Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346
Ach kom, tis christelijk beleid. Niet zo mopperen ;)


OT: ik vind het prima. Meer gebruik is duurder, minder gebruik goedkoper.
Helaas is het een erg omslachtige manier (kastjes, flitsers, palen, zendmasten, rekeningen, bezwaren, corrigeren, kastje ombouwen bij verkoop auto?) en daarmee ook meteen duur in de uitvoering.

Op zich zou een dergelijke heffing ook goed in de brandstofprijs kunnen zitten, maar dat kun je echt niet als land alleen doen. Iemand in de grensstreek gaat dan gewoon in België of Duitsland tanken.

Persoonlijk ben ik beter af: geen houderschapsbelasting meer voor 4 motoren en een auto, en betalen per km van de auto. Prima, ik betaal graag voor de netjes aangelegde wegen in Nederland (als ze tenminste eens klaar zijn bij Utrecht en Den Bosch...)
Als ik het goed begrijp, komt het er op neer om zoveel mogelijk voertuigen in je bezit te hebben, dan betaal je immers bijna géén houderschapbelasting meer...

Tja, 't is ook een manier om het te bekijken...
 
google es op engine on air of engine on water en je komt er achter dat we al jaren voor de gek gehouden worden.

De techniek is er al lang maar eerst moet de olie op (lees belasting binnen komen) en dan gaan we wel over maar niet natuurlijk voor dat daar ook flink op belast word. Op deze manier worden we ook lekker afhankelijk gehouden...

Olie tekort mijn zolen, er liggen enorme velden in de wereld die nog niet eens opgepompt worden en dan de rafinage die capaciteit houd men express laag om ze een zogenaamd "tekort" te creeren.

Co2 ook zo iets, de oceanen die stoten de meeste co2 uit op de wereld zullen we die maar dempen dan?...


Laat je toch niet van alles aanpraten informeer jezelf eens, gebruik google, is er niet voor niks he....
:')

water heeft een evenwicht met co2
dus als er meer co2 in de lucht komt zal er ook meer oplossen in de zee ;)

komt er co2 vrij in de zee dan treed de omgekeerde werking op. Maar de zee zal altijd nagenoeg dezelfde verhouding houding ten opzichten van de lucht :W
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp, komt het er op neer om zoveel mogelijk voertuigen in je bezit te hebben, dan betaal je immers bijna géén houderschapbelasting meer...

Tja, 't is ook een manier om het te bekijken...

Kweenie. Ik heb kennelijk wat gemist. Ik ging uit van afschaffen motorrijtuigenbelasting/houderschapsbelasting + bpm weg, en enkel in auto's een kastje.

Maar de reacties maak ik op dat ik er naast zit.
 
gevonden:

Website Verkeer en Waterstaat: geen kilometerprijs voor motoren.

Betalen motoren ook de kilometerprijs?
Nee, voor motoren is het te moeilijk om een kastje in te bouwen. Bovendien is een kastje bij motoren slecht beschermd tegen diefstal en weersomstandigheden. Motorrijders blijven de vaste belastingen betalen en doen dus niet mee met de kilometerprijs.
 
Moet kennelijk wel een rekenkundige zijn om factor 0.03 ipv 0.3 te gebruiken als het 3 cent betreft.
Dan zou ik in het meest gunstige geval toch al €50,- meer per jaar kwijt zijn.
Maar dank voor de correctie, al zal het niet zo lang duren voor je daadwerkelijk aan die 0.30 cent per kilometer zit ;)
 
Wat ik me afvraag hoe gaan ze het doen met het zakelijke verkeer met voorrijkosten
als die aftrekbaar zouden doen laten ze nog steeds bv schilders uit twente in amsterdam komen om te schilderen ........


nu mag je € 0.19 vergoed krijgen onbelast als je voor je werk ergens heen moet , maar het lijkt me niet meer dan logisch dat de vergoeding mee gaat groeien,,, los dat ie al een tijd niet meer is aangepast aan de gestegen kosten.......
 
Laatst bewerkt:
Voor motorfietsen veranderd er niets, behalve dat we de extra belastingen van de lokale overheden ook moeten betalen....
Het wordt dus veel duurder voor ons!!
 
Iedereen die beneden de sloot woond , gewoon in bels gaan tanken , dat kost de de regering zoveel geld , !!! op de knieen dwingen die hap in Den haag, belasting op de brandstof is de beste remedie en die geeft de meest privacy.
Werkt dat niet dan hebben we nog anarchie!!!!!!
 
Of omdat men alvast anticipeert op het feit dat over enkele jaren iedereen op electriciteit rijdt... dan vervallen de benzineaccijns, en sja, hoe krijg je dan je geld binnen?

Zou zomaar kunnen.
Maar dan zal de prijs wel heel erg omhoog moeten als ze de gemiste centen van de benzine willen compenceren.
 
Zou zomaar kunnen.
Maar dan zal de prijs wel heel erg omhoog moeten als ze de gemiste centen van de benzine willen compenceren.


dat is ook het enige waar ze goed in zijn in den haag B|

maak je geen zorgen die komen wel aan de centen
 
Nieuwe belasting gezien de provincie inkomen gaat missen uit de wegenbelasting opcenten (lees: opeuro's) rest van verhogingen volgt.
 
gaan ze een motorfiets belasting verzinnen ???

zo lukraak erop gooien ??

gezien het bedrag was nu mislopen word dat een mega bedrag per motor , als dat zo zou zijn ...... waar is brussel als je ze nodig heb ??


