Kerkenjagers Topic

Is je motor nog te repareren? En gaat het met jezelf een beetje?
Heb de motor niet van dichtbij kunnen bekijken, omdat ik met de ambulance werd afgevoerd. Kon bijvoorbeeld niet zien of er ergens iets lekte. Had net daarvoor net in Essen (België) getankt... Zag wel klei en bermvegetatie op de motor en dat de kentekenplaat er af lag en dat laatste vond ik vreemd, want ik was toch geen spookrijder? Blijkbaar is de motor bij het ongeval in ieder geval 1 keer een halve slag gedraaid. Toen zag ik met mijn versufte hoofd dat de grond achter de motor was omgewoeld...
Met mij gaat het momenteel redelijk goed. Zit wel onder de morphine. Kan i.v.m. pijn voorlopig niet horizontaal slapen. Woensdag wordt er tijdens een operatie een plaatje tegen het sleutelbeen gezet.

Wonder-boven-wonder beurde dat (net) niet. Pffffffffff
De wonderen zijn blijkbaar de wereld nog niet uit, Mean-machine😉!
 
@DeVries nogmaals beterschap! Hopelijk zakt de pijn snel en herstel je zonder restklachten!!

Motor is vervelend maar vervangbaar… dus niet al teveel zorgen om maken hoe fijn en gehecht je ook aan de motor bent…
 
Zo juist de persoon gebeld die mij geholpen heeft bij het ongeval. Ik weet nu dat hij (in tegenovergestelde richting) de afrit nam en mij in de bosshage zag verdwijnen, want anders werd ik pas (veel) later opgemerkt als ik niet bij kennis zou komen, want wat ik nu hebben ze voor een deel eruit gehaald...
 
Het is off topic, maar plaats het hier maar even ter afronding. Eind van de middag was de reparatie/operatie afgehandeld. Hebben met 9 schroeven bevestigingsstuk (zie foto van te korte reserveonderdeel hieronder) op sleutelbeen vastgeschroefd.
 

Bijlagen

  • IMG_20231004_205436.jpg
    IMG_20231004_205436.jpg
    34,4 KB · Weergaven: 2
Bekijk bijlage 1930923

O.L. Vrouw Hemelvaartkerk in Hoogerheide.

Nou, Lert, ik kan je de handdrukken... Toen was Kawasaki Z 750 nog heel, tien minuten voordat dat niet meer zo was.
Vanmiddag ontslagen uit het ziekenhuis Bravis Bergen op Zoom. Had de bocht bij de toerit nr. 30 "te wijd" genomen en belande met het ongeveer een snelheid van 70 km/h in de berm en ging letterlijk onderuit. Met ambu weggebracht naar Bravis. Na Röntgenfoto's, echo en scan wordt meegedeeld: meneer uw sleutelbeen en 5 ribben zijn gebroken...

Shit, ik lees dit nu pas. Hopelijk goed aan het herstellen, het kan zo snel gebeuren he. 1 momentje van onoplettendheid met verkeerde inschatting en je ligt zo in het ziekenhuis 😬
 
Heerlijke temperaturen vandaag dus vanmiddag ff een rondje door de Achterhoek gemaakt...


Kerk in Baak


Kerk in Vierakker bij Wichmond. Voor herfstkleuren was ik er net iets te vroeg.
Wie weet een inspiratie voor jullie om er de komende weken eens naar toe te toeren...
Er zit een restaurant naast dus het kan een pauzeplaats zijn.
Ben daar niet geweest, had enkele kilometers eerder in Baak al een stop gemaakt.




Kerk in Vierakker van binnen

 
Eindelijk na 2 maanden (van reparatie en herstel) weer op de motor. Vandaag ook de nieuwe Dunlop banden ingereden in Noord Beveland. Was wel koud op de motor (rond vriespunt). Bij Kats en Colijnsplaat beide kerken even op de kiek gezet.
IMG_20231201_153254.jpg

Kevin en Esmeralda trouwen vandaag (1-12) in de kerk te Kats blijkbaar.
IMG_20231201_155333.jpg

In Colijnsplaat opnieuw een witte kerktoren.
 

Bijlagen

  • IMG_20231201_153254.jpg
    IMG_20231201_153254.jpg
    223,9 KB · Weergaven: 1
  • IMG_20231201_155333.jpg
    IMG_20231201_155333.jpg
    126,9 KB · Weergaven: 1
Vandaag met zon en wind even naar de zuiderburen om goedkoper te tanken en om te shoppen. Sint Laurentiuskerk in Zelzate even van dichtbij bekeken. De hoge kerktoren van 65 meter kreeg ik niet helemaal op de kiek. De kerk is in beide wereldoorlogen zwaar beschadigd, maar ook weer opgebouwd.
IMG_20240126_150633.jpg

De kerkorgel dateert van 1953 en is gebouwd door de firma Loncke.
IMG_20240126_151148.jpg
 
Veel van die orgels uit die tijd (jaren 50) zijn nachtmerries qua onderhoud. Heel vaak met elektrische tractuur die het nu begeeft (of al lang begeven heeft), en er was die trend om de pijpen open en bloot te laten staan ipv in een orgelkast te steken. Gevolg is dat stof en andere zaken er gemakkelijk in kunnen.

Wel mooie foto's, ben zelf nog nooit in Zelzate geweest, enkel op doortocht richting zee.
 
Dat heb ik niet gelezen. Het is misschien te achterhalen. In sommige kerken is niet alleen het aantal bekend, maar zijn ook de namen van de overledenen tijdens het bouwen te achterhalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan