Zomoeilijk
MF'er
- 20 nov 2012
- 67
- 1
Spelling op je tandwiel MOET .
De verbinding tussen je tandwielhouder en velg is d.m.v. rubbers z.g.n. transmissie dempers.
Deze vangen de "klappen" op veroorzaakt door gaswisselingen,waardoor de motor soepeler rijdt
een keer flink met de staalborstel eroverheen en dat is alles.
Staalborstel? Ik zou het niet durven...gaan je o-ringen er dan niet aan?Hallo.
Ik sluit me aan bij alles wat downsider zegt.
Ik maak eigenlijk ook nooit/heel zelden de ketting schoon, en als ik het al doe is het een keer flink met de staalborstel eroverheen en dat is alles.
Als de ketting net gereinigd is of nat is van het schoonmaken zou het geen slecht idee zijn hem opnieuw in te spuiten/vetten.
Groeten.
Dit is veel te veel, lijkt wel of er ergens een bus mist of iets dergelijks.Ik heb er even een filmpje van zodat jullie een beeld hebben.
Graag hoor ik van jullie of dit 'te' is.
Ook over het 'oude zwarte' laagje vet gesproken, ik neem aan dat ik hier gewoon een nieuwe laag vet kan spuiten zonder dat dit kwaad kan?
Mvg
flink inspuiten met WD40 en vervolgens in de weer met een oude tandenborstel + doek.
Of het lager (van de sprocket, wat is de nl naam?) aan gort?Dit is veel te veel, lijkt wel of er ergens een bus mist of iets dergelijks.
Ik heb er even een filmpje van zodat jullie een beeld hebben.
Graag hoor ik van jullie of dit 'te' is.
Ook over het 'oude zwarte' laagje vet gesproken, ik neem aan dat ik hier gewoon een nieuwe laag vet kan spuiten zonder dat dit kwaad kan?
Mvg
Speling dempt helemaal niks.
Op goede rubbers zit geen speling, met nieuwe rubbers moet je de tandwieldrager ook echt met enige kracht erin duwen.
Een heel klein beetje speling is niet direct een ramp maar het is zeker niet zoals het bedacht is.
Of het lager (van de sprocket, wat is de nl naam?) aan gort?
Ik heb er even een filmpje van zodat jullie een beeld hebben.
Graag hoor ik van jullie of dit 'te' is.
Ook over het 'oude zwarte' laagje vet gesproken, ik neem aan dat ik hier gewoon een nieuwe laag vet kan spuiten zonder dat dit kwaad kan?
Mvg
WD40 is niet goed voor de o (of x) ringen, die zwellen daar van op. Kun je de volgende keer beter wasbenzine pakken.
Nou,wat "elastisch" dan
Dat gemuggenzift altijd
Ik heb er even een filmpje van zodat jullie een beeld hebben.
Graag hoor ik van jullie of dit 'te' is.
Ook over het 'oude zwarte' laagje vet gesproken, ik neem aan dat ik hier gewoon een nieuwe laag vet kan spuiten zonder dat dit kwaad kan?
Mvg
Hmm, dacht dat WD40 onderhand volgens mij voldoende getest is en dat het in het geheel geen kwaad kan.
Ik vind dit aardig overtuigend:WD40 is niet goed voor de o (of x) ringen, die zwellen daar van op. Kun je de volgende keer beter wasbenzine pakken.
Ik dacht juist dat nu toch wel een keer duidelijk was dat WD40 geen nut heeft ?