Kawasaki ZXR 400 topic deel 44:laat het voorjaar maar komen!

Luttenberg ken ik niet....zoals Oss trouwens.
Naar het schijnt zijn het regelmatigheidswedstrijden en geen endurance of races....? Is dat correct.🤔 ?

Luttenberg = raalte idd regelmatigheidswedstrijden.
Oss (pinksterraces) ken wel een endurance race.
 
400 is fantastisch!

Ik zit er graag één bij naast hebben staan. *D

Hier staat er nog een.. met een hoop onderdelen.. Wellicht is hij te koop als er iemand interesse heeft.....

Van de 400cc's vierpotters (cbr400rr, fzr400rr, zxr400, vfr400) is de zxr één van de kleinere?
Ik zou dolgraag zo'n machine hebben maar ik ben 1.93 met vrije lange benen en een slechte knie. Moet ik het uit mijn hoofd zetten?

Ik ben ook van diezelfde lengte.
Het is minder comfortabel, maar heb er jaren met plezier op gereden.
 
Laatst bewerkt:
Luttenberg ken ik niet....zoals Oss trouwens.
Naar het schijnt zijn het regelmatigheidswedstrijden en geen endurance of races....? Is dat correct.🤔 ?
Race demo's georganiseerd door de SAM en BOT. Dit jaar ligt alles op zijn gat ivm het covid probleem.
Alleen Luttenberg 26 september en Oosterwolde 3 oktober gaan nog door.
Word veel met ZXR400 gereden in de EVO klasse.
Zijn een paar ex NK rijders bij die behoorlijk hard rond gaan op de stratencircuits.
 
Wie heeft hier zijn ZXR motorisch getuned.?
Ik bedoel dan het brandstof systeem.

Mijn brommer loopt als ie wat koud is beroerd in de lagere toeren,warm is het ook niet geweldig.reageerd zeer traag op het gas.
Wat gas en hij slaat af,de motor "smoort"
Nu heb ik gisteren het bovenste kapje van de aibox verwijderd en de "huls"in de inlaad pijp,allebei,geheel links boven.
In die huls zat een half vergaan schuim.
Ik heb de indruk dat ie nu een stuk meer lucht krijgt.
Start zonder choke en pakt nu wel koud op zonder af te slaat (uiteraard geen vol gas ,maar met beleid)
Testen gaat nu even niet ,geen kenteken of licht.

Heeft iemand meer deze modificatie gedaan en of verder de brommer getuned aan het brandstof systeem?
En gaf het een winst in het hogere midden gebied(+ 8000 rpm)op koppel en/of pk.?
Ik denk dan aan ca 10%,anders lijkt het me de moeite niet waard.
Ik wil hiermee,tevens,mijn "toegenomen goede leven",wat compenseren 😇


AIR-FILTER-Kawasaki-MOTOS-400-1999-ZXR400-ZX400-L9-B_07.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft hier zijn ZXR motorisch getuned.?
Ik bedoel dan het brandstof systeem.

Mijn brommer loopt als ie wat koud is beroerd in de lagere toeren,warm is het ook niet geweldig.reageerd zeer traag op het gas.
Wat gas en hij slaat af,de motor "smoort"
Nu heb ik gisteren het bovenste kapje van de aibox verwijderd en de "huls"in de inlaad pijp,allebei,geheel links boven.
In die huls zat een half vergaan schuim.
Ik heb de indruk dat ie nu een stuk meer lucht krijgt.
Start zonder choke en pakt nu wel koud op zonder af te slaat (uiteraard geen vol gas ,maar met beleid)
Testen gaat nu even niet ,geen kenteken of licht.

Heeft iemand meer deze modificatie gedaan en of verder de brommer getuned aan het brandstof systeem?
En gaf het een winst in het hogere midden gebied(+ 8000 rpm)op koppel en/of pk.?
Ik denk dan aan ca 10%,anders lijkt het me de moeite niet waard.
Ik wil hiermee,tevens,mijn "toegenomen goede leven",wat compenseren 😇


Bekijk bijlage 1533886

Wanneer je dat verwijderd......zal je grotere sproeiers moeten gaan gebruiken omdat er dan meer lucht aangevoerd gaat worden.
Enigste wat je er nu mee bereikt is dat hij niet meer op toeren komt omdat hij nu veel te veel lucht krijgt.
Het is of of. Grotere sproeiers of slecht lopen in de hogere regionen. Voor grotere sproeiers word het uitvogelen tot welke maat. Snorkel en kap weer terug plaatsen.
Goedkopere oplossing is....het gewone luchtfilter verwijderen. Dynamo verwijderen. Krijg je mss een pk winst van max 3.
Ander uitlaat systeem plaatsen en andere nokkenas maakt al veel uit. Maar dat gaat in de papieren lopen.
 
