Aussie-Tiger
MF veteraan
- 12 nov 2004
- 1.736
- 92
Ik zou gewoon een Castrol, Motul.Shell of andere goede fabrikant olie gebruiken. Inderdaad in een 10W40 half syntheet met JASO MA specificatie !
Als je echt alleen met hogere temperaturen van 15+ rijd dan kan een 20W50 ook maar voor ons klimaat is 10W 40 het meest geschikt.
De motor een paar keer van links naar rechts kantelen tijdens het leegloopproces waardoor olie uit ruimtes loopt waar het in een soort van 'bakje' staat onder een hoek werkt goed om de spoelolie er zo goed mogelijk uit te krijgen. Zo heb ik het ook gedaan toen ik van semi- naar volsyntheet ben overgestapt aangezien het niet meer dezelfde olie was die ik er weer in deed en om die reden 99% eruit wilde hebben.
Je zou de klepdeksel er ook afhalen toch? Dan kun je met een pipetje alle olie die er nog staat afzuigen.
Na een week moet het echt wel zo leeg zijn als je het kunt krijgen.
Voor het losmaken van de bouten:
Ik probeer zelf altijd eerst inwerken met kruipolie.
Eventueel kun je de boel verhitten. Dat werkt vaak ook goed. De kruipolie trekt er dan ook mooi in/tussen.
In eerste instantie verhitten met een elektrische verfbrander. Als dat niet werkt een brander met een vlammetje.
Kijk wel uit ivm benzine die redelijk in de buurt zit. Dat schijnt goed te branden heb ik me wel eens laten vertellen.
De origineel uitziende bouten met JIS-koppen zijn te koop bij Willem (classickawaparts.nl), want je zult ze waarschijnlijk gruwelijk beschadigen als ik het zo hoor.
Succes weer!
Vergeet niet het gekken stuur en rode schokbrekersEen op de uitlaten en een kapje in de verkeerde kleur na een redelijk originele A1.
≥ Klassieker - Kawasaki Z1000, fors gereviseerd - Motoren | Kawasaki - Marktplaats.nl
Heb deze kawa al 25 jaar in bezit. Vooral de eerste 7 jaar veel laten reviseren door kundige vakmensen. Door de komst van kinderen reed ik steeds minder, laatste 10 jaar nauwelijks. Met toch welwww.marktplaats.nl
Shit, 2009. Die van ons zijn meg td oud
Zolang er nog E0 is geen echt probleem.Kawasaki en E10 Brandstof - Nieuwsmotor.nl
Vanaf 1 oktober 2019 zijn tankstations verplicht om E10 brandstof te voeren. Wat houdt dit in voor uw Kawasaki motorfiets? E10 brandstof is een mengsel van 90 procent fossiele brandstof en maximaal 10 procent bio-ethanol. Ethanol is agressiever dan benzine voor zowel metalen als kunststoffen en...www.nieuwsmotor.nl
Daarna ... ?
Grappig, de emblemen op mijn Z1000 LTD waren net even anders. Die op de tank stonden bol (vorm van de tank) en die aan de zijkant waren goud kleurig.Wel emblemen kunnen scorren voor mijn KZ1000 LTD
Grappig, de emblemen op mijn Z1000 LTD waren net even anders. Die op de tank stonden bol (vorm van de tank) en die aan de zijkant waren goud kleurig.
Klopt! Die blok van mij heeft gewoon een normale kop erop.Ik had een J-blok, dus er zijn wel meer verschillen
Ik denk gewoon Spookrijden ?Heb je door de berm gemoeten, of kon je net tussen de trekkers door?
Gaaf plaatje
Kijk dat is weer eens lekker AmerikaansDe mijne is ook niet origineel en smaken verschillen maar dit is wel erg ehhh... erg.
Bekijk bijlage 1441783
De mijne is ook niet origineel en smaken verschillen maar dit is wel erg ehhh... erg.
Bekijk bijlage 1441783
Ik zou 'm zeker niet zwart spuiten, dat is dé kleur voor een schadefiets....... en op zeker die rugleuning verwijderen.
Verder eigenlijk OK.....
Ik zou 'm zeker niet zwart spuiten, dat is dé kleur voor een schadefiets....... en op zeker die rugleuning verwijderen.
Verder eigenlijk OK.....