Kerkenjagers Topic

Je zou er in kunnen geloven..............................?

Het werkwoord zegt 't al:"geloven"
De één gelooft iets wel, en de ander doet dat niet. Een discussie waar we niet uit gaan komen.
Aan mij zijn die middeleeuwse spreuken iig niet besteed.
Simpel gezegd;
6 dagen werken en de 7e dag is rustdag en ga je naar de kerk.
7e dag doe je niets waarbij een ander ook voor jou moet werken.

Tja ieder zo zijn ding.

Ik hoop dat je nu begrijpt waar het vandaan komt en waarom men zo denkt.
 
Mee eens met Mean-Machine uut Ee! Alleen met Middeleeuws zit ik nog even mee. Als ik de teksten goed lees, is het behoorlijk eertijds. Zelfs "voortijdelijk" (!?). Wat mij betreft genoeg hierover. We zouden beide met een pint en met de motorlaarzen op tafel verder moeten praten. Kom alleen niet zo vaak in Ee...
 
Mogelijk alleen dan als je fundamentalistisch islamitisch bent met een terroristisch oogmerk, Lert.
 
Dat komt door hun geloofsovertuiging.

Gedenk den sabbatdag, dat gij die heiligt.
Zes dag zult gij arbeiden en al uw werk doen.
Maar de zevende dag is de sabbat des Heeren uws Gods; dan zult gij geen werk doen. gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch een vreemdeling die in uw poorten is.
Want in zes dagen heeft de Heere den hemel en de aarde gemaakt, de zee, en alles wat daarin is, en Hij rustte ten de zevenden dage; daarom zegende de Heere den sabbatdag en heiligde denzelven.
(Exodus 20: 7-11)
Dit zijn texten uit de pre-historie.
Wat is 6e en 7e dag? Voor mij zijn alle dagen hetzelfde. De zon komt op en gaat weer onder.
Nu snap ik ineens waarom al die gasten die op zondag-morgen uit de kerk komen met zo'n uitgestreken gezicht lopen.
Ik heb 't na deze paar regels al helemaal gehad. :r
Mogelijk alleen dan als je fundamentalistisch islamitisch bent met een terroristisch oogmerk
Alles wat fundamentalistisch is, is verwerpelijk.
Ergste is dat ieder geloof helemaal in zichzelf is gekeerd, met het dogma dat alleen 'hun geloofsbeleving' de ware is.
Dat geldt voor islam, refo, joods of welke idioterie dan ook. Voor mij is het allemaal hersenspinsel.

In het verleden sloegen ze elkaar de kop in als je niet bij het 'goede' geloof was.
De extreme islam doet dat zelfs nu nog dmv terrorisme.
 
St.Agathakerk in Eys
20230909_112540~2.jpg
20230909_114614~2.jpg
 
KGjokZz.jpg


Toen was Heretic nog heel, tien minuten voordat dat niet meer zo was.
IMG_20230929_161757.jpg


O.L. Vrouw Hemelvaartkerk in Hoogerheide.

Nou, Lert, ik kan je de handdrukken... Toen was Kawasaki Z 750 nog heel, tien minuten voordat dat niet meer zo was.
Vanmiddag ontslagen uit het ziekenhuis Bravis Bergen op Zoom. Had de bocht bij de toerit nr. 30 "te wijd" genomen en belande met het ongeveer een snelheid van 70 km/h in de berm en ging letterlijk onderuit. Met ambu weggebracht naar Bravis. Na Röntgenfoto's, echo en scan wordt meegedeeld: meneer uw sleutelbeen en 5 ribben zijn gebroken...
 
Vanmiddag ontslagen uit het ziekenhuis Bravis Bergen op Zoom. Had de bocht bij de toerit nr. 30 "te wijd" genomen en belande met het ongeveer een snelheid van 70 km/h in de berm en ging letterlijk onderuit. Met ambu weggebracht naar Bravis. Na Röntgenfoto's, echo en scan wordt meegedeeld: meneer uw sleutelbeen en 5 ribben zijn gebroken...
Ai.... da's nie zo mooi!! Beterschap!
 
Bekijk bijlage 1930923

O.L. Vrouw Hemelvaartkerk in Hoogerheide.

Nou, Lert, ik kan je de handdrukken... Toen was Kawasaki Z 750 nog heel, tien minuten voordat dat niet meer zo was.
Vanmiddag ontslagen uit het ziekenhuis Bravis Bergen op Zoom. Had de bocht bij de toerit nr. 30 "te wijd" genomen en belande met het ongeveer een snelheid van 70 km/h in de berm en ging letterlijk onderuit. Met ambu weggebracht naar Bravis. Na Röntgenfoto's, echo en scan wordt meegedeeld: meneer uw sleutelbeen en 5 ribben zijn gebroken...
Sjeezus man. Altijd naar om te horen. Is je motor nog te repareren? En gaat het met jezelf een beetje?
 
Vanmiddag ontslagen uit het ziekenhuis Bravis Bergen op Zoom.
Had de bocht bij de toerit nr. 30 "te wijd" genomen en belande met het ongeveer een snelheid van 70 km/h in de berm en ging letterlijk onderuit.
Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Bij mijn thuisreis in laatste vakantie zat ik bijna in de berm. Ik dacht effe overal aan, maar dus niet aan de weg.
Net na vertrek zat ik te mijmeren over mijn laatste verblijf op camping, of ik mss iets vergeten kon zijn en over de komende reis naar huis.

Ik reed ineens op het randje van de weg, en verwachtte al dat ik de greppel in zou rijden.
Wonder-boven-wonder beurde dat (net) niet. Pffffffffff
 
Terug
Bovenaan Onderaan