20 tot 25 ton?hallo,
omdat ik binnenkort een R1 wil gaan kopen (een '98er) en ik natuurlijk op de km standen ben gaan letten valt me op dat die gemiddeld zo'n 20-25 ton erop hebben zitten.
daar zijn de prijzen meestal rond de 6000 euro van (soms ook wel 5000)
nou zie ik een rood-witte R1 uit 98 op marktplaats voor 4.500 euro met een paar lichte beschadigingen met maar 14285 op de teller :s
nou weet ik niet of ik die kmstand wel moet geloven.. en aangezien je het niet altijd aan de motor zelf kan zien of die veel heeft gelopen of niet... zit daar wel een grote risico aan..
ik leg liever wat meer geld neer voor een motor die niet veel km's heeft gemaakt.
lichte schade vind ik absoluut niet erg, een versleten motor wel.
kan iemand mij helpen of wat goede adviezen geven? ben namelijk nog niet zo heel ervaren in de motor wereld.
met vriendelijke danken, mij
hallo,
omdat ik binnenkort een R1 wil gaan kopen (een '98er) en ik natuurlijk op de km standen ben gaan letten valt me op dat die gemiddeld zo'n 20-25 ton erop hebben zitten.
daar zijn de prijzen meestal rond de 6000 euro van (soms ook wel 5000)
nou zie ik een rood-witte R1 uit 98 op marktplaats voor 4.500 euro met een paar lichte beschadigingen met maar 14285 op de teller :s
nou weet ik niet of ik die kmstand wel moet geloven.. en aangezien je het niet altijd aan de motor zelf kan zien of die veel heeft gelopen of niet... zit daar wel een grote risico aan..
ik leg liever wat meer geld neer voor een motor die niet veel km's heeft gemaakt.
lichte schade vind ik absoluut niet erg, een versleten motor wel.
kan iemand mij helpen of wat goede adviezen geven? ben namelijk nog niet zo heel ervaren in de motor wereld.
met vriendelijke danken, mij
compressiemeting lijkt me ook belangrijk! of niet??
daaraan zou je toch wel vooral kunnen merken of die veel of weinig heeft gelopen?
hoe vaker de zuiger op en neer is gegaan (slijtage), des te minder compressie.
hmmz, kan dus ook met hoge toerentallen te maken hebben dus zo veel kom je dan ook weer niet te weten
of de zuigerveren zijn al eens vervangen
Suzuki Belgium heeft eens een enquete gedaan: in Belgie rijdt de motorrijder gemiddeld 3 000 km per jaar. Dus is het mogelijk een oudere motorfiets met weinig kilometers op de teller te vinden.
hallo,
omdat ik binnenkort een R1 wil gaan kopen (een '98er) en ik natuurlijk op de km standen ben gaan letten valt me op dat die gemiddeld zo'n 20-25 ton erop hebben zitten.
daar zijn de prijzen meestal rond de 6000 euro van (soms ook wel 5000)
nou zie ik een rood-witte R1 uit 98 op marktplaats voor 4.500 euro met een paar lichte beschadigingen met maar 14285 op de teller :s
nou weet ik niet of ik die kmstand wel moet geloven.. en aangezien je het niet altijd aan de motor zelf kan zien of die veel heeft gelopen of niet... zit daar wel een grote risico aan..
ik leg liever wat meer geld neer voor een motor die niet veel km's heeft gemaakt.
lichte schade vind ik absoluut niet erg, een versleten motor wel.
kan iemand mij helpen of wat goede adviezen geven? ben namelijk nog niet zo heel ervaren in de motor wereld.
met vriendelijke danken, mij
Hoezo is dat niet geloofwaardig? Het komt verdomd dicht in de buurt van wat de gemiddelde nederlandse motorrijder rijdt...Met 14285 aan km's moet die motor nog gewoon in nieuwstaat zijn (buiten de krassen om dan)
Remschijven moeten dan nog aan de dikte zijn, en orginele ketting en tandwielen zouden er ook nog op behoren te zitten.
14285 :7= 2040 km per jaar...
Niet dat dit niet kan, maar het is dan ook niet echt geloofwaardig, goed uitkijken dus!
Hoezo is dat niet geloofwaardig? Het komt verdomd dicht in de buurt van wat de gemiddelde nederlandse motorrijder rijdt...
[me]Fladder is zelfs mensen tegengekomen die maar net 1000 per jaar rijden...
[/me]
Kan dus best
maar mijn motto is: neem er 1 met wat hogere kilometer stand. Dan is er meer per jaar meegereden, de kans dus groter dat de motor braaf warm gereden is voor ie werd los getrokken, en de eigenaar dus in het geheel er beter mee is omgesprongen(gaat natuurlijk ook niet altijd op, maar in de regel wel)
Ennuh, 20.000 is niets voor een motorfiets hoor. Meeste blokken van tegenwoordig beginnen (mits er goed mee omgesprongen wordt) pas slijtage sporen te vertonen als ze de eerste 80.000 km er op hebben zitten.
Met 14285 aan km's moet die motor nog gewoon in nieuwstaat zijn (buiten de krassen om dan)
Remschijven moeten dan nog aan de dikte zijn, en orginele ketting en tandwielen zouden er ook nog op behoren te zitten.
14285 :7= 2040 km per jaar...
Niet dat dit niet kan, maar het is dan ook niet echt geloofwaardig, goed uitkijken dus!
Kilometerstand is mijns inziens niet vertrouwelijk, kun je gewoon aan iedereen doorgeven