Kawasaki ZX6R gooit de hoofdzekering eruit. HELLUP

Jeroenski82

MF'er
20 mrt 2011
71
0
Maassluis
MotorForummers, heb even een technische vraag voor jullie. Misschien dat jullie me met het volgende vage probleem kunnen helpen. Misschien hebben jullie ook al eens iets soortgelijks meegemaakt. :?
Even ter verduidelijking het gaat in mijn geval om een ZX6R uit 2002 (met 636 blok).

Was pas op vakantie in Duitsland, waarbij ik op de terugweg met pech langs de kant van de weg kwam te staan. Ik reed iets van 130 a 140 op de snelweg en plots kapte de Kawa er volledig mee. Geen verlichting mee, motor platgelegd en geen enkel lampje op m'n dashboard. Gelijk koppeling in en al remmend, de vluchtstrook op gestuurd. Nog een keer geprobeerd om 'm aan te laten slaan in z'n 3 met koppeling omhoog. Totaal geen activiteit meer helaas. :?
Lang verhaal kort, de hoofdzekering bleek er uit te liggen. Had de dag ervoor in een paar onwijze wolkbreuken gereden, dus ik dacht dat er misschien iets van vocht ergens in zat.

Maar goed, met veel moeite heb ik 'm bij de dealer afgezet, maar ze hebben het zelf ook al ervaren, dat ie compleet lamgelegd werd. Alleen hebben ze nog niks kunnen vinden. Ze zijn nu de volledige kabelboom aan het checken... :/

Dus nu vroeg ik me af heeft 1 van jullie een idee (of er al ervaring mee), waar we zouden moeten zoeken?
Heb dit bericht ook al eens in het ZX6R topic geplaatst en al wat tips gekregen. Helaas is hier nog niks uitgekomen, dus dacht ik dat iemand met zo'n zelfde soort probleem te maken heeft gehad

Thanx!
 
goed gereedschap is het halve werk jongens, dus advies is om als je een amperetang aanschaft, een goede aan te schaffen, meer kan ik er niet van maken...

en idd, als je hoofdzekering 30a is, je meter op 20A UNFUSED!, oftewel dit kan hij kortstondig aan omdat dat circuit niet afgezekerd is, en je zekering vliegt eruit, kun je na 1 sessie je meter in de kliko kiepen....

die van mij was niet zo heel duur , maar kan alles meten/aan.. is ook gewoon als multimeter te gebruiken.. maar daar istie eigenlijk te onhandig voor, dus daar heb ik een gewone Fluke voor...
wat kun je meten met een ampere meter, eventueel met tang, als de hoofd zekering eruit ligt?

Kappen nou met interessant doen over ampere metingen, want als de zekering eruit ligt is er geen stroom meer.
 
wat kun je meten met een ampere meter, eventueel met tang, als de hoofd zekering eruit ligt?

Kappen nou met interessant doen over ampere metingen, want als de zekering eruit ligt is er geen stroom meer.

lieve Zot,

ik snap hieruit dat lezen je sterkste punt niet is, dat geeft ook niet,maar als je dat wel gedaan had , had je kunnen lezen dat er geopperd wordt, en niet door mij, om een ampere-meter te gebruiken in de vorm van een multimeter. Hierop heb ik alleen mijn mening gegeven, meer niet, beetje jammer dat je zo op je ziel getrapt bent door mij, ik ga hier alleen niet mijn excuses voor aanbieden

maar verder ,je hebt helemaal gelijk Zot, ik kap hiermee....

veel plezier verder in je leven hoop ik..
 
Laatst bewerkt:
"Ziel" is sowieso op Dit Forum nog nooit bewezen ... wel erg vaak het overduidelijk Gelijk Van Zot.

Doormeten/foutzoeken met behulp van een lamp(je) is een oude beproefde methode met verwaarloosbare (geldelijke) risico's.

Als ik wil weten of ik iets kan optillen zet ik het heus niet eerst op een weegschaal en zeker niet op een weegschaal die maar tot 10kg gaat.
 
lieve Zot,

ik snap hieruit dat lezen je sterkste punt niet is, dat geeft ook niet,maar als je dat wel gedaan had , had je kunnen lezen dat er geopperd wordt, en niet door mij, om een ampere-meter te gebruiken in de vorm van een multimeter. Hierop heb ik alleen mijn mening gegeven, meer niet, beetje jammer dat je zo op je ziel getrapt bent door mij, ik ga hier alleen niet mijn excuses voor aanbieden

maar verder ,je hebt helemaal gelijk Zot, ik kap hiermee....

veel plezier verder in je leven hoop ik..
wie is hier nou op zijn ziel getrapt?

De reden dat ik jullie (misschien hard) erop wijs dat een ampere meting in het huidige geval totaal nergens op slaat (ook niet met een ampere tang) is omdat veel mensen meelezen en met de door jullie verstrekte gegevens ampere meters slopen/ kabelbomen uitfikken etc.

Ik vind het best dat jullie goedbedoelde adviezen geven hoor, maar soms moet er ingegrepen worden.
 
Laatst bewerkt:
wie is hier nou op zijn ziel getrapt?

De reden dat ik jullie (misschien hard) erop wijs dat een ampere meting in het huidige geval totaal nergens op slaat (ook niet met een ampere tang) is omdat veel mensen meelezen en met de door jullie verstrekte gegevens ampere meters slopen/ kabelbomen uitfikken etc.

