Mmhh... toch knap... dat iedereen het erover eens is dat het niet aan te bevelen is, en jij zegt van wel. Mensen hebben het adh van dit onderwerp speciaal uitgeprobeerd en wat bleek, harde schakels in de kettingJa dat kan, en het sloopt je ketting niet. Maar het smeert een stuk slechter dan lekker dik vet. Vaak herhalen dus.
Mmhh... toch knap... dat iedereen het erover eens is dat het niet aan te bevelen is, en jij zegt van wel. Mensen hebben het adh van dit onderwerp speciaal uitgeprobeerd en wat bleek, harde schakels in de ketting
Onzin, echt onzin. Mijn laatste drie fietsen hadden allen een ketting. Die werd uitsluitend gesmeerd (en schoongemaakt) met WD40. Nou rij ik alleen offroad, en ik heb echt geen zin in een ketting vol met zand aan het vet geplakt. Een lekker dik gesmeerde ketting is dus ook niet alles. Ik weet ondertussen uit ervaring dan WD40 geen O-ringen opeet of hard maakt. Op twee vorige fietsen elk 10.000 km zonder dat de ketting noemenswaardig hoefde te worden bijgesteld, en bij mijn huidige motor na 5000 km ook niet. Het sloopt kettingen niet. Maar omdat het veel minder blijft zitten, moet je het wel elke dag herhalen. Ga je dus een week rijden, dan krijg je geen vastgerotte schakels door de WD40, maar door gebrek aan smering.
Dat op de weg een goede kettingspray beter smeert en meer bescherming biedt dan WD40 zal ik nooit ontkennen. Maar het sloopt een ketting niet. En als je de blub, zand of stof in gaat is het simpelweg handiger omdat er anders dus zand aan je ketting blijft plakken.
Ik vind slechts 10.000 kilometer nou niet echt een representatief voorbeeld dat het je ketting niet sloopt...
Voor een straatmotor zou ik de wd40 niet kiezen overigens, dan kan het veel beter.
Wd 40 heeft niks met siliconespray te maken.WD-40 duurdere versie van silicone spray.
Wd 40 heeft niks met siliconespray te maken.
In wd40 zitten geen silicone
Zal wel een branderig gevoel geven danMaar je kan er wel tetten van maken en je lippen mee inspuiten.