Nope, Ketting is op de goede spanning.Staat je ketting niet gewoon te strak? Nieuwe ketting is meestal wat strakker dan de oude, dus er is een kans dat hij nu net wat te strak staat.
Je zou je voortandwiel los op zn as kunnen zetten, dus zonder moer en afstandsbussen.
Monteer je ketting weer.
Zorgen dat je brommert met het achter van de grond staat.
Dan aan je achterwiel draaien zodat je ketting een aantal malen rond is geweest.
Als het goed is staan dan je tandwielen goed gelijnt.
Dan meet je de lengte van de as wat nog uit je voortandwiel steekt, en dan weet je hoe je hem vast moet zetten...
succes
Die streepjes kan je echt niet op vertrouwen.
Ik heb bij ASF motorparts zo'n Project One afstelding gekocht. .....
Ik snap het ook , je laat de ketting gewoon zoeken naar de ideale lijn - en het voortandwiel zit los dus die volgt. dan kun je de offset / scheeftstand bepalen.Je zou je voortandwiel los op zn as kunnen zetten, dus zonder moer en afstandsbussen.
Monteer je ketting weer.
Zorgen dat je brommert met het achter van de grond staat.
Dan aan je achterwiel draaien zodat je ketting een aantal malen rond is geweest.
Als het goed is staan dan je tandwielen goed gelijnt.
Dan meet je de lengte van de as wat nog uit je voortandwiel steekt, en dan weet je hoe je hem vast moet zetten...
succes
Dat lijkt me niet heel zuiver - dit kan ook alleen als je wiel precies midden in je brug Hoort te staanAls je een symmetrische brug hebt kan je aan beide kanten de afstand tussen brug en velg meten.
Ben ik het wel EN niet mee eensde enige juiste manier
[afbeelding]
moet aan beide zijden gelijk zijn.
Het achterwiel moet er recht in zitten. Als de ketting dan niet helemaal goed uitgelijnt is moet dat op een andere manier opgelost worden. Niet door het wiel scheef te zetten zoals ik wel eens tegenkom bij klanten die in purmerend geweest zijn.
Zit het voortandwiel niet verkeerd om?Ik zie dat sommige mensen 2 dingen verwarren, de tandwielen die in een lijn staan of het achterwiel dat recht/niet recht in de brug staat. Het achterwiel staat volgens de kettingspanners recht in de brug. Maar ik zal dat zometeen nog eens gaan nameten. Ik weet eigenlijk zeker dat het lawaai bij het voortandwiel vandaan komt. Maar dat kan ook zijn omdat dit punt het dichtst bij mijn oor zit natuurlijk.
Ik heb al wat handige dingetjes voorbij zien komen, ik ga eens kijken of ik zoiets kan namaken. En anders gewoon opzoek naar zo'n lazertje die je op het tandwiel plakt. Bedankt voor de veelal nuttige reactie's!
@ RR
Ja, er zitten ook nieuwe tandwielen op.
maakt mij niet uit. Iemand die zegt dat een wiel er scheef in moet/mag tov de achterbrug bevestiging kan ik niet serieus nemen.Ben ik het wel EN niet mee eens
Nee, Kan niet verkeerdom gemonteerd worden. Aan de ene kant zit een afstandsbus waardoor je an die kan het borgplaatje niet kan monteren.Zit het voortandwiel niet verkeerd om?