zelf ook 10W40 halfsyntheet in, maar 5W40 of 5W50 (volsyntheet) ga ik proberen als ik door de halfsyntheet heen ben.
Ervaring in andere motor leert dat het olieverbruik lager is met 5W40 volsyntheet tov 10W40 halfsyntheet. Dit is in een vloeistofgekoeld blok. In een luchtgekoelde verwacht ik dat het verschil nog groter zal zijn en zeker als ook de viscositeit van de hete olie hoger wordt.
Het verbruik in mijn Z blijkt eigenlijk nog best wel mee te vallen. Het Belgie-tripje bij zeer hoge buitentemperaturen heeft zo'n 300 ml olie gekost op 570 km. Meer dan 'normaal,' maar zeker niet dramatisch. Ik had een litertje meegenomen omdat ik verwachtte dat ie bij 32 graden best een slokje zou lusten, maar het bleek niet nodig. Pas thuis weer aangevuld van ongeveer midden peilglas naar maximaal...
Van zo`n Filmpje word Ik niet vrolijk van jammer Ik had van Roger een Mooie reportage verwacht het is toch zijn topic ?Het treffen was heel gezellig hoor. Ik heb zelf amper foto's gemaakt, maar @KawaKarel liep er ook rond met een veel mooiere camera dan het oogje van een telefoon. Ik verwacht dat hij ze wel ergens gepost zal hebben.
Of je dit nou een hoogtepunt van de meeting moet noemen of niet weet ik niet, maar ik denk dat we het er wel over eens zullen zijn dat een motor niet zo behandeld dient te worden, en zeker geen motor van de 70's.
Ik niet. Die Duitsers die deze prachtige klassiekers zo behandelen waarschijnlijk wel. Zonde! Stelletje mafketels. Maar ja, iedere zijn ding. De echte klassiekerliefhebbers hebben het met pijn in de buik staan bekijken.Van zo`n Filmpje word Ik niet vrolijk van jammer Ik had van Roger een Mooie reportage verwacht het is toch zijn topic ?
maar die was misschien wel dronken ?
Het treffen was heel gezellig hoor. Ik heb zelf amper foto's gemaakt, maar @KawaKarel liep er ook rond met een veel mooiere camera dan het oogje van een telefoon. Ik verwacht dat hij ze wel ergens gepost zal hebben.
Of je dit nou een hoogtepunt van de meeting moet noemen of niet weet ik niet, maar ik denk dat we het er wel over eens zullen zijn dat een motor niet zo behandeld dient te worden, en zeker geen motor van de 70's.
Het treffen was heel gezellig hoor. Ik heb zelf amper foto's gemaakt, maar @KawaKarel liep er ook rond met een veel mooiere camera dan het oogje van een telefoon. Ik verwacht dat hij ze wel ergens gepost zal hebben.
Of je dit nou een hoogtepunt van de meeting moet noemen of niet weet ik niet, maar ik denk dat we het er wel over eens zullen zijn dat een motor niet zo behandeld dient te worden, en zeker geen motor van de 70's.
stelletje mafketels, maar dat had ik volgens mij al gezegd ....@ Bullfrog heb de uitslagen nu ook gezien, begrijp het niet.
Je had nochtans geen rode lamp tijdens de snelste run ??
@ huizebuys de Z1000 is heel geblevenmaar de Z900 die op de foto stond had een serieuze olie lekkage
Je ziet het niet goed op het blok (foto) maar de olie op het asfalt is wel degelijk van de Z900.
@ Bullfrog heb de uitslagen nu ook gezien, begrijp het niet.
Je had nochtans geen rode lamp tijdens de snelste run ??
@ huizebuys de Z1000 is heel geblevenmaar de Z900 die op de foto stond had een serieuze olie lekkage
Je ziet het niet goed op het blok (foto) maar de olie op het asfalt is wel degelijk van de Z900.
@ Bullfrog heb de uitslagen nu ook gezien, begrijp het niet.
Je had nochtans geen rode lamp tijdens de snelste run ??
@ huizebuys de Z1000 is heel geblevenmaar de Z900 die op de foto stond had een serieuze olie lekkage
Je ziet het niet goed op het blok (foto) maar de olie op het asfalt is wel degelijk van de Z900.
beetje olie (lijkt wel een oude HD) kan gebeuren,zeker nog een eerste serie Zed met een koppakking uit een stuk (hadden al moeite om olievrij te blijven bij normaal gebruik)..........ach de winter komt eraan...........kan er weer wat gesleuteld worden...............en zo blijven we lekker bezig.........
Lekker oldskool. Prachtig met die uitlaten zo.Bekijk bijlage 1427392
Zomaar een fototje
En gelijk een vraagje over een stabilisator voor de Kawa!
Bekijk bijlage 1427391
Bekijk bijlage 1427398
Bekijk bijlage 1427402
Bekijk bijlage 1427403
Zou deze passen op mijn voorvork? Diameter is 54mm en ik had mijn machetten opgemeten en die zijn 59mm?! Ook twijfel ik of deze stabilisator wel hoog genoeg is voor mijn spatbord?? Fijn weekend KawaPeet
Lekker oldskool. Prachtig met die uitlaten zo.
De stabilisator heb ik ook (zat erop toen ik de Z kocht), maar gaat niet passen icm het originele spatbord aangezien dit te hoog is.
Het past wel met een lager plastic spatbord, maar dat gaan we er natuurlijk niet opzetten.
Je kunt er natuurlijk nog wel vulbussen tussen zetten, maar daar wordt ie natuurlijk ook weer een heel stuk minder stevig voor, en dat is toch eigenlijk de reden zo'n ding te monteren.