Heb het zelfde probleem met mijn ketting/tandwielen.
Na een stuk rijden hangt de ketting slap. volgende ochtend na de motor met de hand weggeduwd te hebben staat de ketting weer super strak.
Kreeg hier op het forum te horen dat het kwam door verkeerde slijtage aan de tandwielen. Waarschijnlijk slechte kwaliteit. Of ketting/tandwielen vervangen en een van de oude onderdelen laten zitten.
Oplossing -> nieuwe ketting set.
(en dit keer een goede kwaliteit)
iets wat warm wordt zet uit,maar of dat zoveel uit maakt....?
Ook wel binnen 5000 met smeren. Als je een mooiweerrijder bent zonder dat je wheelies maakt niet, maar rij je ook door zand, water en zout dan reken maar op een veel snellere slijttage.Op donderdag 08 juli 2004 15:33 schreef Daedalus het volgende:JT en Tsubaki zijn volgens mij wel goede merken. Het is denk ik wel mogelijk om een kettingset binnen 10k om zeep te helpen door niet te smeren/spannen.
Staal zet 12*10^6 m/m°C uit. Oftewel een meter staal wordt 1,2mm langer bij 100°C temperatuurstijging. Nou weet ik niet hoe heet een ketting wordt maar lijkt me in de praktijk nogal meevallen.
Als strak staan komt door het stroef lopen van enkele schakels zou ik toch een soort van zigzag patroon in mijn ketting moeten zien. En dat zie ik niet want daar staat ie te strak voor...maar we houden hem erin.