Wanneer je dat verwijderd......zal je grotere sproeiers moeten gaan gebruiken omdat er dan meer lucht aangevoerd gaat worden.
Enigste wat je er nu mee bereikt is dat hij niet meer op toeren komt omdat hij nu veel te veel lucht krijgt.

Het is of of. Grotere sproeiers of slecht lopen in de hogere regionen. Voor grotere sproeiers word het uitvogelen tot welke maat. Snorkel en kap weer terug plaatsen.
Goedkopere oplossing is....het gewone luchtfilter verwijderen. Dynamo verwijderen. Krijg je mss een pk winst van max 3.
Ander uitlaat systeem plaatsen en andere nokkenas maakt al veel uit. Maar dat gaat in de papieren lopen.
Gisteren.

Ik heb het uiteindelijke lucht filter niet vervangen of verwijderd(dus geen k&N of iets dergelijks),dus de hoeveelheid luchtintake zou hetzelfde moeten zijn.
Ik denk vooral de luchtweerstand naar en gedeeltelijk in de airbox verkleint te hebben,dus een betere airflow.(snorkel zit er nog in maar binnenwerk(een soort rooster dat langs de wand loopt,met foam)verwijderd.
Verder is alles gemakkelijk terug te plaatsen,mocht hij bovenin te arm gaan lopen.
 
Gisteren.

Ik heb het uiteindelijke lucht filter niet vervangen of verwijderd(dus geen k&N of iets dergelijks),dus de hoeveelheid luchtintake zou hetzelfde moeten zijn.
Ik denk vooral de luchtweerstand naar en gedeeltelijk in de airbox verkleint te hebben,dus een betere airflow.(snorkel zit er nog in maar binnenwerk(een soort rooster dat langs de wand loopt,met foam)verwijderd.
Verder is alles gemakkelijk terug te plaatsen,mocht hij bovenin te arm gaan lopen.
Probeer deze lui eens
 
Aah van "blokkie"ik ga het lezen

Ik heb hem vandaag gestart op een achterbok en in de versnelling warm laten draaien.
Eenmaal warm enkele keren open gedraaid tot de begrenzer,reageert goed op het gas.
Eerst zo maar eens proberen.
Als ik je voorbij kom op de Luttenberring,is het prima in orde. 🤗
Of jij staat op semi slicks en ik op mijn straatbanden,in de regen🤔
 
Laatst bewerkt:
Aah van "blokkie"ik ga het lezen

Ik heb hem vandaag gestart op een achterbok en in de versnelling warm laten draaien.
Eenmaal warm enkele keren open gedraaid tot de begrenzer,reageert goed op het gas.
Eerst zo maar eens proberen.
Als ik je voorbij kom op de Luttenberring,is het prima in orde. 🤗
Of jij staat op semi slicks en ik op mijn straatbanden,in de regen🤔

Lol....op de bok gaat niet werken.....ding moet echt belast worden.
Ik neem 2 400's mee....dus doe je best. 😉😉
 
Lol....op de bok gaat niet werken.....ding moet echt belast worden.
Ik neem 2 400's mee....dus doe je best. 😉😉

Je speelt vals 🤔 😏
Bok in zijn 6 😍,dus iets belast als van die bok geflikkert was 😲
Ik heb nog 2 circuitdagen dus ik kan nog testen maar eigenlijk wil ik de daytona 675 dan nog uitlaten🤗
Kan hem ook eens testen op een lokaal industrie terrein hier😜
Maar eigenlijk moet ie goed lopen AF is niet veranderd
 
Je speelt vals 🤔 😏
Bok in zijn 6 😍
Ik heb nog 2 circuitdagen dus ik kan nog testen maar eigenlijk wil ik de daytona 675 dan nog uitlaten🤗
Kan hem ook eens testen op een lokaal industrie terrein hier😜
Maar eigenlijk moet ie goed lopen AF is niet veranderd
Gas geven op de bok in de versnelling....... achterrem intrappen 😎😎
 
Als het slecht staat begint het te sputteren bij 10k aan toeren en komt er niet overheen. Denk er aan je remschijf word wel bloed heet zo. Zie het als een dyno run met de rem er op.

ja dat had ik me al gerealiseerd.ik denk dat ik hem maar eens illegaal uit ga laten 🥳 😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan