Ketting loopt niet lekker. Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZX7RULES

MF veteraan
7 mrt 2005
12.815
0
LEEUWARDEN
Hallo,ik heb net een nieuw ketting en tand wielen op mijn zx7r gekregen.
Als ik nu de motor op de achter bok zet en de motor in de eerste versnelling stationair laat lopen ,loopt het ketting niet lekker over de tand wielen.
Het ketting slaat als een wilde heen en weer,ketting zit wel mooi strak.
Plus ik voel nu steeds trilling in mijn voet steunen en hand vaten onder het rijden ,anders nooit.
Ik ga volgende week met deze motor op vakantie,wie kan mij vertellen wat er mis is ?. :? -O-
 
Ik heb pas geleden mijn ketting even iets strakker gezet en had daarna precies hetzelfde als jij nu zegt. Ook maakte hij meer herrie.
Daarna heb ik hem weer ietjes minder strak gezet en loopt als een ethioper.
Dus ik zou zeggen, geef hem iets meer ruimte. ;)
 
ik zou maar eens het oude tandwiel bij het nieuwe houden.
Als ze een verkeerde ( ik meen dat het spoed heet) geleverd hebben lijken ze heel veel op elkaar maar dan verspringt de ketting om de 4 / 5 tanden.

ik heb ook een keer een verkeerd tandwiel meegekregen, lag gewoon in de verkeerde bak bij dat bedrijf, wel lullig, kon er weer huppeldepup km voor rijden om om te ruilen , maar goed.

als een beun dat erop heeft gezet is het wel een goeie l*l dat hij/zij dat zelf niet gezien/gemerkt heeft.
maar jij bent dan weer verantwoordelijk voor wat je hem levert om dr op te zetten, dus zou het 50/50 doen ofzo.

succes
 
ik zou maar eens het oude tandwiel bij het nieuwe houden.
Als ze een verkeerde ( ik meen dat het spoed heet) geleverd hebben lijken ze heel veel op elkaar maar dan verspringt de ketting om de 4 / 5 tanden.

ik heb ook een keer een verkeerd tandwiel meegekregen, lag gewoon in de verkeerde bak bij dat bedrijf, wel lullig, kon er weer huppeldepup km voor rijden om om te ruilen , maar goed.

als een beun dat erop heeft gezet is het wel een goeie l*l dat hij/zij dat zelf niet gezien/gemerkt heeft.
maar jij bent dan weer verantwoordelijk voor wat je hem levert om dr op te zetten, dus zou het 50/50 doen ofzo.

succes
Zou kunnen maar de DID set word in een doos geleverd dus zou het goed moeten zijn ,maar ja misschien heb je gelijk. ;)
 
Hobbelt de motor enigzins bij zachtjes rijden, of een beetje snokkeren (heel kort afremmen/versnellen) bij gelijk toerental?

Aangezien ik bovenstaande bij mijn motor herken, meng ik me ook maar ff in deze discussie. Ik heb sinds een aantal weken een 2ehands motor gekocht en nu viel me laatst op dat de ketting er niet lekker strak (lees 2/3 cm speling) onder de motor zat. Na ik hem gespannen had was die na een paar honderd kilometer weer slap.... weer spannen... en je raadt het al, na wederom een paar honderd kilometer....zo slap als :+ ... Kan ik nu concluderen dat mijn ketting z'n beste tijd heeft gehad of moeten mijn caburateurs gesynchroniseerd worden ?? Ik heb het in hogere versnellingen namelijk niet dat de ketting klappert, alleen in de eerste |(
 
dat een onbelastte ketting snokkert ;) vind ik niet gek :N
geef hem op de bok eens wat weerstand met je achterrem.
dan is het vast verdwenen :Y
plotselinge trillingen kunnen er ook altijd geweest zijn maar nu pas opvallen doordat er andere trillingen weg zijn en je wat zenuwachtig word.
de kettingspanning klopt toch wel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan