Voor 4 tientjes meer koop je een Profi Laser D-CAT bij FC-Moto etc. Die met magnetische bevesting, en een laser lijn (vlak eigenlijk) niet met puntje Het vlak is dan zichtbaar op elke schakel als een lijn. Makkelijker kan het niet worden. Genoeg youtube's van te vindendit kan handig zijn voor het uitlijnen
Lijkt wel of de ketting met modder is gesmeerd ipv olie
Modder en zand,..okay ik zie het niet.Lijkt wel of de ketting met modder is gesmeerd ipv olie
Ik zie aangekoekte modder/zand resten. Kan niets anders concluderen dat deze ketting slecht onderhouden is, heeft te lang droog & met al dat modder en zand gedraaid.
Het lijkt handig, maar wie heeft er in hemelsnaam/ for God's sake een laser nodig om zijn ketting te stellen???Voor 4 tientjes meer koop je een Profi Laser D-CAT bij FC-Moto etc. Die met magnetische bevesting, en een laser lijn (vlak eigenlijk) niet met puntje Het vlak is dan zichtbaar op elke schakel als een lijn. Makkelijker kan het niet worden. Genoeg youtube's van te vinden
Strakke lat kan toch ook…..of ff door een bouwmarkt lopen en iets strak koopt, en exclusief de kassiére…Het lijkt handig, maar wie heeft er in hemelsnaam/ for God's sake een laser nodig om zijn ketting te stellen???
Ik zou er eerder aan denken om je ogen te laten laseren.
Goed inzoomenModder en zand,..okay ik zie het niet.
Ja je kunt ook tegen de banden schoppen en bepalen of de druk ok is. Ik doe het iets anders omdat ik het leuk vind.Het lijkt handig, maar wie heeft er in hemelsnaam/ for God's sake een laser nodig om zijn ketting te stellen???
Ik zou er eerder aan denken om je ogen te laten laseren.
Hoeft nog niet eens,als het achterkettingwiel in het midden van de ketting loopt staat het wiel goed.Strakke lat kan toch ook…..of ff door een bouwmarkt lopen en iets strak koopt, en exclusief de kassiére…
Met die ketting is sowieso niet normaal te rijden, ongeacht de oorzaak.Maar effe, als de ketting uit elkaar is geduwd door slechte uitlijning zou het wiel wel ERG scheef staan en niet normaal mee te rijden zijn?
Op de foto zie ik dat een o-ring bijna eraf word geperst door "rubberen" zijkant van de tandwiel.? (bedoeld om ketting lawaai te dempen). Ketting staat of stond te strak en veelste lang doorgereden met die rotte tandwiel waardoor de ketting nu ook naar zn mallegootje is. Kortom meerdere factoren die hier van toepassing zijn.Ik check elke week sowieso de ketting, en smeer hem na regen altijd nog extra in. Maar ja, er zij er zelffs die er modder op zien zitten kennelijk.
Woensdag komt er een nieuwe set op iig. Inmiddels is zelfs een van de rolletjes weg.
Nog even de kap van het voorrandwiel eraf gehaald, voor tandwiel is wel volledig versleten, misschjen heeft dat er iets mee te maken ?
Ik doe het op mijn motoren op het zicht ipv die streepjes en al 250k kilometer geen problemen met een ketting of tandwielen gehad. (altijd een normale kmstand bij slijtage)Ja je kunt ook tegen de banden schoppen en bepalen of de druk ok is. Ik doe het iets anders omdat ik het leuk vind.
Als je het achterwiel zet met de markeringen op de brug, dat is gewoon heel moeilijk af te lezen en met 30cm breedte t.o.v een 80cm hartafstand is de fout dik 2.5 keer groter. De markeringen zijn (denk ik) niet precies, en je hebt makkelijk een 0.2mm afleesfout.
Ik check elke week sowieso de ketting, en smeer hem na regen altijd nog extra in. Maar ja, er zij er zelffs die er modder op zien zitten kennelijk.
Woensdag komt er een nieuwe set op iig. Inmiddels is zelfs een van de rolletjes weg.
Nog even de kap van het voorrandwiel eraf gehaald, voor tandwiel is wel volledig versleten, misschjen heeft dat er iets mee te maken ?
GrapjasEen voordeel nog, dat ook de tandwielen helemaal op zijn...
Kettingen en tandwielen hebben ook voor mij een onvoorspelbare levensduur, van slechts 12.000 tot ‘wel’ 30.000 km. Dat zou met 55 pk, goede smeermiddelen, zorgvuldig onderhoud en een bescheiden rijstijl veel meer moeten zijn.