Ik vind het best dat jullie goedbedoelde adviezen geven hoor, maar soms moet er ingegrepen worden.


als meneer Zot dat dan ook even op een meer sociale manier doet dan.
 
1 keer is voldoende lijkt me ,zoals gezegd, een beetje normaal, niet vanuit een toon van ik is goed de rest is achterlijk.
ik heb er gewoon niet bij stilgestaan dat een hoofdzekering nog wel een 30 amp. kon zijn ,is dat nou een halsmisdrijf ?
of die zekering nou 30 amp is of 1 amp maakt geen ruk uit. Je hebt met een accu te maken die kort ruim 100 amp kan leveren over een kortsluiting.

Sorry als ik te lomp ben, maar loop dan ook niet te blaten alsof je het weet en zet er iets bij in de trent van, ik denk of ik kan het mis hebben of misschien ofzo

begrijp je wat de voltmeter in mijn verhaal doet?
 
Laatst bewerkt:
1 keer is voldoende lijkt me ,zoals gezegd, een beetje normaal, niet vanuit een toon van ik is goed de rest is achterlijk.
ik heb er gewoon niet bij stilgestaan dat een hoofdzekering nog wel een 30 amp. kon zijn ,is dat nou een halsmisdrijf ?
En als die zekering 10 ampere was, durf jij daar je meter aan te wagen ?
Voordat die zekering springt moet er voor een langere tijd 20 ampere lopen alvorens hij springt.
Zolang de zekering blijft springen kan je geen stroom meten.
 
of die zekering nou 30 amp is of 1 amp maakt geen ruk uit. Je hebt met een accu te maken die kort ruim 100 amp kan leveren over een kortsluiting.

Sorry als ik te lomp ben, maar loop dan ook niet te blaten alsof je het weet en zet er iets bij in de trent van, ik denk of ik kan het mis hebben of misschien ofzo

begrijp je wat de voltmeter in mijn verhaal doet?

die vervangt de ampere meter ?
sorry maar iets anders kan ik niet verzinnen
 
die vervangt de ampere meter ?
sorry maar iets anders kan ik niet verzinnen
Nee, VOORKOMT het foutief/fataal gebruik van een Ampèremeter in een opstelling met onbekende stroombegrenzing.

Deze discussie schiet niet op, je hebt enige basiskennis electriciteit nodig zonder welke "verzinnen" niets helpt.

Ik zeg het kort maar bedoel het niet onvriendelijk.
 
die vervangt de ampere meter ?
sorry maar iets anders kan ik niet verzinnen
Een voltmeter wordt parallel geschakeld met het object waarover de spanning wordt gemeten. Een amperemeter in serie om stroomsterkte te meten.

Een voltmeter heeft een heel hoge interne weerstand, een amperemeter een hele lage.

~[edit]
ik begin hieraan, maar besef dat ik hier geen cursus elektro kan geven en Willem gelijk heeft
 
Laatst bewerkt:
Een voltmeter wordt parallel geschakeld met het object waarover de spanning wordt gemeten. Een amperemeter in serie om stroomsterkte te meten.

Een voltmeter heeft een heel hoge interne weerstand, een amperemeter een hele lage.

\[edit]
ik begin hieraan, maar besef dat ik hier geen cursus elektro kan geven en Willem gelijk heeft


electronica is nooit een sterk punt geweest bij [ maar dat had je al door ] , ik probeerde alleen iemand te helpen met iets dat bij mij toen wel werkte [ zie eerdere post]
zoals ik eerder ook al aangaf had ik er even niet bij stilgestaan dat het over de hoofdzekering ging [ wel gelezen ].
nou ja , hebben we toch lekker een topic een beetje vervuilt :+
nou nog een reactie van de TS of het allemaal weer werkt [ of niet ]
 
TS als in TopicStarter? Maakt niet uit hoor :) Ben zoiezo al erg blij met de vele (ook) nuttige tips.
Ben vandaag weer bij de dealer geweest met alle tips op papier bij me. Heb ook gelijk de info van Lemstra Motoren doorgegeven en ze gaan contact met hen opnemen. Morgen heeft de dealer 'm ingepland staan, dus hopelijk hebben ze al snel iets gevonden...
Keep u posted.
 
Hi,
Die motor van Exhar was ik ook mee bezig en was na alle wijsheid ook een factor geluk bij, hij zat goed verstopt !
Is waarschijnlijk geen vergelijk (was een 2010 zx6 met draadbreuk thv de gaskleppen bij de T afsplitsing in de draadboom. en ging over 20A zekering van de ontsteking)
Dat was sowieso een zoek-partij van tig uur :9

Het is heel waarschijnlijk de spannings regelaar :X

komt vast wel weer goed
Greetz FF
 
Laatst bewerkt:
Hi,
Die motor van Exhar was ik ook mee bezig en was na alle wijsheid ook een factor geluk bij, hij zat goed verstopt !
Is waarschijnlijk geen vergelijk (was een 2010 zx6 met draadbreuk thv de gaskleppen bij de T afsplitsing in de draadboom. en ging over 20A zekering van de ontsteking)
Dat was sowieso een zoek-partij van tig uur :9

Het is heel waarschijnlijk de spannings regelaar :X

komt vast wel weer goed
Greetz FF
'k Weet nog zo... Na 100(ok, misschien iets meer) meter kon ik weer terug lopen en begon 't zoektochtje weer opnieuw :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan