Een scottoiler met olie van scottoiler is niet de verkeerde smering denk ik toch.Je bent heel wat O ringen kwijt zie ik .
oorzaak verkeerde smering middel of /en verkeerde schoonmaak middel .
vertel
Aan de andere kant zie ik ze toch echt niet meer zitten:De oringen zitten er gewoon tussen,
Bekijk bijlage 1803880
Nee, breken lijkt mij ook geen goed idee. Maar ik vraag me zelf dus ook af waarom dit er nu al zo aan toe is.Doordat de Xringen (of O) eruit / weg zijn, is het vet ook uit de bussen.
Waardoor het nu wel heel hard slijt.
Doorrijden totdat waarschijnlijk de ketting tijdens het rijden breekt, lijkt me niet wenselijk.
Zal je net zien dat hij een gat in je blok slaat, waardoor de schade behoorlijk oploopt.
Naast het weg zijn van de X (of O) ringen, heb ik nooit gezien dat de schelle van de bus af komen (waardoor het nu zo breed is geworden)!
Is het voor- en achter-tandwiel uitgelijnd (dat ze netjes recht achter elkaar staan)!
Ben ook wel benieuwd hoe dit er na 14k er zo uit kan zien!
En dit:Een scottoiler met olie van scottoiler is niet de verkeerde smering denk ik toch.
Schoonmaken doe ik eigenlijk nooit, tenzij er echt dikke rommel op zit
Hallo,
Ik heb op mijn Ninja 1000sx ineens ruimte tussen schakels en rollen, ketting zit er nu zo'n 14k (1 jaar) op en heeft een scottoiler.
Nou ben ik ermee langs gereden bij de garage, en die zegt dat dit komt door teveel smeren en zand. Maar ik rij er nooit mee off road, en smering staat op 1/3 met officiële scottoiler olie (nu rood, buiten de zomer blauw).
Als ik nu op de foto's kijk, lijkt het wel of de o-ringen gewoon weg zijn, en dat de breedte van de schakels ook anders is.
Hoe kan dit komen ?
Is hier nog wat mee te doen ? Of wordt het vervangen ? En welke ketting (merk/type) is dan een betere dan ik nu heb (Tsubaki).
waar mee maak je de ketting schoon dan .Een scottoiler met olie van scottoiler is niet de verkeerde smering denk ik toch.
Schoonmaken doe ik eigenlijk nooit, tenzij er echt dikke rommel op zit
Als ik hem schoonmaak (zo goed als nooit dus) doe ik dat met s100 kettingreiniger of wd40 (enige waar het goed voor is)waar mee maak je de ketting schoon dan .
Ik zou met zo'n ketting echt niet te ver leer rijden.
Hoeveel tijd heb je om die +-130 schakels los te maken en terug te klinken?Nieuwe X-ringen er tussen zetten is zeker geen optie?
Kan je eens een foto maken van de zijkant van de ketting?Als ik hem schoonmaak (zo goed als nooit dus) doe ik dat met s100 kettingreiniger of wd40 (enige waar het goed voor is)
sorry, ik lees hem nu een keer of 5. Maar bedoel je nou dat het door de scottoiler komt ? Dat is gewoon een busje met olie.Nieuwe X-ringen er tussen zetten is zeker geen optie?
Die Scott oler is het enige dat afwijkt van mensen die geen scott oler hebben en evenzomin kettingproblemrn, ofwel toedeledokie scottoler. Lekker weer bij thuiskomst met het spuitbussie langs de nieuwe ketting... en in de gaten houden, misschien wringt-tie wel. Ik heb ook nog geeneen fabrikant van kettingen scott olers aan zien / horen bevelen
Deze,Ik zou met zo'n ketting echt niet te ver leer rijden.
Zoals je op de foto ziet liggen de rollers niet meer in 1 lijn met het kettingwiel waardoor er krachten op komen waar de ketting niet voor gemaakt is.
Er zit duidelijk ook speling op die rollers.
Welk type ketting is het?
Een DID VX? Toevallig?
Dan laten vervangen door een ander merk/type.
Hoeveel tijd heb je om die +-130 schakels los te maken en terug te klinken?
Een nieuwe ketting zal goedkoper zijn denk ik.
De scottoiler is het probleem niet.
en volgens mij is het deze:Hallo,
Ik heb op mijn Ninja 1000sx ineens ruimte tussen schakels en rollen, ketting zit er nu zo'n 14k (1 jaar) op en heeft een scottoiler.
Nou ben ik ermee langs gereden bij de garage, en die zegt dat dit komt door teveel smeren en zand. Maar ik rij er nooit mee off road, en smering staat op 1/3 met officiële scottoiler olie (nu rood, buiten de zomer blauw).
Als ik nu op de foto's kijk, lijkt het wel of de o-ringen gewoon weg zijn, en dat de breedte van de schakels ook anders is.
Hoe kan dit komen ?
Is hier nog wat mee te doen ? Of wordt het vervangen ? En welke ketting (merk/type) is dan een betere dan ik nu heb (Tsubaki).
Ja dat kan, maar ik heb alleen de "officiele" 100 euro per liter olie van scottoiler gebruikt. En de ringen zijn ook maar weg (gedrukt ?) op een paar schakelsPunt is dat o-ringen links weg ziijn. Daardoor ligt ketting niet goed. Reden kan inderdaad bio olie zijn. Op een typisch kettingolie system werkt de links/rechts verdeling echt niet. Dus een kant krijgt de meeste of alle olie. Als dat slechte bio is..
Nee, dat scheelt ze 2x omzet. Ketting gaat een stuk langer meeNieuwe X-ringen er tussen zetten is zeker geen optie?
el. Ik heb ook nog geeneen fabrikant van kettingen scott olers aan zien / horen bevelen