Kawasaki Z900RS

Goed punt... Dit is mijn eerste naked en nog nooit zoveel rust gehad rond mijn hoofd.
Op mijn voorgaande motoren (ZX-9R en VTR SP1) zorgde de ruit ervoor dat mijn hoofd precies in de turbulentie zat.
Tenzij ik als een idioot op de tank ging liggen... tja... ook zoiets :')
 
Met mijn V-Strom meer last van windgeruis dan op mijn Z900RS, maar op de Suzuki draag ik een Scorpion ADX-1 helm, berucht voor zijn ‘luid zijn’…
Op de Kawa draag ik een AGV X3000, merkelijk minder windgeruis dan op de Suzuki ; op de Suzuki nochtans nu een Vario touring windscreen,beter dan het origineel, maar toch nog meer lawaai dan op de Kawa…

Logischerwijze denk ik dat de Scorpion helm de schuldige is, anders goeie helm maar ga hem toch vervangen door een Schuberth of een Shoei…
 
Logischerwijze denk ik dat de Scorpion helm de schuldige is, anders goeie helm maar ga hem toch vervangen door een Schuberth of een Shoei…
Je kan je Scorpion eens testen op de Kawa he, en omgekeerd de AGV X3000 op de V-strom, dan kan je dat alvast uitsluiten (of bevestigen) voordat je een nieuwe helm koopt.

Zou ik toch eerder denken aan een Arai New Quantic en zeker niet aan een Schubert of een Shoei.....
Ik heb destijds mijn helm vooral gekozen op pasvorm en draagcomfort. Ik heb nooit een keuze gemaakt op basis van merk/model. Ben op die manier uitgekomen op de Shark Spartan. Los daarvan, de Arai New Quantic ziet er zeker niet slecht uit!
 
Wou eerder gaan voor de Schuberth C4 Basic, blijkbaar de stilste helm op de markt. Bijgeleverde pinlock 70 moet wel vervangen worden door een 120…

De Scorpion al eens gedragen op de Kawa, blijft een ‘luide’ helm…
 
En geluid en/of turbulentie? Op mijn vorige motor (Tracer 700) droeg ik oordoppen tegen het fluiten van de wind en had ik redelijk wat last van turbulentie rond mijn hoofd. Beide euvels waren opgelost door het overschakelen naar een naked bike. Geen oordoppen meer nodig nu, en ook turbulentie hoort tot het verleden, maar ik mis toch wel een beetje de extra bescherming die een windscherm geeft. Ik twijfel dus nog :-)
oordoppen heb je altijd nodig… just saying… en Dan rij ik al met een van de stilste helmen op de markt.

turbulentie is kut, maar zo’n laag schermpje valt wel mee, dan is een topkuip stukken erger.
 
vandaag een heerlijk dagje circuit-training gedaan op het politie-circuit in lelystad. heel erg leuk om met deze motor te doen, net geen knietje aan de grond maar wel de stepjes een beetje bijgeschaafd.
had een paar weken geleden al nieuwe remblokjes gestoken voor en achter (SBS), die hebben ook wel goed op hun donder gekregen, en remmen bijzonder fijn. kon ook van hoge snelheid (tegen de 200 einde rechte stuk) vol vertrouwen in de ankers.
 
hallo vester 86 welke banden heb je ik rij met metzeler sportec ,en op openbare weg ook regelmatig middenbok aan de grond wel ook met duo mijn vrouwtje; heb nu al zo een 23,000 km op de teller
 
Weet niet hoe dat bij de huidige SBS remblokken is, ik heb in een grijs verleden ooit mijn Remschijven naar de kloten gereden van mijn GPZ900R met die blokjes omdat de originele toen niet leverbaar waren en op vakantie ging.
Bij terugkomst zoals gezegd de schijven niet meer bruikbaar.
Gelukkig op garantie nieuwe gekregen door het verhaal van niet leverbaar.....
Kijk dus uit met niet originele remblokken.....
 
oordoppen heb je altijd nodig… just saying… en Dan rij ik al met een van de stilste helmen op de markt.