Wie heeft Brussel nodig :? Brussel heeft nog nooit nut gehad (wel de kroegen) men had nooit aan Brussel moeten beginnen, Brussel is er voor de zakkenvullers en niet voor ons: the United states of Europe. :( :( :( :( :( :(
 
Ten eerste:
km heffing bestaal al sinds jaar en dag. Dit heet namelijk brandstofaccijns.
Deze zijn juist in de loop der jaren omhoog gegaan tot tegenwoordig 70%, onder het motto: "de vervuiler betaald". Aangezien de brandstofprijzen ook al jaren stijgen en ondertussen de filedruk niet verminderd, is het een illusie om te denken dat door de kilometers nog duurder te maken, dit ineens anders zou worden.

Ten tweede:
Net zoals vrijwel alle nederlanders vermoed ik dat dit systeem misbruikt gaat worden voor 100% controle, hetzij foutparkeren, hetzij snelheidsovertredingen etc.

Ten derde:
De escape om het geheel goedkoper te houden, zoals beloofd, ligt er al. In de maatregel is namelijk opgenomen dat de 3 respectievelijk 6,7 ct een basistarief is. Daarnaast mogen lokale overheden (waarschijnelijk provincies) extra heffingen opleggen voor gebruik van filetrajecten. Het zal dus zeer waarschijnlijk duurder worden dan hierboven.
Ook de binnenwegen, die ik gebruik naar mijn werk, worden vaak als sluiproute gebruikt voor de kortste route tussen 2 snelwegen. Ook daar zal ik dus extra belast worden.

Ten vierde:
De geloofwaardigheid van de regering staat openlijk ter discussie.
Denk hierbij aan het afluisteren van de telegraafjournalist zonder rechterlijk bevel,
kwartje van kok, beloften tijdens diverse rampen die niet nageleefd werden (vuurwerkramp en overstroming), affaire afschaffing WIR, catshuisbrand etc. In het laatste geval staat de schuld nog steeds niet definitief vast, en schuld zou slechts compensatie van 1 persoon betekenen (de weduwe van de schilder).
Daarnaast onbehoorlijke belastingen, zoals hondenbelasting, reclametax (betalen voor de naam op je winkel???) en tegenwoordig zelfs bladtax (opruimen van bladeren in de herfst wordt belast, ook al komen ze van gemeentelijke bomen??) en het lijkt mij duidelijk dat zolang er geen keiharde garanties worden gegeven over de daadwerkelijke hoogte van de heffing (inclusief die van lagere overheden) het geloof in vage uitspraken zoals een "basistarief" niet met argwaan worden bekeken.

Het feit dat deze beslissingen aan het einde van de regeerperiode worden genomen (Balkenende heeft zijn max. ambtstermijnen erop zitten) vind ik ook al boekdelen spreken.
Hoe zit het trouwens met de bijtelling voor bedrijfsauto's? Deze wordt ook niet afgeschaft terwijl dit in het geval van behoorlijk bestuur wel zou moeten!


full
 
Wie heeft Brussel nodig :? Brussel heeft nog nooit nut gehad (wel de kroegen) men had nooit aan Brussel moeten beginnen, Brussel is er voor de zakkenvullers en niet voor ons: the United states of Europe. :( :( :( :( :( :(


Ik vond de poster van de CU wel goed

Samen werken JA
Superstaat NEE

prima als we dingen op elkaar afstemmen en op bepaalde vlakken samenwerken.
Maar nu word het een logge bureaucratische vriendjes netwerken die onbestuurbaar is waar de grote landen als een frankrijk en duitsland te veel invloed hebben en ons gaan vertellen wat wij moeten gaan doen......
 
Maar het geld is 1 ding, het allerergste vind ik nog dat men blijkbaar te allen tijde wenst te weten waar wij uithangen :? Gecombineerd met de OV chipdinges is straks de enige manier om nog eventjes te "verdwijnen" de benenwagen, de (brom)fiets of... de motor (voor zolang dat duurt).

En rot op met je "uw privacy is gewaarborgd", je hoort het gewoon niet te weten, punt!
Je zou voor de gein eens aan Eurlings moeten vragen hoeveel er op zijn bankrekening staat, hoe vaak hij het met z'n vrouw doet en of hij zittend of staand pist. Gaat ons dat niet aan? Maar meneer Eurlings, uw privacy is gewaarborgd hoor! We gaan echt zorgvuldig met die gegevens om! :X
 
Ach, in 1936, nadat Hitler militaire troepen legerde in het Rijnland, tegen het verdrag van Versailles in, zei Premier Colijn het volgende: "Gaat u allen rustig slapen".

En misschien sla ik een beetje door, het is maar hoe je het bekijkt: Echter, qua het ontnemen van de privacy van haar burgers, loopt Nederland weer eens ver vooruit :(

En George Orwell schreef al in 1948 het boek "1984" over Big Brother. Veel paralellen uit dat boek zijn inmiddels in onze samenleving terug te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Motoren moeten worden ontzien m.b.t. deze nieuwe regelgeving om zo ook het gebruik van motoren als vervoermiddel te stimuleren en files tegen te gaan.

Met m'n 1900kg wegende 3.0tdi zal ik er vast niet beter op worden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan