Yo DoC,
Toen mijn motor nog begrenst was, kon ik amper normaal rijden met weer als nu vanwege bevriezende carburateurs.
Ik had ook op de snelweg een erg slecht klinkend geluid/ stotteren etc (benzine tekort, geluid net alsof ie op 2 cilinders loopt).
Soms viel ie ook helemaal uit, maar na paar minuutjes wachten op de vluchtstrook liep de motor weer perfect, helaas maar voor paar honder meter, dan begon het gezeik weer.
Nu de begrenzing eraf is heb ik nergens last meer van, al een paar keer gereden met aardig koud weer, en geen slag verkeerd...
Ik denk de plaatjes in de inlaat te maken hebben met het verschijnsel.
Het zou ook aan een defect in de brandstofvoorziening kunnen zijn, maar ik gok op bevriezing.
Ey
BTW, wat doe je met 10000 toeren op 150 km/ph? in de 6e zit je stukkie lager..
Kan ook een verstopte tank ontluchting zijn.
Makkelijkst vind ik: bij droog weer en niet te volle tank, rijden zonder tankdop; als dat helpt dan deugt de tankventilatie niet.Ey x7,
Hoe kan ik dit controleren? Ben wel erg benieuwd namelijk.
Groeten,
DoC
Makkelijkst vind ik: bij droog weer en niet te volle tank, rijden zonder tankdop; als dat helpt dan deugt de tankventilatie niet.
Direct bij stilvallen dop losmaken verraadt ook al vaak (maar niet altijd) de fout met een zuigend of sissend geluidje.
Nix geen "sisje" accepteren; die tankventilatie moet goed zijn, punt uit.Hallo allemaal,
Vandaag ben ik ff naar Zoetermeer gereden met iemand achterop en heb ik niet het probleem gehad dat hij uitviel.
Toen ik aankwam en de tank opende hoorde ik wel een klein sisje, mijn vraag is nu ook op wat voor afstand zou je last moeten krijgen van geen ontluchting van de tank?
Op de terug weg was het wat drukker op de weg (file) toen ik even stoptte ging de fan aan maar ook toen is hij niet afgeslagen dus met de temperatuur van het blok heeft het ook niet te maken.
Groeten,
DoC
Nix geen "sisje" accepteren; die tankventilatie moet goed zijn, punt uit.
Bij sommige machines werkt het nog "ouderwets"met een gaatje/kanaaltje in de tankdop, andere hebben iets met extra slangen/buisjes in/aan de tank.
Dat spul moet OPEN zijn, onbelemmerd, niet gekniekt, niet beklemd.
Hallo Willem,
Dus als je een stukje hebt gereden en je opent de tank en hoord een sisje is dit niet goed.
Zou mooi zijn als dat het probeem is.
Weet iemand hoe het zit met de tankontluchint van een Kawasakie ZX6R '96
Groeten,
DoC
als het goed is loopt er een slangetje vanuit je tank, dacht aan de achterkant. Deze kan je zo los trekken. Iig moet je dan wel ff je tank losschroeven. Maar is het niet slimmer om eerst even te testen met open tank. Een klein kiertje is al genoeg des noods stop je er een doekje tussen, dan weet je zeker dat het probleem daar ligt.
Dat bedoelt ppppppppppp ook.Ook gehad alleen was het bij mij een haperende benzinepomp.
Andere pomp erop en blazen maar.