turbulentie is kut, maar zo’n laag schermpje valt wel mee, dan is een topkuip stukken erger.
Mja, misschien heb je wel gelijk over het gebruik van oordoppen. Ik ga (of sinds corona "ging") veel naar concerten, en daar draag ik ze consequent. Met motorrijden heb ik echter absoluut geen last. Misschien toch eens de gewoonte kweken.
 
hallo vester 86 welke banden heb je ik rij met metzeler sportec ,en op openbare weg ook regelmatig middenbok aan de grond wel ook met duo mijn vrouwtje; heb nu al zo een 23,000 km op de teller
hiervoor met Metzeler M7rr (die sleten wat snel, 7500km) en nu zit er een combinatie op van de Conti Sportattack 3 aan de voorkant en de Conti Roadattack 3 aan de achterkant.
middenbok heb ik niet, en bij mij gaat vrouwlief op haar eigen tweewieler, dus ik heb wat meer grondspeling :)

Weet niet hoe dat bij de huidige SBS remblokken is, ik heb in een grijs verleden ooit mijn Remschijven naar de kloten gereden van mijn GPZ900R met die blokjes omdat de originele toen niet leverbaar waren en op vakantie ging.
Bij terugkomst zoals gezegd de schijven niet meer bruikbaar.
Gelukkig op garantie nieuwe gekregen door het verhaal van niet leverbaar.....
Kijk dus uit met niet originele remblokken.....
dit is de 3e motor van mezelf waar ze op komen en ik herken je ervaring (gelukkig) niet.

Mja, misschien heb je wel gelijk over het gebruik van oordoppen. Ik ga (of sinds corona "ging") veel naar concerten, en daar draag ik ze consequent. Met motorrijden heb ik echter absoluut geen last. Misschien toch eens de gewoonte kweken.
doe maar, de herrie in een motorhelm (ook een goede stille) komt al snel boven de niveau's die schadelijk zijn, zeker als je lange ritten maakt.
of laat ik het zo zeggen: doe ze sowieso in als je snelweg gaat rijden, met die snelheden (100+ ) gaat het significant sneller met gehoorschade
 
hiervoor met Metzeler M7rr (die sleten wat snel, 7500km) en nu zit er een combinatie op van de Conti Sportattack 3 aan de voorkant en de Conti Roadattack 3 aan de achterkant.
middenbok heb ik niet, en bij mij gaat vrouwlief op haar eigen tweewieler, dus ik heb wat meer grondspeling :)


dit is de 3e motor van mezelf waar ze op komen en ik herken je ervaring (gelukkig) niet.


doe maar, de herrie in een motorhelm (ook een goede stille) komt al snel boven de niveau's die schadelijk zijn, zeker als je lange ritten maakt.
of laat ik het zo zeggen: doe ze sowieso in als je snelweg gaat rijden, met die snelheden (100+ ) gaat het significant sneller met gehoorschade
Waaat zeg je...... _O-
 
Vanochtend vond ik dit afgebroken kunststof bandje onder de Z900RS op de grond in de garage onder het motorblok. Nog geen idee waar die vandaan komt. Herkent iemand dit misschien?
 

Bijlagen

  • 20210811_081619.jpg
    20210811_081619.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 30
Vanochtend vond ik dit afgebroken kunststof bandje onder de Z900RS op de grond in de garage onder het motorblok. Nog geen idee waar die vandaan komt. Herkent iemand dit misschien?
zit meestal de accu en/of boordgereedschap mee vast
 
Kan dit niet ergens anders af zijn gevallen? ziet er vrij oud uit voor een recente motor. Breken doe ze de eerste 10 jaar ook niet.
 
Vraagje... voor de winter stalling moet ik nog een connector monteren voor de Optimate. Geen probleem verder, kabeltje bestellen, monteren en klaar!

Maar dacht laatst op 't Engelse RS forum gelezen te hebben dat iemand de Optimate aansloot op de sigarettenaansteker in de kont. Kan dit?

PS. Zie dat Optimate wel zulke stekkers heeft. Maar weet niet of ze gebruikt kunnen worden om de accu op te laden.
 
stekker in de kont is na het contact geschakeld en daarmee niet geschikt om te druppelladen. gewoon rechtstreeks (mét zekering!) aan de accu is de beste manier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan