Ketting loopt niet lekker. Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZX7RULES

MF veteraan
7 mrt 2005
12.815
0
LEEUWARDEN
Hallo,ik heb net een nieuw ketting en tand wielen op mijn zx7r gekregen.
Als ik nu de motor op de achter bok zet en de motor in de eerste versnelling stationair laat lopen ,loopt het ketting niet lekker over de tand wielen.
Het ketting slaat als een wilde heen en weer,ketting zit wel mooi strak.
Plus ik voel nu steeds trilling in mijn voet steunen en hand vaten onder het rijden ,anders nooit.
Ik ga volgende week met deze motor op vakantie,wie kan mij vertellen wat er mis is ?. :? -O-
 
Deze heeft het pas volgende week aan tijd helaas. -O-
Bullshit, als zij de ketting er net op hebben gelegd, en daarna loopt de ketting naar jouw mening niet goed, moeten zij er naar kijken en eventueel oplossen.

Waarschijnlijk zitten de tandwielen niet op één lijn of zit er een hard stuk (een te vast geklonken klinkschakel bijvoorbeeld) in de ketting.
 
Bullshit, als zij de ketting er net op hebben gelegd, en daarna loopt de ketting naar jouw mening niet goed, moeten zij er naar kijken en eventueel oplossen.

Waarschijnlijk zitten de tandwielen niet op één lijn of zit er een hard stuk (een te vast geklonken klinkschakel bijvoorbeeld) in de ketting.

Ketting plus tand wielen (DID)via internet gekocht, zwart er onder laten zetten
Dit was wel een ketting aan een stuk, bij deze is een schakel tussen uit gehaald
en met een klink schakel aan een gezet.
Ga er zeker mee terug maar ik wil graag jullie kennis ook gebruiken.
:}
 
Weet je dan zeker dat ie niet te strak staat ?, ik heb ook een ketting aan een stuk gekocht speciaal voor mijn VTR en die was precies goed op lengte
 
Hmmm ... waarom krijg ik het idee dat Beun de Haas z'n naam waar heeft gemaakt B| Probleem is dat je nu ook geen enkel recht hebt op een goede afhandeling, er is namelijk geen officiële overeenkomst.

Weet je zeker dat ketting en tandwielen bij elkaar horen?
 
Op de bol loopt het achterwiel onbelast, het kan geen kracht overbrengen. Als ik mijn motor (recent ook kett/tandwielen verv.) op de bok zet, slaat de ketting ook als een dolle.trillingen kunnen door diverse andere dingen ontstaan. Komt de trilling niet vanuit de motor (carbs niet synchroon) of is er iets anders aan de hand. De set die je gemonteerd hebt, zijn de tandwielen recht (geen slag erin) loopt het a tandwiel mooi rond, maw zit het gat precies in de midden. Heb je geen hard stuk in de ketting door het ketting-klinken?

De Kale
 
Hmmm ... waarom krijg ik het idee dat Beun de Haas z'n naam waar heeft gemaakt B| Probleem is dat je nu ook geen enkel recht hebt op een goede afhandeling, er is namelijk geen officiële overeenkomst.

Weet je zeker dat ketting en tandwielen bij elkaar horen?
(Beun de haas)is een erkent motor monteur,ik heb hem daar verder naar tevredenheid in onderhoud. :]
 
Op de bol loopt het achterwiel onbelast, het kan geen kracht overbrengen. Als ik mijn motor (recent ook kett/tandwielen verv.) op de bok zet, slaat de ketting ook als een dolle.trillingen kunnen door diverse andere dingen ontstaan. Komt de trilling niet vanuit de motor (carbs niet synchroon) of is er iets anders aan de hand. De set die je gemonteerd hebt, zijn de tandwielen recht (geen slag erin) loopt het a tandwiel mooi rond, maw zit het gat precies in de midden. Heb je geen hard stuk in de ketting door het ketting-klinken?

De Kale

Ik heb ook net nieuwe banden MPP ,heb gelezen dat deze ook extra trilling in de steunen en hand vaten kunnen afgeven .
 
Interesseert me wel...
Als ik mijn motor op de bok zet begint de ketting ook te slaan als ik hem in zijn 1ste laat draaien, na ongeveer een minuutje ofzo betert dit automatisch en tijdens het rijden merk je er niets van...

Ook mijn vorige motor had hier "last" van zelfs met nieuwe ketting en tandwielen...

:?
 
Interesseert me wel...
Als ik mijn motor op de bok zet begint de ketting ook te slaan als ik hem in zijn 1ste laat draaien, na ongeveer een minuutje ofzo betert dit automatisch en tijdens het rijden merk je er niets van...

Ook mijn vorige motor had hier "last" van zelfs met nieuwe ketting en tandwielen...

:?

Het is ook meer knarsen en slaan van het ketting op de tand wielen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan